{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Når det ultimative ikke er nok. {{forumTopicSubject}}

Vi skal lige havde endnu en, med vores gode ven Sultanen af Brunei, og hans samling af yderst sjældne Ferrari´er. Denne gang går historien på, at en dag kedet ham og broderen sig over de biler Ferrari og Lamborghini spyttet ud i 80´erne, som han også gjorde årene efter i 90´erne. Inden længe, ringede han Ferrari op og gav dem en opgave, at bygge den mest frembrydende model nogensinde. Dog måtte ingen andre kende til dem, da den skulle være så hemmelig, at hvis man så en på gaden, ville man ikke vide, hvad model det var. Det var intet problem for Ferrari, når der kom nogle penge på bordet, så stræks begyndte de at designe og bygge dem. Han havde nemlig ikke bestilt en, men hele seks modeller i forskellige farver, så der var lidt af hvert, hvad end humør han nu var i.

Det var Pininfarina, som stod bag designet, og platformen var fra deres mest aerodynamiske model dengang, Testrossa. Motoren var også den samme gamle sure V12´er, så det var ikke fart den skulle slå. Designet var hele målet med bilen, som fik et meget futuristisk look, men fælge og sidespejle var dog de samme fra Testrossa´en. De mest banebrydende ved bilen var, at den kunne tag det store glastag af, så man havde en fuld Ferrari Roadster, eller Barchetta I Ferrari-sprog. Dengang var det nemlig ikke så almindeligt, at de store Superbiler kunne den slags.

I 1988, var de så klar med den og sendte dem af sted til Dubai. Den ikkeeksisterende Ferrari blev døbt F90, som stod for ”Ferrari 90” Altså, et henblik i fremtiden for Ferraris modeller igennem 90´erne. Som sagt, var der ingen i verden, som vidste at de fandtes sted, ud over dem fra Ferrari og Brunei Familien selvfølgelig. Utroligt nok, gik der hele 18 år før Ferrari delte historien med resten af verden og fortalte om dem. Det var som om, selv Ferrari glemte alt om dem, og der var ikke rigtigt blevet spottet nogle ude på vejen, ud over en enkelt gang i Monaco i 80´erne. Det lidt som om, selv Sultanen ikke rigtigt gad at køre dem, og bare lod dem være så de kunne rådne op. Rygter siger en da, at kun én ud af de seks modeller, har han kørt i få gange og resten og er bare blevet brugt til udstilling. Det siges også, at Ferrari har været efter ham, med alle de sjældne modeller de har bygget til ham, som han ikke rigtig gider at køre- At de har nærmest tvunget ham til at sælge nogle af dem, så de er sikker på, at de bliver brugt til fornuft brug og bare holder i en garage i flere år, uden at blive tændt for at brænde lidt benzin fa. Nu har manden dog også over 7.000 biler, så der er lidt benzin der skal fyldes på…

- Men kan fortælle, at han stadig forsat ejer alle seks F90´er desværre, men vi håber på, at han en dag vil dele bilerne med resten af verden og tag dem med til forskellige Ferrari-arrangementer.

Billeder
http://up.autotitre.com/f48koenig_fpzn2.jpg

http://images29.fotki.com/v320/photos/8/882391/5453533/FerrariF90P3s-vi.jpg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når det ultimative ikke er nok.
Kommentér på:
Når det ultimative ikke er nok.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce