{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Triumph TR6 PI 1970

6.390 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Peter J
Mand | 50 år | Oprettet: 23. maj 2005


Triumph TR6 PI

Årgang:
1970
Motor:
2498 ccm. Alle ændringer på motor, er udført af Jig Saw Racing services (et tunings firma i England). Balanceret og hærdet krumtap, svinghjul og kobling, svinghjul lettet med 3 kg. Omega stempler, Race knast, stage 2 topstykke (større ventiler), opgraderet metring unit, bosch benzinpumpe, opgraderede indsprøjtningsdyser, 3 dobbelt KN filtre, 6-3-2-1 bananmanifold 3" full race rustfri stål udstødning, elektronisk tændning, olie køler, dobbel ventilator. Motor tunet for ialt 30.000 dkr. i England
Hestekræfter
Har fået den rullet til 157 hk. ved 6477 o/min. 188 Nm ved 3176 o/min. og en hastighed på 211 km/t ved 6675 o/min. Efter oplysninger fra det den er tunet med og sælger i England, skulle den givet have haft, 183 hk, lidt justering af blandingsforholdet, skulle kunne rette op på de manglende hk..
Fælge
15" revolution alufælge i let race udgave
Dæk
205/60-R15 Vredestein Sportrac 3
Undervogn
Koni teleskop støddæmpere også i bag !, hårde lave fjedre, nylonbøsninger, kraftige krængningsstabilisatore for samt bag, minitex bremseklodser for, performance bremsebakker bag.
Bilstereo
musikken kommer fra motoren.!!!
Styling
Fuld racing trim, styrtbølje, alu. dørplader, hvide runde tavler til start nummer, div. reklame, Alt chrom, kofangere, skilte, bund måtter osv. unødig vægt fjernet
Interiør
Racersæder, Sparco FIA godkendt 6 punkt seler, Moto Lita rat, Sparco FIA godkendt hjælm beskytter, alu. dørbeklædning.
Ekstra tilbehør
2kg. Ildslukker, olieopsamling, FIA godkendt Sparco cut off switch, ekstra tank sikring, Hard top.
Styrker ved bilen
Køre som en stor Gokart
Svagheder ved bilen
Ingen komfort og dårlig udsyn, når man er spændt fast og kalechen er oppe i regnvejr
Bemærkninger
Bilen er en ægte PI (indsprøjtning) model ud af ialt kun 13.912 stk. produceret, de resterende 80.707 stk. TR6'er er alle med carburator. Min bil har været brugt til banerace og hill climb i England, siden 1985 og er afbildet under et racerløb i en bog om TR6 fra 1995. Den kom til Danmark sidst i februar 2007, og er synet og indregisteret den 7/6-2007 med konstruktive ændringer.
Den 25 august 2007 kørte jeg mit første hillClimb ved Silkeborg, og den 29 og 30 sep. 2007 kørte jeg Danmark rundt 2000 km på 36 timer, og den 6 oktober 2007 køre jeg hillClimb ved Faaborg. den 10 aug. 2008 kørte jeg Munkebjerg hillclimb og blev nummer 3 i gruppe 6 af 12 biler, og total nr.10 hurtigst ud af 65 biler. den 30 aug. kørte jeg bakkeløb ved Gjern i forbindelse med Automania i Silkeborg og blev nr. 2 i gruppe 6 af 5 biler, total nr. 13 af 32 biler. Bilen var udstillet ved Fast & Furious Car Show 2009. Deltog ved DHB 2014 med tiden 15,9 sek. udgik med teknisk defekt pga. en glidende kobling. Bilen har i de sidste år kun deltaget i diverse manøvre prøver rundt om i landet, jeg overvejer at sælge bilen, da jeg ikke bruger den nok.

Vil du se flere Triumph TR6 PI til salg? Andre Triumph eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Triumph TR6 PI
Annonce