{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling til M47 m. turbo
  • #1   31. okt 2017 B233FK er født med dualmass svinghjul med 240 mm kobling og 20 spindler(passer på M90 højgearsaksel).
    M46/47 er normalt monteret på motore med singlemass svinghjul og 228 mm kobling, højgerasakselen har 22 spindler.

    Hvis motor og gerkasse er monteret i bilen, er mit gæt at der er monteret et singlemass svinghjul og en 228 mm kobling - hvilket er den bedste løsning.


  • #2   31. okt 2017 Det er en motor jeg er ved at ligge i min 240 og jeg har tænkt mig at beholde M47 gearkassen. Så jeg har pillet kobling og svinghjul af FK motoren, og skal derfor have en semi stærk kobling som passer på B230F svinghjul. Men jeg kan bare ikke helt finde ud af hvilken kobling jeg med fordel kan bruge. Derfor tænkte jeg at en herinde kunne fortælle mig om en kobling fra en 240 Turbo med M46 passer på en M47 gearkasse smiley

  • #3   31. okt 2017 Læste lige din besked igen, og kan se at du har skrevet at M46/47 begge kører med 228mm kobling. Så hvis jeg køber en kobling fra turbo burde den jo passe...

  • #4   31. okt 2017 Ser nu at en 240 turbo kobling ikke har samme diameter som m47 kobling, men det har en 740 turbo kobling til gengæld. Ville denne kunne anvendes i min?

  • #5   31. okt 2017 Nu ved jeg ikke hvad effekt du forventer dit setup til at have.

    Med en forstærket trykfod kan du få 380 nm med std lamel.


  • #6   1. nov 2017 Jeg går efter omkring 200 hk eller deromkring. Har fundet en Sachs kobling til en 940 turbo m. M46 gearkasse. 22 tænder og 228 mm så vil mene at den burde passe

  • #7   2. nov 2017 Ville personligt overveje at opgradere til forstærket trykfod. Dit setup vil nok have omkring 300 nm, hvilket er lige på grænsen med en std kobling.
    Det burde gå til normal kørsel, men med 4-5 personer i bilen og lidt oppakning eller en trailer, skal du nok være lidt kontant på koblingen, ellers begynder den hurtigt at blive varm.


  • #8   2. nov 2017 Jeg havde problemer med min 240mm kobling i en 940, specielt før turbo knast blev udskiftet. Turboen havde fuldt ladetryk ved 2800-2900 omdrejninger, hvilket ofte er der man skifter gear. Dette resulterede i let slip, specielt i de høje gear.
    Efter skift af turbo og knast blev det område flyttet lidt op. Så selvom jeg forøgede effekten 20-30 hk, var det pludselig ikke så stort et problem længere.


    Sachs 763 trykfod, kan fåes i sverige

    http://www.sambilmode.se/PRODUCTS.ASP?ID=1031&LANGUAGE=SV

    Kgtriming kan også levere, bare skriv til dem.


Kommentér på:
Kobling til M47 m. turbo

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce