{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Toyota Corolla XLi S H/B [Tidl. bil] 1996

42.483 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

. Jens .
Mand | 40 år | Oprettet: 16. nov 2003


Toyota Corolla XLi S H/B

Årgang:
1996
Motor:
4E-FE
1.332 ccm EFI motor med 16 ventiler
4-cylindret rækkemotor placeret på tværs

Tophastighed: 180 km/t
Acceleration 0-60 km/t: 4,7 sek.
Acceleration 0-100 km/t: 12,8 sek.
Mellemacceleration 80-120 km/t i 3. gear: 8,5 sek.
Hestekræfter
Ydelse: 75 HK (55 KW) ved 5.400 o/min.
Moment: 115 Nm ved 4.100 o/min.
Opgivet til 15 km/l.

HELL YEAHHHHH
Fælge
Sommer: 15" Zender

Vinter: 14" stålfælge
Dæk
Sommer: Michelin Pilot Exalto 195/50-15

Vinter: Goodyear 175/65-14
Undervogn
Standard - kun en lille sænkning på 10-20 mm på baghjulene når Mutter er med som bagsædepassager :-)

Hjulophæng: McPherson
Bilstereo
JVC Headunit !
Styling
-
Interiør
Standard
Ekstra tilbehør
- ABS
- Centrallås
- Servostyring
- To kasser hof i bagagerummet. Altid rart hvis man bliver tørstig, men giver også en bedre stabilitet.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Motorsangen er på én gang gudesmuk og nådesløst brutal....

Har intet med min bil at gøre, men læste om en Aston Martin Vanquish i Bilrevyen hvor det stod, og kunne ikke helt stå for den beskrivelse.


Lidt historie:
En solrig sommerdag i august 1963 læssede et fragtskib en gnistrerne sort Toyota Crown Super Saloon af på kajen i Frihavnen. Det var den første af 190 biler, der ikke bare markerede Toyota's ankomst til Danmark men til hele Europa. For netop Danmark blev det første land i vores del af verden, hvor man stiftede bekendtskab med det nye mærke. Importøren hed dengang Erla Auto Import A/S og havde hovedkontor på Frederiksberg Rådhusplads, hvor to store Toyota-neonskilte strålede om kap med Rialto-teatret i stueetagen.

På det tidspunkt var bilsalget i Danmark domineret af Ford, VW, GM og British Leyland. Der var nu stadig mindre importører, som prøvede at få en bid af markedet, og Erla var en af dem. Gennem årene havde man prøvet forskellige mærker som Skoda, Neckar, Borgward og Alfa Romeo, Desværre var det som om Erla altid fik de rigtige mærker på det forkerte tidspunkt.

Ironisk var det, at det eneste Erla manglede var et mærke, som kunne sælges (og ikke gik konkurs midt i det hele som tyske Borgward), for gennem årene havde man fået opbygget et stærkt net af forhandlere. Det kom i 1963, da Erla fik importen af Toyota både i Danmark, Sverige og Norge. Ganske vist havde både pressen og publikum sine forbehold overfor japanske biler, som man jo af naturlige årsager ikke havde det store kendskab til.
I dag er Toyota's succes tydelig for enhver, for ikke bare er det en af verdens største bilfabrikanter, men også et af de mærker, der kører flest af i Danmark. Af de omkring 1.000.000 biler der udgør den danske bilpark er næsten 300.000 Toyota'er, hvilket ikke er tilfældigt. Det handler om dygtige forhandlere, men i et land med høj registreringsafgift som den danske, handler det mere end noget andet om at have den rigtige vare til den rigtige pris.

Det har Toyota altid haft, og ikke mindst var det Corolla som for alvor fik danskernes øjne på for det nye mærke fra den opgående sols land. Her var en bil, der kunne det hele, til en attraktiv pris og en hidtil uset kvalitet. Sådan er det åbenbart stadigvæk. For Toyota kan i dag bryste sig af, at være det mærke med de mest tilfredse og loyale kunder.

Vil du se flere Toyota Corolla XLi S H/B til salg? Andre Toyota eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Toyota Corolla XLi S H/B
Annonce