{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
184 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til turbo og udstødningssystem på 940. {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Jeg har en Volvo 940 turbo 2,3 165Hk. fra 97.
Som jeg gerne vil have lidt mere spark, og lyd i, min tanke er at forøge mit Udstødningssystem fra 2,5" til 3" fra turbo til bagpotte. Mit spørgsmål er så, kan jeg erstatte mit originale 2,5" downpipe ud med en 3" downpipe på den originale turbo.? Eller skal der anden turbo til også..?

Min plan er at min turbo skal skiftes alligevel, da den har udtjent sin værnepligt, (Da den har siddet på siden 97??) men tænker jeg vil ikke have noget på som er ret meget vildere og voldsomt end standart, i så fald 1 - 1,5 bar deromkring som max i hvert fald, da det er en daglig køre, og familie Ræser.? Jeg kunne godt tænke mig at den fik omkring 200Hk. ikke et most, må gerne være lidt under, men helst ikke meget over...

Så hvad har Volvo folket at forslag og idéer til det..????

På forhånd tak. ??



Kommentarer på:  Spørgsmål til turbo og udstødningssystem på 940.
  • #1   1. nov Hej
    du kan købe et forrør der har std strøelse på turbo og bliver til en 3"

    https://shop.klracing.se/sv/artiklar/3-downpipe-volvo-740_940.html

    og så ville jeg bare købe en justerbar westegate klokke og juster den ind til 1 bar da motor styring begynder a skabe sig ved 1.3-1.5 bar

    http://turbomeck.se/Wastegate-trycklockor-Volvo-940

    Jeg har sådan en på min og den lader ca 1 bar og der kan jeg godt mærke forskel på std tryk og så efter jeg fik den på

    håber det kan hjælpe dig lidt


  • #2   1. nov På 1 bar laver en sund motor omkring 200hk
    Ville ikke gå over på standart tændings og indsprøjtningsboks (der er en af hver)

    Ja der er nogle der kan køre mere og andre kan ikke. Men igen min erfaring siger at det går op i lort uden en chip som i øvrigt hæver effekten til 230-240 HK... men så er den lille garret eller mitsu turbo også maxet helt ud.

    Iøvrigt begynder ORGINAL intercooler at svigte med tryk over 1 bar.


  • #3   1. nov Jeg har følgende at sige du BØR skifte inden du kører over 0,7 bar.
    1. Skift til chipbare bokse og få den kørt ind
    2. Justerbar wastegate, evt sæt en større turbo på, den er alt for lille den originale.
    3. Intercooleren risikerer at skyde endebundene af ved over 1 bar, kl racing sælger vidst en org lookalike i alu.
    4. Minimum 2,5" udstødning hele vejen bagud
    5. Sæt en anden knastaksel i hvis du kører en standard kedelig knast, det giver rigtig meget.

    Hvis du laver disse ting er 240 hk ganske nemt at opnå.


  • #4   2. nov Mage tak for info.

    Jeg må sige, jeg blev lidt overrasket over jeg skal opgradere styreboks og intercooler evt. tænkning og indsprøjtningsboks bare på 1 bars tryk.
    Men jeg vil hellere følge jeres råd, da jeg er glad for min Volvo, og vil helst ikke ødelægge noget på dumheder.


Kommentér på:
Spørgsmål til turbo og udstødningssystem på 940.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside