{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

a4 b5 1.8T AJL 180 problemer? {{forumTopicSubject}}

Har i lang tid haft en anelse svært ved at starte, når den er varm, og den er begyndt at gå i nødprogram når man giver den noget af leve af. hvad kan problemet skyldes?

og lige en anden ting. når jeg drejer og giver den lidt gas hyler den ved kold start, ligesom hvis der var mangel på servo olie, hvilket der ikke er. hvad kan problemet her være?

bilen er en Audi A4 b5 AJL 180


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  a4 b5 1.8T AJL 180 problemer?
  • #1   27. nov 2014 Den svinger os en smule i omdrejninger mellem 600-900 gynger den engang imellem men tit før den

  • #2   27. nov 2014 Den går mest i nødprogram 3-4-5 gear der kan man mærke den små mister effect..når.man slipper for gassen og giver igen trækker den videre som den skal.

  • #3   27. nov 2014 Kunne godt minde om det, som min 1,6 ADP gør, den melder fejlkode (g40) hallgiver, som er knastakselføleren.
    Dine symptomer minder meget om mine, bortset fra at den ikke har svært ved at starte.
    - Men på med tester smiley


  • #4   27. nov 2014 Det ik krumtapføler vi snakker om??

  • #5   28. nov 2014 Det skal jeg ikke kunne sige smiley

  • #6   23. dec 2014 det kan være et væld af ting.
    de mest gængse som kan forårsage problemerne KAN være. (kun for at give en ide, jeg er hverken mekaniker eller andet. Men har selv 2 B5'ere, en AEB og en ADP)
    på ADP sidder der ikke knastakselføler, så den bør vi ikke snakke om i den forbindelse. Dog har AEB og AJL mere eller mindre samme setup på topstykket, som vil sige at du har en føler siddende inde på din indsugningsknastaksel. Hvis den er defekt melder den fejl på VCDS, så den kan du udelukke.
    Du har en mix fejl ser jeg. Denne kan være forskellige ting. heriblandt. klappet katalysator, utæthed før/efter/omkring trykside/sugeside (nærmest umuligt at konkretisere hvad det kan være.)
    Af fejl jeg har oplevet på min nu snart 18 år gamle bil med over 400.000 på klokken kan jeg foreslå følgende.
    Albuen efter turbo trykside, den hvor BOV sidder, den har det med at mørne i studsen hvor BOV er monteret. dette kan give trykside lækage og så mangler du trækkraft.
    Hvis du har problemer med løse bolte imellem manifold og turbo, kan dette skyldes en lettere defekt turbo/manifold pakning. du kan få trækkraft issues ved at din ladetryksventil måske sender sporadiske signaler forkert. har selv aldrig haft en defekt N75 (ladetryksventil) men ved at mange på diverse audi/vw forums nærmest skifter deres i flæng.
    din mix fejl kan skyldes defekt lambdasonde. nu ved jeg ikke om AJL kører med en eller to lambdasonder. men ville måske starte med at probe de to hos en auto elektriker eller en buddy som har adgang til det korrekte udstyr (et multimeter er ikke hurtigt nok til at opdatere så den er til at aflæse, ej heller VCDS).
    men den åbenlyse ville være utæthed på tryksiden. samt at gennemgå dine vakuumslanger. specielt den der går fra bremseforstærkeren igennem brandvæggen og over til indsugningsmanifoldet.
    håber du kan få noget ud af det her, men det er de problemer jeg har haft og de ting jeg har beskrevet er testet/skiftet og har givet den ønskede effekt.


  • #7   23. dec 2014 har bestilt n75 den kører ik med e gas den har 1 lamda og der ingen utætheder

  • #8   23. dec 2014 og lambdasonden er tjekket efter om den regulerer som den skal ?

  • #9   23. dec 2014 der kommet ny på og ny tændrør og spoler og ny temperaturføler

Kommentér på:
a4 b5 1.8T AJL 180 problemer?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce