{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

She's back!! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Efter 7 års fravær, har jeg købt min gamle RS13 tilbage, og det var en dejlig dag smiley

Den har dog stået stille i 5 år, så nu skal der nusses lidt. Men jeg har naturligvis lidt planer for at den skal gøres lidt mere kvik, og der kunne jeg godt tænke mig at trække lidt på jeres erfaringer.

Jeg talte med en tidligere ejer af samme model, som sagde at han havde fået 290HK ud af at gøre følgende:

- Ny turbo (GT2860RS)
- Intercooler fra en SaabSaabSaab 90a> Turbo
- Stage1 motorstyring fra Norris Design
- Magnaflow Racekatalysator

Er det realistisk, og er det den rigtige vej at gå, når nu jeg gerne vil have at det virker, og ikke går i stykker hele tiden. Den må gerne være kvik, uden at være et bæst smiley

Håber I har nogle gode input til den fornuftige mellemvej til en hurtigere SX - på forhånd tak


Kommentarer på:  She's back!!
  • #1   28. aug 2017 Hey det er ikke tit der bliver skrevet her inde mere smiley

    Har selv kørt med Norris design stage 1 chip en gang. Er sikker på den chip laver omkring 210 - 240hk maks. Hvis den skal op på 290hk med den chip skal den skrues alt for meget i tryk. (kan den ikke lide i længden)
    Der er en opskrift som man SKAL følge, med sådan en ikke programmerbar chip.

    Mener stage 1 er:
    - frit udstødnings flow (3" udstødningssystem)
    - Åben luft filter
    - Stor frontmount intercooler
    - Større benzin pumpe (walbro).
    - Mener man skal have en GT2560rs mindst.
    - Så er chippen programmeret med et bestemt ladetryk som jeg ikke kan huske. Måske 0.7 bar?

    Hvis du vil køre med sådan en chip. Skal du finde den rigtige opskrift og følge den 100%. Ellers ville jeg sætte en programmerbar styrboks i den.




  • #2   28. aug 2017 du skal i hvertfald have bedre koppling over 250, hvad er det hyggeligt at se der er live i gruppen hhh

  • #3   28. aug 2017 Jeg har skam ikke noget imod at køre med programmerbar boks - vil det gøre processen lidt mere fleksibel?

  • #4   28. aug 2017 du bliver meget mere glad for en programmere bar box, det er ikke en dårlige ide. har prøvet stanardkoplinger de holder ikke til 280 i lang tid før de begynder at fætte

  • #5   29. aug 2017 Det kunne vel løses med en mere heavy-duty kobling ? smiley

    Ydermere er jeg interesseret i øvrige tips til nemt at hive bedre performance ud af den - downpipe med bedre flow, elektriske blæsere, og hvad jeg ellers er blevet foreslået, kom endelig med gode (og vel-afprøvede) eksempler.

    Passer en GT2860RS i øvrigt lige på, eller skal der modificeres?


Kommentér på:
She's back!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce