{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ny Passat 2,0 TDI 170 HK. DSG

16.241 visninger | Oprettet:

Ja så får jeg ny firmabil i uge 1..
Denne koksgrå VW Passat 2,0 TDI 170 HK. med dsg gear, el-lædersæder, klima anlæg osv.
Sprit ny.. Fik lov at trille en tur i den d. 28/12-2007..
Der er godt skub i den.. Bilen havde da kørt 52 km.

Nu må vi jo så se om sådan en VW er så god kvalitet som alle VW folkene her på siden siger..
Jeg skal med bedrøvelse aflevere min Fiat ducato 2,8 jtd. aut. firmabil, som ellers har kørt pisse godt og FEJLFRIT..

--------------------------------------------------------------
FEJL PÅ MIN TIDLIGERE FIAT PÅ 2 ÅR/200.000 KM.
--------------------------------------------------------------

Fiat´en har på 1,5 år og 202.000 km. Fejlet følgende:

2 Batterier (første var der der en fejl i, så blev allerede skiftet efter 2 mdr. på garantien)

2 Trækaksler

2 forhjulslejer

2 stødpuder bag

1 bærearm

1 dyse på cylinder 1

Og det er alt på 202.000 km. Meget godt gået af en Ducato.. Værkføreren + sælgeren hos vw tør slet ikke garantere at Passat´en kan køre lige så fejlfrit..
Værkføreren siger endvidere at vi skal forvente at skifte gearkassen MINIMUM 1 gang på 200.000 km. + at træksaksler ikke er så stærke på denne model, + bla. airbag fejl osv..

-----------------------------------------------------
VW PASSAT FEJL PÅ BIL FRA NY TIL ?? KM.
-----------------------------------------------------

Her følger passat´ens fejl så, fra ny og til den har kørt samme km. tal som Ducato´en..

Fejl:

112 km.: Nøglen kan nu ikke skubbes ind i tændings modulet. Dog lavet ret hurtigt af vw

4744 km: Fejl i det elektriske.. Vinduesviskerne starter ikke når de tændes. Somme tider går der 10 sek. før de kører.. Fejlen kan ikke lokaliseres.

6788 km: Klima anlægget kører nu op og ned i niveau lige pludselig.. Termostat skiftet, håber det løser problemet.


8123 km: DSG Gearkassen skifter nu gear som en nybegynder i en skolevogn.. Ved opstart i lyskryds, bliver man nærmest skudt igang.. Ret ubehageligt..
Gearkasse tjekkes mandag d. 18/2-08 af mekaniker med speciale i dsg (havde ferie).. Muligvis skal den allerede udskiftes..

9456 km: Bilen siger en skurelyd fra gearkassen hvis den skal sejtrække bare den mindste smule.. Irriterende lyd..

9462 km: Olielampen lyser, og bilen skal allerede have efterfyldt olie.. :-o Fiat´en kørte 30.000 km. mellem hver service uden at skulle efterfyldes..

14744 km: Det suser fra den midterste blæserkanal lige pludselig.. Lyden bliver højere/lavere som farten på bilen øges/sænkes. Problemet løses ved at køre ind til siden, slukke bilen og tænde den igen.. Så er det væk i måske en time..: Pollen filter skiftet, + justering af åbne/lukke mekanisme til blæser.

18231 km: Beklædningen i bunden af instrumentbordet faldt pludselig af på motorvejen.. Kan ikke selv sætte det på plads igen.. Værkstedet satte det fast, og det blev siddende i hele 2 dage efterfølgende.. Nyt bestilt..

22571 km: Parkerings sensor defekt.. Bytter rundt på forende og bagende ved parkering.. Jeg kan køre frem mod en mur, og faktisk køre ind i muren uden at p-sensoren siger en lyd.. Stopper jeg 5 cm. fra muren og sætter bilen i bakgear, går p-sensoren helt amok og hyler konstant fordi bilen er for tæt på.. FLOT men nu er bilen så i bakgear..
I fremadgående gear har jeg prøvet at en bil bagved, i et kryds kørte meget tæt på, baksensoren gik totalt amok, og hylede med en konstant tone.. Var nødtil at slukke den for at få den til at tie stille..
Hvis man bakker på plads ind mod f.eks. en væg, virker baksensoren i ca. 3 ud af 4 tilfælde..

28699 km: VW Danmark har nu langt om længe bestemt sig for hvad bilen fejler, siden den kobler til så hårdt i 1. gear og bakgear at det føles som at blive påkørt bagfra..
Bilen skal have nyt svinghjul, + have skiftet en olie ventil i gearkassen.. (den der styrer hvad vej olien skal løbe alt efter om det er en op eller ned gearing)
Hvis dette ikke løser problemet, skal der ny gearkasse på.

34112 km: Bilen kan ikke laves, da de dele der skal skiftes, er i RESTORDRE.. Levering kan være 1 uge, men lige så vel være 3 mdr...
Så hvis bilen smadrer gearkassen, skal bilen bare stå bom stille indtil delene engang kommer hjem fik jeg idag oplyst hos VW..

38752 km: Blæsekanalen i midten af instrumentbordet suser nu IGEN IGEN, dog er den der kun periodisk..
Rigtig irriterende lyd..
VW har ingen bud på fejl løsning andet end at nulstille den motor der åbner og lukker for luftindtaget.. (dette er prøvet før, og hjalp... I 5 dage..!!!)

43.112 km: Så kom delene hjem og blev skiftet.
Det hjalp bare ikke, så det var ikke der problemet lå.
Nu er beskeden at der er en software opdatering på vej til automatgearet, som skulle løse problemet.. De ved dog ikke om det kommer om 1 uge, eller om der går 3 mdr. Så nu venter vi da bare IGEN IGEN..
Jeg tvivler dog STÆRKT på at det er en software fejl, men nok nærmere at det er koblingen i gearkassen til 1. gearet der er problemet = ny gearkasse..
Men hvis vi er heldige løser de vel problemet når bilen bliver 1 år gammel med den fart VW har på..

52.113 km: Så blev det Turboens tur.. Turboen fløjter og suser = den skal skiftes, da den så snart står af..

53.431 km: Fik idag oplyst af en anden mand som havde haft samme problem som denne med at den slog i gearene ved igangsætning..
Der prøvede det et par forskellige løsninger, inden de til sidst skiftede gearkassen.. Så var fejlen væk, og bilen har kørt upåklageligt siden..
MYSTISK, for jeg fik oplyst hos VW at de aldrig havde oplevet denne fejl før.. Det "sjove" er så at det faktisk er samme forhandler/værksted på begge biler..
Så de har dælme styr på tingene hos VW.. FLOT

58.471 km: Værkføreren fra vw ringer og fortæller at de har bestilt en ny gearkasse til bilen, da det er den der er i stykker.. (Har jeg sagt siden bilen havde kørt 9.000 km.)

Nu ville jeg så lige køre op til dem og bestille tid til udskiftning af gearkassen..
Hvad var svaret? Gearkassen er desværre i restordre.. (WHAT??) Så nu kan vi VENTE IGEN på ubestemt tid, indtil gearkassen engang kommer hjem..

Enten producerer de for lidt reservedele hos vw, eller også er der ALT for mange reperationer, for synes over 50 % af deres dele er i restordre..
Har ihvertfald aldrig fået den sætning stukket i hovedet så mange gange andre steder..

82.311 km.: Ja nu hugger bilen så meget kraftigt igen ved opstart i et lyskryds, og det er fuldstændig vildt når man skal bakke.. + at den ikke skifter særlig pænt i skiftet til 2. gear og 3. gear.. Skiftet til 4., 5. og 6. fungerer upåklageligt.

92.120 km.: Nu er bilen begyndt at rense partikel filter nærmest konstant. Den gør det ca. med 220 km. mellemrum, og når den gør det kører bilen simpelthen møg DÅRLIGT.. Den hugger i gearskiftene, er mega langsom, bruger MEGET ekstra brændstof og så lugter den sindsygt brændt.

96.337: Nu lugter bilen også brændt inde i bilen når den renser partikel filter. Nu er jeg sku ærligtalt lidt bange for at køre i den, sæt den pludselig bryder i brand..
Værkstedet mener ikke det er forkert at den gør det med ca. 220 km. mellemrum. Da bilen var ny, gik der ca. 1000 km. mellem.

106.711 km: Motorlampe og partikelfilter lampe lyser nu begge 2, og bilen kører nu meget meget underligt. Bilen køres omgående på værksted.
Partikel filter + censoren der registrerer hvornår filteret skal renses. Nu håber vi der går 1000 km. imellem igen..

107.109 km: Det gjorde der så ikke. Den renser stadig filteret lige så tit, og beskeden er at der intet kan gøres ved det, lær at leve med det.. Fedt..

121.541: Bilen får kalibreret gearkassen i håbet om at den nu kører ordenligt igen..

122.265: Det har hjulpet en lille smule, men er bestemt slet ikke væk problemet.

134.871: Nu kører det automat gear godt nok mærkeligt.
Laver man fuld acceleration og holder klampen i bund, så spurter den fint derud af, og trækker kanont.
Men lige pludselig kommer der et voldsomt hul i accelerationen, hvor den i ca. 2 sek. mister pusten og giver et ordenligt hug. Det er ganske ubehageligt. Det føles lidt som hvis man slipper speederen hurtigt og lige træder en enkelt gang sån halv hårdt på bremsen..

137.546: Nu kan den også finde på at gøre det mens man kører på motorvejen med 140 km/t., vupti så taber den pusten, og vupti så er det tilbage igen 2 sek. efter..
Møg irriterende hvis man ligger i overhalingsbanen og ham bagved kører lidt tæt på..



Konklusionen på bilen indtil videre:

Motor:
+ God acceleration. Tager ved fra lave omdrejninger, god brændstof økonomi (kører let 16 - 20 km/l.
- Støjer alt for meget. Røv kedelig motorlyd, som bliver trættende i længden.

Gearkasse:
+ Sygt den skifter hurtigt. Mærker man tydeligt når man har prøvet en anden bil med alm. aut. gear.
- Sammenspillet med motor og gear spiller bare slet ikke i Passat´erne. Den giver et hug ved igangsætning, og når den sættes i bakgear. Men i en Touran spiller det 100 %, den giver ikke det hug ved igangsætning eller bakgear.

KVALITET:

Kabine:
Rat: Læderkvaliteten er nærmest pinlig. Den er alt for tynd, så allerede efter 20.000 km. er der tydelige slidmærker. Plastiken i midten af rattet er hårdt og virker meget billig.

Instrumentbord: Dejligt at der er så meget gummi i det, for der er intet der knager eller lignende.
MEN... samlekvaliteten er simpelthen for pinlig. Lågen til askebægeret gaber en halv cm. når det er lukket, i forhold til selve midterkonsollet. Det er simpelthen ikke godt nok i en så dyr bil... I en lada er det fair nok. Men ikke i en passat til de penge.
Generelt virker plastiken ikke specielt tiltalende, og da slet IKKE den forkromede plastik sliftekulise omkring gearstangen.. Det ligner noget der burde havde siddet i en Lada samara, IKKE i en ny VW.. Står solen ind af vinduet og ned i det, bliver man simpelthen blændet af det.
De fleste bilmærker laver deres midterkonsol i børstet aluminium når man er i biler i den dyre ende, så man undrer sig over hvorfor vw ikke er fulgt trop, for det ville have skabt et rigtig lækkert look på midterkonsollet.
Og så forstår jeg simpelthen ikke at man laver et fint midterkonsol i grå (som ser pænt ud) Men man så vælger at alle knapper og skrue kontakter skal være sorte..!! Hvorfor ikke samme grå farve, og så med sort skrift?? Vil da se meget bedre ud.. Radioen er dælme også sort, og så med grå knapper i næsten samme farve som midterkonsollet. Hvad sker der? Det er dælme ikke pænt, og man sidder og bliver træt af at se på det..

DET UDVENDIGE: Hvorfor skal bagklappen larme så voldsomt når den bliver lukket i?? Det lyder som om man kyler den i uanset hvor langt nede du slipper den. Det gir et ordenlig drøn, og larmer nok 20 gange højere end min egen 14 år gamle bil.. Konkurrenternes bagklapper siger næsten ingenting når man lukker dem.. Ikke godt nok vw, der er i altså bagefter..

Øvrige fejl: Bakalarmen er stadig åndsvag, og går stadig helt amok hvis billisten bagved dig kører tæt på i f.eks. et lyskryds. Den bytter simpelthen om på kofangerne.

Klimaanlægget er rigtig irriterende, da du under ingen omstændigheder selv må vælge hvor meget blæs der skal være på ved en bestemt ønsket temperatur. Der er så en fin knap hvor der står auto.. Fint, den er jo nok til at slå det fra så den ikke automatisk skiftet blæsestyrke.
Problemet er bare at det ikke hjælper at trykke på den, for man kan ikke slå det fra ved at trykke på knappen. Lampen i kontakten lyser stadig som om at den er koblet til... Det eneste du kan gøre, er at lade den køre ved en anden temperatur end den ønskede i et stykke tid, og så derefter skrue et hak ned.. Det får du så lov til at bestemmt i ca. 10 - 15 min. For så skruer den selv en tand ned... Men hvorfor i alverden er det lige at jeg ikke kan få lov at vælge at idag vil gerne have den til at køre med 21 grader på trin 2.. Kan man ikke, for man er sikker på at den rettet det indenfor 10 min.


Ellers bilen ganske fornuftig.. Kører udemærket
Den dag de så får løst problemet at den hugger ved igang sætning, så bliver det jo ligefrem en lækker bil at køre i (hvis de kan finde ud af hvad fejlen er)

Mere følger.

Michael M
Mand | 44 år | Oprettet: 11. apr 2003


Kommentér på:
Ny Passat 2,0 TDI 170 HK. DSG
  •   13. aug 2010 Michael M

    Ja okay. Jeg kan til dels følge dig i tankegangen nu. Så her vil jeg give mig - Jeg ved ikke hvordan klimaet skal køre for at køre rigtigt, og om den skal have den nævnte funktion.


  •   13. aug 2010 Mark B:

    Jamen hvis du har f.eks. 28 grader i kabinen, og stiller den til 21 grader.. Men det er jo ikke alle der synes det er helt vildt behageligt at den så kører på fuld skrald med kold luft, hvor man så istedet skruer ned på f.eks. trin 2, så luften der kommer ud er 21 grader.. Sådan fungerer det da i alle andre bilmærker at hvis man slår auto funktionen fra, fungerer det som et alm. klima anlæg..


  •   12. aug 2010 Michael M

    Hvordan vil du forklare at klima anlægget skal køre på trin 2, hvis du har sat den til 21 grader i kabinen og den så har opnået de 21 grader? I det øjeblik at du piller ved selve blæseren (trin 1-4 eller 5), vil den ikke have mulighed for at holde de 21 grader i kabinen længere.. Ergo vil den slå automatisk klima fra og køre på den almindelige blæser.. Hvordan det skal fungere som aircondition, er jeg ikke sikker på - jeg siger ikke at den ikke kan - men så forstår jeg ikke helt sammenhængen mellem automatisk klimaanlæg og blæseren/aircondition.


  •   12. aug 2010 Mark B: Den med klima anlægget tager du HELT FEJL med..

    Når du har klima anlæg i en bil, bør du kunne bruge det som et aircondition også. Det vil sige at du sætter på den et vist antal grader, og stiller så selv blæser på trin 1, 2, 3, 4 osv..

    Gider du så ikke selv rode med det, så stiller man temperaturen, og trykker auto.. Så styrer bilen SELV blæser styrke..
    At den vil bestemme hele tiden er sku en fejl, hvilket VW godt erkendte at det var, men at der ikke kunne laves om på det..

    Selv klima anlægget i min gamle Alfa 164 fra 95, kan godt finde ud af at når du trykke auto funktionen væk, bestemmer du selv blæse trin 100 %


    Og ang. din slutning, så skulle denne passat afspejle de 170 hk. udgaver meget godt..
    F.eks. kan du læse Autobilds 100.000 km. test, hvor præcis de samme fejl opstår, som de heller ikke kan få udbedret, eller som vender tilbage kort efter reperation.. De kalder den evigheds patienten.. Sågar Bilmagasinet har sagt at de 170 hk. udgaver ikke kan holde..
    De 140 hk. udgaver er langt bedre..

    Og jeg hader ikke VW, slet ikke... De skal bare ikke roses for at være jordens bedst byggede, samlede og med super holdbarhed, når det ikke stemmer overens med virkeligheden altid..

    Har en 140 hk. commenrail nu, der i morgen runder 200.000 km. Det har den gjort fejlfrit.. Gearkassen hugger selvfølgelig ved igangsætning, men det skal de åbenbart, så det har jeg vænnet mig til.. Den CR motor skulle de være kommet med FOR LÆNGE SIDEN, for det er en kanon motor, der støjer 50 gange mindre end de gamle hakke brætter af en pumpedyse diesel.. Men hva, at præsentere commonrail i sine biler 11 år efter at det blev standard hos Fiat og Alfa Romeo (Alfa 156 i 1997) det er sku da flot..


  •   12. aug 2010 Martin D

    Nå ja. Ford er vel ikke bedre end så mange andre mærker smiley Var det ikke noget med at speederen "drillede"?? smiley

    Jeg tror i forhold til antal solgte VW'er i hele Europa, så er det forholdsvis begrænset hvor slemt det det er med fejl og mangler på dem.

    - At gearkassen på en Touran skulle være bedre end på en Passat er jo noget vås. Der sidder de samme gearkasser i, det eneste der er til forskel er skelettet.

    - Hvis man er utilfreds med knapperne i instrumenteringen og ikke mindst hvordan bagklappen lyder når man klapper den i, hvorfor så overhovedet købe den bil? Man har vel været ude hos forhandleren og set nærmere på den før man besluttede sig.

    - Klima-anlægget kan selvfølgelig ikke ændres i trinene når du samtidig har sat den til at temperere din kabine i bilen til 21 grader. Naturligvis vil den køre mere eller mindre alt efter behov og ændring af temperaturen i bilen. Det ville være underligt hvis den en kold vinternat skulle køre med minimum af blæs, hvis der var tæt på frostgrader indvendig i bilen smiley Men det er da lavet så smart at man kan vælge at koble klimaanlægget fra og sætte den på almindelig blæser, og så bestemmer man altså selv hvor meget det skal blæse.


    Alt i alt så tror jeg desværre du har haft en blanding af en halv mandags-bil (her tænker jeg mest med hensyn til din gearkasse) og en frustration over ikke at have fået gjort det du selv ønskede at få lavet ved bilen, når du har været hos VW med problemerne.

    Hvis du samtidig kører mange kilometer i bilen hver eneste dag, kan jeg godt se at der opstår lyde som man nemt bliver irriteret over. Det er dog stadig en bil, og teknik er stadig ikke perfekt i biler. Der laves få biler hvor alt bare spiller, og typisk så koster disse biler enten kassen eller også er de udrystet med meget lidt udstyr. Passat'en er masseproduceret og absolut en velkørende bil hvis man læser på div. forums for Vw ejere. Som sagt, så har jeg svært ved at forestille mig at din bil netop skulle afspejle virkeligheden på det hav af Passat'er der kører rundt i verden.


  •   7. jan 2010 - Volkswagen AG -: Der tager du så MEGET fejl..
    Denne her bil var edermagme en fejlfyldt og dårlig bygget bil..
    Har en ny passat 2,0 tdi 140 hk. med den nye commonrail diesel motor.. Den er jeg satme glad for.. Den har kørt fejlfrit pånær nogle åndsvage ting (mest elektriske fejl)
    Jeg hader skam ikke vw. Det her var blot for at bevise at de kære vw´er ikke er 100 % fejlfrie som mange gerne vil gøre dem til..
    Og JO der blev skiftet en del pærer på Fiat´en, og det var pisse irriterende når de skulle skiftes, for man skulle pille hele forlygten af.. Men hellere skifte en pære 50 gange, end få skiftet gearkasse..


  •   7. jan 2010


    Nu tror jeg også at Hr. Michael M er yderst kritisk over for VW. Og bare den siger et forkert kvæk, er det straks det værste lort der findes.

    Faktisk meget sjov, at din gamle Fiat Ducato stort set ikke har fejlet noget, faktisk har den ikke engang ædt en pære i løbet af 202.000 km.

    En anden ting er det du skriver under glosen "Kvalitet" Det handler jo i bund og grund om smag og behag. Så igen må man konkludere at det bare er ren sviner, fordi du ikke lige bryder dig om VW.


  •   9. maj 2009 Har lige læst det hele igennem.. Det lyder ikke særlig godt..
    Jeg er noget overrasket over at det står så slemt til.. Kender flere med nye vw´er der ikke er 100 % tilfredse over kvalitet/holdbarhed, men det her er jo vanvittigt..

    Fandt lige den omtalte Autobild test også af en 170 kh. 2,0 tdi..
    Mange af de fejl de skriver om, går igen i det du fortæller. Så der må jo være noget om det. Lidt mærkeligt hvis de begge skulle være mandagsbiler...

    http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html


  •   13. apr 2009 Det er åbenbart et velkendt problem på den 170 hk. passat.
    Tyske autobild har i deres 100.000 km. test af en bil fuldstændig magen til, også med DSG gear, brokket sig over præcis den samme voldsomme fejl når man skal sætte i gang. Også de fik afvide at vw ikke havde en løsning på problemet..
    Så sådan bliver de vist alle med tiden..


  •   6. apr 2009 Jeg har læst hele din "rapport" men ikke alle indlæg nu. Derfor er jeg lige lidt nysgerrig for at høre om, hvad det er bilerne bliver brugt til? Taxakørsel eller ?!



  •   11. feb 2009 Så blev der lige lavet en update..

  •   6. sep 2008 kan se du kører audi, husk på at det er 100% samme dele, motore osv. de kører med ;0)

  •   11. aug 2008 Tror du skal tage kontakt til bare par VW værksteder og spørge hvor tit de skifter aut. gearkasser på biler..
    For det er LANGT FRA en sjældenhed at VW´s automat gearkasser ikke kan holde.. Vi har 5 vw´er hvor jeg arbejder.. 4 ud af 5 har fået skiiftet DSG gearkasse.. Den ene endda 3 gange, og en anden 2 gange..
    Det værksted vi kommer på med vores biler, de skifter en DSG gearkasse minimum 1 gang om uge, nogen gang 2 - 3 stykker.. Og det er blandet af erhvervs biler og privat biler..

    Snakkede med en mand den anden dag der havde et firma hvor de havde 14 VW Touran´er.. De var leaset. De var alle med DSG gear, og havde så mange fejl at de næste biler ikke blev VW´er, men Ford istedet da hans brors firma havde ford der der kørte med kun enkelte småfejl..


  •   10. aug 2008 selv haft en t4 firmavogn førhen, havde den i 3år, og har aldrig haft en eneste fejl som ikke var normal sliddel, og den fik altså tæsk fra iskold af om morgen og så ellers bare pedalen i bunden resten af dagen ;0)

    bruger for meget olie, har fyldt en ½ liter på min 140hk, det virker da meget fair synes jeg.

    "Så må man da udskifte flere gearkasser end man producerer.." dt tvivler jeg nu meget stærkt på, du er sgu den eneste jeg har læst om i dk der har haft det problem, og jeg skriver da på en del vw forums.


  •   9. jul 2008 Vi havde en VW T4 engang.. Den fik skiftet gearkasse 6 gange på 2 år.. De holdte i snit 35.000 km.

    Før FIat´en havde vi en VW T5´er.. Har aldrig oplevet en så fejlfyldt bil før i hele mit liv..
    2 år: 5 Turbo´er, 6 vandpumpe, generator, 2 koplinger, 1 gearkasse (manuel) komplet nyt ledningsnet i førerdør pga. en del elsvigt. Ny motor styreboks, beklædning i kabine der faldt fra hinanden, rust i lygtebom over nummerplade. (skiftet 2 gange på 2 år) osv osv..

    Og så bruger alle vw´er ALT for meget olie..


  •   9. jul 2008 Fint, men noget må der jo være galt når en DSG gearkasse kan gå restordre på både den 140 og 170 hk. version (de er ikke ens ifølge vw)
    Så må man da udskifte flere gearkasser end man producerer..
    El fejl døjer de nye modeller af vw med..
    Touran´erne har været tilbagekaldt da de kunne selvantænde, nu er den gal med VW Tiguan som også kan selvantænde..

    I vores nabo afdeling har de samme problemer med vw´erne.. De har skiftet til Volvo V70 istedet, og holder nu aldrig på værksted..

    Men jeg kan nu godt li min VW.. For får da en masse betalte fridage alle de gange bilen er på værksted hvor det tager en hel dag.. (har den været 3 gange nu)


  •   9. jul 2008 vores firma ejer over 50 touran´er med sammen opsætning, plus en hel del transportere og craftere.. der har aldrigt været fejl på nogle af dem, ikke i den størrelses orden ihvertfald, tilgengæld så kører vores anden afd. i citroen jumpere.. det lyder næsten som du fortæller der, med nye motore og gearkasser efter 4- 5000 km osv. en af dem der lyste den motorfejl i displayet, så kørte han til citroen (kunne max køre 70) så får han afvide han skal kører 3 blokke væk og ringe til falck så de kan komme med den, ellers gjaldt det ikke som driftstop!? det gør han så, venter på falck en time, bliver kørt 3 blokke tilbage til citroen, de kigger så på den en time, kommer tilbage og siger at de har haft pc på, ingen fejl.. fint nok, han kører så derfra igen..men den kan sjovt nok stadigt kun kører 70, tilbage igen... sån har detværet hver gang med de biler, han glæder sig da ihvertfald til hans nye crafter når den kommer ;0)

  •   9. jul 2008 Når vi så sammenligner med de 2 stk. Fiat Ducato 2,8 jtd aut. vi også har.
    De kører og kører stortset uden fejl.
    De slæber rundt på en del kg. hver eneste dag, og på trods af det, gik den ene første gang i stykker da den havde kørt over 200.000 km.

    Så firmaets næste biler, bliver IKKE af VW fabrikat..
    Min chef er i fuld gang med at kigge på andre bilmærker..
    Han har ellers trofast kørt vw i over 20 år.. Men nu er det slut, da han er godt træt af de dårlige gearkasser og generelt mange småproblemer..


  •   9. jul 2008 Kan de sikkert.. Vi har i så fald fået 5 af vw´s mandagsbiler hvor jeg arbejder.. (og vi har 5 vw´er i hele flåden)
    3 Touran 2,0 TDI 140 Hk. DSG
    1 Passat 2,0 TDI 140 Hk. DSG
    1 Passat 2,0 TDI 170 Hk. DSG

    Den ældste Touran er fra 2005.. Den kører i øjeblikket med sin motor nr. 2, gearkasse nr. 3, Turbo nr. 3, og en airbaglampe der lyser for gang nr. 500 (og vw kan ikke løse fejlen), + defekt ledningsnet.

    Nr. 2 Touran er fra Februar i år.. Den fik skiftet turbo ved 44.000 km.. + har døjet med en del el-fejl. Bla. el-ruder der pludselig ikke ville køre hverken op eller ned..

    Nr. 3 Touran har også fået skiftet gearkasse, + døjet en del gange med lysende airbaglampe, bil der gik i nødprogram uden forklaring.

    Den 140 Hk. Passat holder i øjeblikket BOM STILLE på 2. uge..
    Gearkassen er steget helt af. (bilen kan kun køre i 1. og 2. gear).. Og i øjeblikket er DSG gearkassen til en 140 hk. tdi i restordre, og der er ingen udsigt til at den kommer i nær fremtid. Så det er en DYR bil, når den ikke kan køre..
    Bilen venter forresten på sin. 4 gearkasse på knap 2 år.
    Og hvad den ikke har fået skiftet ellers.. Det er ikke småting..

    Og så er der den af min Passat.. Nu har den allerede fået ny gearkasse på, + døjet med fejl i parkeringssensor, fejl i klimaanlæg, fejl i luftindsugning, en turbo der suser, + beklædning der pludselig faldt af..

    Vi har sku været uheldige hvis vi lige præcis har fået 5 mandagsbiler.. Tror nærmere forklaringen ligger i byggesjusk.
    ALLE biler er passet 100 % med service på autoriseret værksted..


  •   9. jul 2008 kørt over 60.000 km i en med helt samme motor/gear på lige omkring et år, rep. udgifter = en dunk olie..

    Alle kan jo lave mandagsbiler, lyder som det er sån en du har fået der ;0)


  •   7. jul 2008 de er godt nok noget fra at være enes må man sige din har ingen gang haldelen af hvad min har det kan jeg da se og ANG prisen så kan jeg ikke se hvad det kommer folk ved så derfor ville jeg ikke ud med det

  •   24. jun 2008 Hmmmm.......

    Nu fik jeg ENDELIG besked på at der skal ny gearkasse på bilen, da den er defekt..

    Og nu ville jeg så lave en tid til udskiftning...
    Nææææhhhh nej, for gearkassen er i restordre...
    Så det er ikke godt og vide hvor længe der går.. FEDT..


  •   14. jun 2008 Er dælme GAL på VW nu.. SKOD firma..
    NUL kundeservice eller styr på tingene..

    Læs hvad der er tilføjet ved 53.431 km


  •   17. maj 2008 Dælen jeg er træt af LANGSOMME VW Danmark..
    SYGT det er sårlig service så langsomt de arbejder..
    Man føler godt nok at de er ligeglad med deres kunder efter at de har betalt bilen..


  •   17. maj 2008 He he, ikke helt smiley

  •   16. apr 2008 derfor jeg holder LANGT væk fra det tyske smiley

    huujuuu FIAT smiley


  •   16. apr 2008 Er rasende på VW lige nu..

    Bilen kører af H........ til.. Den slår i gearene så det føles som at blive påkørt bagfra ved opstart, + at bilen rykker i det når den skal motorbremse, og slår igen i gearet når den skal geare ned...

    MEN..... Bilen kan ikke laves, da de dele der skal skiftes, er i RESTORDRE.. Levering kan være 1 uge, men lige så vel være 3 mdr...
    Så hvis bilen smadrer gearkassen, skal bilen bare stå bom stille indtil delene engang kommer hjem fik jeg idag oplyst hos VW..
    FLOT FLOT..

    FED KVALITET OG SERVICE..


  •   7. apr 2008 Kunne da godt tænke mig et par vw folks kommentarer indtil videre.. Jeg er godt nok ikke imponeret af holdbarheden på en spritny bil til små 600.000 kr.
    At den rent faktisk er så meget mindre fejlfri end en Fiat Ducato.. Rystende


  •   12. jan 2008 Okay den fejl har jeg så ikke hørt om før...

  •   12. jan 2008 Først fejl har vist sig..

    Bilen havde også på dette tidspunkt kørt hele 112 km. og var 1 dag gammel.. (se i tekst)


  •   1. jan 2008 Ja værkføreren nævnte også godt svinghjulet ikke var super..

    Man kan sige meget om holdbarheden på dsg gearkassen, men de kører satme godt.. Der kan selv en mercedes ikke være med..
    Glemmer aldrig første gang jeg fik lokket en rigtig mercedes fanatiker med ud i en Touran 2,0 tdi dsg.. Da vi startede om stille og roligt, og kørte 40 km/t. sagde han: Hva øhhh skal den ikke snart til at skifte op i 2. gear..
    Jo da, det gjorde den for 10 sek. siden.. smiley
    Han blev fuldstændig tavs.. HVAD??
    Ja den er i 3. nu..
    Han var dælme imponeret, og han kører selv E klasse 270 cdi..


  •   1. jan 2008 Der er ikke stor som er lavet om på 140 HK og 170 HK.

    Der er kommet større turbo på og en anden styreboks og div. dele.


  •   1. jan 2008 De porblemer der har været med dem:

    Svinghjul
    Kobling

    Har ikke rigtig lavet nogle gearkasser men der kom komme problem med at den skifter hårdt i gearene efter man har skiftet olie på den. Dette problem frem kommer normal hvis det ikke er lavet 100 % rigtig.


  •   1. jan 2008 He he, nej dog ikke..
    Han kører tit rundt med en god pose penge som han skal i banken med smiley


  •   1. jan 2008 Nu er værkføreren realist, og en ærlig mand.. Så da jeg spurgte til holdbarhed på sådan en VW, og om jeg kunne regne med at den kørte lige så fejlfrit som Fiat´en, svarede han som skrevet..

    Nu kan han jo heller ikke lyve om det, for min chef har i forvejen 2 passat 2,0 td 140 hk. og 2 Touran 2,0 tdi 140 hk..
    Ingen af dem har kørt fejlfrit..
    Alle har f.eks. fået skiftet gearkasse (dsg) ved mellem 80.000 km. og 123.000 km.
    + den ene touran har fået skiftet motor, da motorblokken flækkede.. Den anden touran har dog ikke fået skiftet gearkasse da den er ny, og kun har kørt 30.000 km.


Annonce