{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Peugeot 205 1,9 Gti 16v 1990

8.457 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Thomas R
Mand | 44 år | Oprettet: 19. jan 2005


Peugeot 205 1,9 Gti 16v

Årgang:
1990
Motor:
Original: 1,9 XU9JA med kat og 2" rustfri udstødning og bagpot fra Remus.
Nu: 1,9 XU9J4Z uden kat med håndsmedet bananmanifold og 2" rustfri udstødning.
Hestekræfter
Standard 122 Hk
Nu 160 Hk (plus det løse ;-) )
Fælge
15" x 7" RH fælge.
16" x 8" MegaWheels fælge.
Dæk
195/45/R15 Dunlop Sport.
195/50/R16 Falken
Undervogn
Sænket 40 mm foran med Gasdæmpere og fjedre, bagbroen "skruet" ned og med gasdæmpere. Sporviden bag er øget så dækkene følger skærmkanten.
Bilstereo
Alt stereo er blevet stjålet af nogen der synes de havde større behov for det end mig...
Styling
Glat bagsmæk, ecosse baglygter, M3 spejle, Gutmann liste under forkofangeren og hella tågelygter, tonede ruder bag med "løve" logo. Diverse motordele poleret op. Blinklys i forskærmen fjernet.
Interiør
Original læderkabine fra 205 Gentry, armlæn, original Peugeot 205 Gti bundmåtter, sort instrumentering og dørsider, original læderrat. Røde skiver i instrumenteringen.
Ekstra tilbehør
Brembo bremser fra 406 3.0 V6 Coupe
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Alle billederne bliver skiftet ud til foråret!

Men ellers skal den bare holdes nogenlunde original da 205 er en utrolig flot bil fra standard.

Jeg fik fat i en rigtig dygtig smed der kunne genvinkle og forkorte min indsugningsmanifold så den kan være der for køleren uden videre modificering STOR tak til Søren Heyer fra www.rustfriguru.dk

Så har jeg idag bestilt en ny udstødningsmanifold der bliver håndbygget så den passer på Mi16'eren uden at tilpasse motorophængene, og samtidig er målt op så den giver optimalt flow. (Se modelbilledet)

Så har jeg med stor tak til min nye "Mi16 pusher" Esben, fået fat i et hav af løsdele til min motor som ellers ikke lige hænger på træerne :)

Sidst men ikke mindst er der blevet købt aerocatch hood pins for at sikre at motorhjelmen ikke springer op under banekørsel. Sidst men ikke mindst, så er der også en rustfast duplex bagpotte der skal monteres nede i den anden ende af den nye rustfaste manifold :)

Bilen har fremtidsudsigt til at blive bygget om til 3.0 V6, alt er efterhånden købt ind, så nu er det bare tiden der mangler.

Vil du se flere Peugeot 205 1,9 Gti 16v til salg? Andre Peugeot eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Peugeot 205 1,9 Gti 16v
Annonce