{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.157 visninger | Oprettet:

2000, var det enden på Citroen? {{forumTopicSubject}}




En af de få Citroén´er fra begyndelsen af 2000 jeg kunne lide, i en tid hvor endelsen for det radikale design, vi nu kender Citroen for sluttede - har jeg altid været betaget af deres Xsara Picasso… Dog var starten på 2000, som sagt en ende på det spænde Citroen Design, og deres sportslige biler til menneskelige penge. Dog var der nogle som så positivt på det, og skabte et par spænde bud for en ekstrem Citroen.

Vi hopper en tur til Schweiz, hvor det lille design studio Sbarro fik den idé, at bygge en Rally bil af Citroens familievenlige Picasso. Det var fødslen af af Citroën Sbarro Picasso Cup. Hele kabinen og karosseret blev erstattet af racersæder og et Widebody-kit med mågevingedøre. Motoren var den samme 1,8 N/a, som var boret op til en 2,0 og hele 250 Hk fra et 6-trins manualgear. Massive 19 tommer aluminiumsfælge med 255/40 dæk, sænket undervogn og kæmpe Skivebremserbremser på 370 mm! Dog blev det ikke til noget vildere, da Citroen allerede dengang havde deres Xsara WRC, med en Sir. Loeb bag rattet.
Billeder
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/sbarro/images/picassocup1.jpg

http://sbarro.perso.neuf.fr/voitures/Picasso_cup/Sbarro_Picasso_Cup_arriere.jpg

http://sbarro.perso.neuf.fr/voitures/Picasso_cup/Sbarro_Picasso_Cup_profil.jpg


Det var ikke den eneste spænde bil som Sabrro lavede for Citroen. I 2005 genoplivede de den legendariske Gruppe- B rally bil, i form af den lille C2´er. En model, der allerede havde gjort sig bemærket i Super 1600 Rally serien. Her tog man den lille kedelige 1,4 HDi motor ud, og puttede PSA´S 3,0 V6 motor, derfra tvang man 220 Hk ud af den forholdsvise sløve V6´er. Selvfølgelig var der ikke plads til sådan en motor, i en bil så lille. Derfor smed man bagsæder alt ud og tvang motoren ind bagi, hvad gav den det serøse Rally-look. Dog blev det kun det til én enkelt bil, der aldrig blev til noget vildere.

Billeder
http://sbarro.perso.neuf.fr/voitures/C2V6/Sbarro_Espera_C2V6_titre.jpg

http://sbarro.perso.neuf.fr/voitures/C2V6/Sbarro_Espera_C2V6_arriere.jpg

http://sbarro.perso.neuf.fr/voitures/C2V6/Sbarro_Espera_C2V6_arriere_ouvert.jpg
Der var også plads til den lidt støre C3 Puriel, som var den første Livstilsbil fra Citroen- Den lille åbne C3´er. Her smed man dog V6´er motoren i den traditionelle stil, og måtte nøjes med en standart V6´er med ca. 210 Hk.
Billeder
http://sbarro.perso.neuf.fr/voitures/C3pluriel_V6/Sbarro_Pluriel_V6_titre.jpg

http://sbarro.perso.neuf.fr/voitures/C3pluriel_V6/Sbarro_C3_Pluriel_V6_arriere.jpg

http://sbarro.perso.neuf.fr/voitures/C3pluriel_V6/Sbarro_C3_Pluriel_V6_moteur.jpg
Hvis man hopper lidt frem i tiden, fik den lille C1´er samme tur. Det var dog en 1,6 VTi 125 Hk, som blev taget fra den gamle C2 VTR og smidt bagi C1´eren. Modellen blev kaldt for GT-C1, og var det sidste vilde vi så fra Sabrro og Citroen.

Billeder
http://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery_adv/public/images/car_photo_207928.jpg?itok=Gc4UXd74

http://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery_adv/public/images/car_photo_207931.jpg?itok=bDVmVEY3

http://cdn2.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery_adv/public/images/car_photo_207930.jpg?itok=DOkB1QJg

http://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery_adv/public/images/car_photo_207929.jpg?itok=aNcIg522



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
2000, var det enden på Citroen?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce