{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Citroën DS 21 Pallas 1965

9.093 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Søren  F
Mand | 45 år | Oprettet: 8. feb 2007


Citroën DS 21 Pallas

Årgang:
1965
Motor:
2175 cc
Boring 90.00mm × 85.50mm
Ny type motor med 5 hovedlejer
aluminiums top med 8 ventiler
Første serie produkseret motor med aluminium topstykke kugleformet brændkammer og cross burn motor
Vandkølet
Solex karburator
4 trins halv automatisk gearkasse
Hestekræfter
102 hp
164 Nm
Fælge
15" orginal
Dæk
Michelin 180
Undervogn
Hydraulisk køre med LHS væske (rød)
Skrive bremser foran og tromle bremser bagi
aller hydraulisk med last afhænge bagi
Bilstereo
Orginal
Styling
Pallas model ikke nødvendig
Interiør
Sort læder
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er tage til land af den tysk læge i 70, model/årgang er sjælden da der i ca en måneden var en overgang periode med ny motor gammel type væske og gammel front udover det var der flere lidt særpræget ting ved de biler fra den måned. Bil var slemt til redt da den blev fundet så det tog ca 5 år at sætte den i stand. Siden da har den hold stille i en garage i 8 år. Men når tiden er der skal den ud og trille igen.

Vil du se flere Citroën DS 21 Pallas til salg? Andre Citroën eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Citroën DS 21 Pallas
  •   10. sep 2007 hey
    125000


  •   9. jul 2007 206
    Hva så? Har du tænkt mere over at bytte med 206'eren??


  •   6. jul 2007 206
    Hvad er prisen så hvis jeg tager din bil i bytte? Altså hvor meget guld til mig??


  •   5. jul 2007 hey
    jamen hva synes du er rimelig byttepris? hvis jeg skal have din i bytte?


  •   4. jul 2007 hej
    har du fundet ud af noget


  •   4. jul 2007 206
    Kan jeg få dit nummer? Så kan jeg lige ringe til dig??


  •   3. jul 2007 okay
    Jamen det kan vi da nok godt findeud af hvis du er interraseret i min? men 10 er det ikke lige rigelig?


  •   3. jul 2007 hey
    jamen hva er det for en bil jeg får i bytte? Jev vil da altid slå 5000 af den er rigtig fin og meget velholdt den bør ses


  •   28. jun 2007 heey
    kobling fejler intet den er chippet til 120ca
    men fang mig på 22442734
    hvis du er intra.


  •   28. jun 2007 heysa
    den har kørt 122000! den er rigtig velholdt. var det noget for dig?


  •   1. jun 2007 Åhh hvilken Gudinde
    Hej nu skal jeg ikke kunne sige om det lige er ham med den ældste DS du har snakke med, men de gamle havde LHS væske (rød) mange af ældre bliver lavet om til grøn eller LHM.

    Den ældste DS befinder sig i Australien stil nummer 120 tror jeg nok. Den ældste i EU stå i dk hos en mand ved Langå ikke restaureret endnu men stilnummer 924


  •   26. apr 2007 Ååååh, hvilken gudinde..!
    Hun er smuk! Den ene af to franske biler jeg på et tidspunkt godt kunne tænke mig at køre. Læste så sent som i går en fantastisk artikel om en fyr der kørte i hvad man regnede med, var den ældste DS på vejen. Han var en pudsig fyr! Havde konverteret den til at bruge fritureolie i stedet for den lyserøde hydraulik olie, og bilen har kørt over 500.000 miles, og kører stadig trofast!


  •   29. mar 2007 Gulp
    - er der andet at sige?

    Behøver vist ikke fortælle, at du skal passe godt på den smiley


  •   23. mar 2007 R19 16V
    Ja jeg kan godt høre du kan blive ved dejlige at høre at der er en ligesom mig der går lidt for meget op i biler smiley
    Du må jo ud og finde dig en DS eller SM.


  •   23. mar 2007 Søren...
    Ved du hvad... det er dejligt den bil er i dine hænder. Mere kan jeg ikke sige. Du virker som en person med passion for netop denne bil og det giver så meget genskær i det du skriver smiley

    Min erfaring med citroen er nok ikke helt så stor som din. Men jeg har siden jeg kunne tale ikke snakket om andet end biler :oS - Og det gjorde også at som 4 årig kunne jeg nævne hvilken bil der holdt der inklusiv den rigtige modelbetegnelse.

    Jeg har altid været meget fascineret af DS og SM modellerne fra citroen da de i mine øjne afspejler hvilket niveau franskmændene egentlig var på tilbage i 60erne og 70erne. Tænk en gang at Mercedes som ellers i dag betragtes som noget af det mest revolutionerende var næsten 40 år om at videreføre citroens drejelygter, deres luft/hydrauliske undervogn og mange andre ting som blandt andet DS og SM var med til at indføre.

    Du nævner DS 23IE som jo egentlig er en undtagelse nemlig fordi den har en halvelektronisk kerne. IE skal egentlig oversættes til KE hvis du skal finde anlæget hos bosch. Det er samme anlæg som bruges i blandt andet VW's golf gti modeller fra 80erne.

    Puuuhaaa jeg kan blive ved smiley


  •   22. mar 2007 svar til R19 16v
    I en CX ligger motor på den anden led og der valgte man at motor på grund af gearkasse og så videre at den skulle dreje den anden vej rundt. Men ellers er motor i store træk den samme, det er jo også meget enkel at lave (anden knast og starter) senere blev CX motor så ændre til at have en overliggende knasaksel og man skrotte den gamle motor.
    Med hensyn til ydelsen på min motor så kunne jeg godt forstille mig at det er du har ret at det er de 109 hk den yder.

    Medhensyn til indsprøjtning model skal du lige være opmærksom på at der også blev lave DS 21 med indsprøjtning og det skal nok passe at den yder 130 hk.

    Nu er jeg ikke udannet mekaniker men har arbejde med citroen i mere end 10 år, som barn fik jeg nærmest det ind med moder mælken og desværre var det kun citroen min far havde interesse for, så jeg har en masse ubrugelig viden om citroen. Og har arbejde meget med DS GS 2cv ami Bx Xantia og en del af de nyere.
    Indsprøjtningssystemet er som sagt fra Bosch og et analog multi point anlæg. Hvis du nogen siden kommer i nærheden af en DS 23 IE eller en DS 21 så står det endda på bagklappen =:0)
    Du kan kigge lidt på http://www.ds23.com/ der er både billede af motor og bagklap og kigger du lidt efter kan du også se indsprøjtning dysserne ude for hver indsugning

    Mvh Søren


  •   22. mar 2007 Sjov ide smiley
    Har aldrig haft den model imellem fingrene nemlig så ville da gerne høre mere om det. Arbejder til dagligt med dette mærke så har set nogle CX'ere. Nu nævner du at CX motoren løber den anden vej? Den er jeg ikke helt med på. Begge modeller har motoren liggende på samme måde og trækker på forhjulene smiley Er ret sikker på det er samme motor bae med lidt udvikligner og modifikationer.

    Du skriver at indsprøjtningssystemet elektronisk, det var det nu ikke. Det var et gammelt K-anlæg der lå i bilen som er mekanisk og udviklet af bosch smiley jeg har lige haft om netop det anlæg på et kursus. Mest fordi vi skulle se hvor meget der var sket på knap 50 år. Karburatormodellen ydede 128 hk og indsprøtningsmodellen 130 hk smiley Og din model yder medsikkerhed 109 hk smiley (Man tillægger sig en slem vane når man arbejder hos citroen med at undersøge underlige ting :S)


  •   21. mar 2007 Svar til R19 16v

    Ja jeg skal prøve at gøre det kort for det er ikke lige så nemt at forklare.

    Men det hele virker med hydraklik, det vil sige at der ikke er nogen mekanisk forbindelse til gearkasse eller kobling. Koblingen er dog en ganske almindelig kobling.
    En rem i motor trækker en centrifugal regulator der, regulere koblingen, eller bestemmer hvornår der koblet til og fra. Men alt dette er lavet så man ikke kan få den til at børste tænder og gerne skulle koble pænt til og fra. Og dermed er der ikke nogen koblings pedal.

    Men hensyn til den omtalte motor der ligger i DS 23 kan jeg oplyse at den delte indsprøjtnings system med svenske Saab, vel og mærke multipoint og elektronisk, ydelser var 142 hk. Motor var nu udstyret med natrium kølet ventiler, lidt andet udstødning system og nogen af dem med olie køler typisk modeller med automat gear. Det er også korrekt at motor næsten den samme som type 1 af CX største forskel at den løber den anden vej.


  •   19. mar 2007 Tak for stemmen...
    ...på min kones bil smiley

    Og hvor er din bil smuk! Fantastisk vogn, som jeg håber kommer ud og trille på vejene igen. Den er en fryd for øjet!
    /Claus


  •   28. feb 2007 Hej
    Fin vogn, men meget få billeder. Kan tilføje at samme motor i 1970 fik indspørjtning som en af de første serieproducerede biler i verdenen. Det var et bosch system. Dog ændrede man også lidt på motoren så det blev den velkendte 130 hk motor på 2,4L som ses i CXerne.

    Den nye front kommer først i 67som afløser denne Déesse model.

    En anden lille notice så yder den faktisk 109 hk v 5500 rpm.

    Ideen med automatisk kobling er sgu meget sjov smiley hvordan virker den i din vogn?


  •   27. feb 2007 DR2
    Det var efter udsendelsen på DR2 jeg tænkte jeg heller måtte vise hvad er står i en garage smiley


  •   27. feb 2007 ...
    hmm...flot vogn.....


  •   27. feb 2007 mega flot bil............
    høj til dig super flot bil kig forbi min nu med læder til de små


  •   27. feb 2007 velkommen
    flot og sjælden vogn der !! pas godt på den.


  •   27. feb 2007 ...
    Virkelig en sptakulær og nostalgisk vogn, der er intet mere fedt end gamle biler med sjæl, der virkelig skiller sig ud af mængden. Held og lykke med den, og pas nu godt på den.


  •   27. feb 2007 Smuk !
    Sikke en skønked du har fået fat på der ! Velkommen.


  •   27. feb 2007 Kongevogn...
    Super flot DS 21 Pallas som du har.

    Mine forældre havde på et tidspunkt en ID 19 fra '67.
    Den kørte bare super godt, men vangerne havde det ikke så godt med rust, og så solgte de den.

    Held og lykke med den.

    / Mikael


  •   27. feb 2007 Gennemført..
    Flot bil.. Det er en af de mest gennemførte "gamle" biler der er lavet, g dermed en sand perle.. Tillykke med den..


  •   27. feb 2007 ..
    Fransk charme når det er bedst smiley


  •   27. feb 2007 velkommen til
    og en høj til den fine vogn


  •   27. feb 2007 Velkommen.
    Så du Dr2 tema for nylig hvor der var en times dokumentar KUN om Gudinden? (:


  •   27. feb 2007 Velkommen herfra.
    Feed bil.


  •   27. feb 2007 velkommen til mester
    Den har en front a la porsche 911.


Annonce