Max tryk på en volvo 940 2.3 turbo {{forumTopicSubject}}
hej volvo folk
nogle der kan hjælpe mig med lidt viden om Max tryk sådan en std volvo 940 2.3 turbo kan holde til jeg tænker på hvor maget tryk turbo og ic kan holde til og om den kan følge med i benzinpumpen og dysser
på forhånd tak for hjælpen mvh Morten R
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Svar: 57
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.540
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Svar: 57
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.362
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.362
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
for a hvad jeg kan se på bsr hjemme side der kan man kun få det som et Kit
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.362
Chip kan leveres af mange, evt http://www.vikingchip.com/
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
Den nemmeste/ billigste vej til 280 hk vil jeg mene er følgende:
T18/T19 turbo
Viking chip
Grønne R dysser fra S60
3 tommer luftmængdemåler fra 960
Alu intercooler
bearbejdet topstykke, evt 531 topstykke
Anden knast, kørte selv med wx3,
3 tommer forrør
2,5/3 tommer udstødning.
Vil selv gå efter en T18 turbo, da du får bedre stoolup tid. Begge turboer passer på std manifold, blot de er med lige udstødningshus.
Anden kanst er et must. Din nuværende dør ved 5000-5500 omdrejninger, og udnytter ikke motorens fulde potientiale.
Husk at tjekke motoren inden du begynder at tune.
Nye tændrør/fordeler
Test benzintryk, regulator kan ofte være dårlige.
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
Blocket.se - svensk dba
Garaget.org - svensk bilgalleri
Svenske tunings sider
Kg trimning
Sambilmode
Kl Racing
Du skal også tænke forstærket kobling. Hvis du kører med M90 gearkasse bør du overveje singlemass svinghjul. Billigste løsning her er brugt svinghjul med upgratet trykfod og diesel lamell. Vær opmærksom på M46/47 og M90 ikke har samme antal ståler på højhearsakslen.
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 279 Svar: 1.055
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
ved godt det ikk er samme turbo men blot for a illustrerer
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.362
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
94-95 og frem en pumpe monteret i tanken. Nem adgang hvis det er en st. Car eller skal tanken vistnok ned.
De tidligere modeller har en spædepumpe i tanken, men højtrykspumpen sider under bilen, ca under førersædet.
Inden du skifter benzin pumpe, tjek relæet. Det er en meget kendt fejl på de modeller. Du behøver ikke skifte det, det er kun dårlige lodninger der er grunden til fejlen. Åben relæet og, hvis du ikke selv har mod på det, få en til at lide det efter.
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
har lige et spørgsmål kan membran i min westgeat værer gået i stykker da den lige pludselig laver over 2 bar i landetryk fra den ene dag til den anden eller er der noget andet galt og jeg har kun 1 skive mellem ?
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
http://www.qualitec.dk/intern-wastegate
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
nogle der selv har lavet et udstødning manifold til deres 940 så turboen sidder nogle lunde som med std manifold ?
Mvh Morten R
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
Den primære grund til at udskifte manifolden er oftest bedre flow. Større rørdiminsion og afstemte rørlængder øger flowet og mindsker trykket i manifolden/udstødningssiden af topstykket(back pressure).
At få turboen til at sidde som den originale og samtidig få de beskrevede fordele bliver svært, da pladsen er ret trang og oliefiler indsatsen sidder i vejen.
Hvis du har behov for anden manifold grundet performance, skal du med sikkerhed også forstærke underdelen af motoren, altså kraftigere plejæstænger.
Hvis du vælger at gå i krig med projektet så husk der skal bruges rør af en kraftig godstykkelse, ellers brændes der hul i manifolden ved kraftig belastning.
dec 2006
Følger: 122 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
skulle også gerne have bedre flow og mener ud a maskinen og det er planen den gerne skulle have ny indmad når det bliver nødvendigt
Max tryk på en volvo 940 2.3 turbo
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside