{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.368 visninger | Oprettet:

TBT - Fiat Barchetta {{forumTopicSubject}}

Det er ikke mere end et år siden, at Fiat genskabte deres legendariske Fiat 124 Spider. Selvom den var basseret på en Mazda MX-5 ND, så kørte den dog med Fiat's egen motor. Dog skulle man ikke mange år tilbage, hvor Fiat genskabte den lille Roadster i form af Barchetta'en.

I 1995 præsenterede Fiat for deres nye lille Roadseter, som skulle dengang tag kampen op imod Mazda MX-5, BMW Z3 1,9 og den Engelske MG TF. Dog var Barchetta lidt anerledes end kokurenterne, for den var nemlig forhjulstrukket. Grunden var at den faktisk var baseret på en Fiat Punto MK-1, hvor motoren også var den "Hotte" 1,8 16V fra HGT Punto. Motoren ydet 130 Hk og 0-100 på ca. 9-sekunder- og det var nok den Barchetta's svageste led imod konkurenterne.

Alligevel var der et lille marked for den, selvom det kun blev til 'en genration af Fiat Barchetta (Dog et facelift i 2003) Fiat holdte live i den i ca. 10 år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TBT - Fiat Barchetta
  • #1   25. maj 2017 Det en sjov lille bil som enlig har en fin konkurrent i Alfa Romeo Spider (GTV cab).
    Og GTV'en har en go konkurrent i Fiat Coupé
    Hvor Fiat en kom med en 4 & 5 cylindre turbo kom GTV'en med alt fra en 1.8TS 16v til en 3.2V6. Men også en 2.0v6 med og uden turbo var muligt...


    profilbillede
  • #2   25. maj 2017 Mitsubishi FTO er en kanon konkurrent til de 2
    FTO. Havde en 2.0V6 med 200hk raket være MIVEC som slog til ved 5500 omdrejninger lod den lille motor trække til 8000omdr. Dens nærmeste konkurrenter Fra hjemlandet må være Celica og Integra. (men da vi kender dem behøves vi vel ikke billeder af disse)
    Hvor Celica'en havde en 1.8 motor fra en Carina en 2.0 med 175hk eller en 225hk turbo og endda en AWD turbo. Kom Integra'en "kun" med en 1.8 N/A motor (som var nok til at holde Førstepladsen for hurtigste FWD på ringen)

    Det var de gode gamle dage i 90'erne hvor bil mærkerne gik op i at lave biler til entusiaster og som fremhævede køreglæden og passionen ved biler ved deres frækker og flotte design. Sjove motore og gode køreenskaber... Kort sagt den sidste tid hvor PASSIONEN fik lov at herske over km/l. Emissions regler og hippie pis.


    profilbillede
  • #3   25. maj 2017 Og bagfra

    profilbillede
Kommentér på:
TBT - Fiat Barchetta

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce