BMW Motor Projekt
7.239 visninger
|
Oprettet:
Tekniske Data:
Motor: M20B25/27
Cylindre: 6 (Række)
Ventiler: 12 (42mm/36mm)
Slagvolumen: 2693cc
Slaglængde/boring: 81mm/84mm
Kompression: 10,8:1
Motorstyring: Wolf V500 EMS
Benzintryk: 3.5 bar
Motor (detaljeret):
Min motor er bygget fra en M20B25 motor.
Hvor jeg har brugt en eta krumtap, plejlstænger og
11:1 kompression stempler som gør det til en 2.7 liters motor.
Motoren er samtidig 100% nyrenoveret.
Motoren indeholder følgende:
Motorblok:
Blok planet 0.25mm
Blok sandblæst og malet (Sort)
Alle Skjold osv i alu malet (Grå)
Lettet og afbalanceret eta krumtap
Lettet plejlstænger (lettet til 595.0g / Standard ca. 640g)
M21 (TD) Oliepumpe for højere olietyk og mere flow.
Continental Tandrem og remstrammerhjul
Alle andre dele i bunden er fabriksnye.
Topstykke:
Portet og flowtestet 325i topstykke (af Poul Heikendorf)
Schrick Ventiler
dBilas Ventilfjedre
dBilas Ventilfjedreskåle
dBilas Ventillåse
Standard Vippearme (Endnu)
Schrick Knastaksel (288 grader, 110 graders spredning, 11,4mm løft)
dBilas Justerbart Knasthjul
Alle andre dele i toppen er fabrisknye.
Drivlinie:
JB Racing Aluminium Svinghjul
Sachs Performance Koblings trykfod
Sachs Performance Koblings udrykkerleje
Sachs OEM Koblings plade
Standard 325i gearkasse,kardan og bagtøj
Udstødnings system:
Rustfri - Supersprint Bananmanifold
Rustfri - Scorpion Mellempotten (Katalysator fjernet)
Rustfri - Hartge Bagpotte (Produceret af Supersprint)
Indsugnings system:
dBilas Individuelle Spældhuse
6x Rustfri 90% bøjninger i 54mm
6x Dame strømper
Benzin system:
Rustfri benzin slanger
Justerbar Benzintryksregulator
Benzintryks manometer
535i Dyser @ 3.5 bars tryk
Motorelektronik:
Wolf V500 EMS
Bosch Variable Spjældpotentiometer
Bosch LSU4.2 Wideband sensor
Komplet nye ledninger og stik i motorrum.
Kører motoren på trigger sensor,TPS og Wideband.
Standard Tænding (endnu)
Motor: M20B25/27
Cylindre: 6 (Række)
Ventiler: 12 (42mm/36mm)
Slagvolumen: 2693cc
Slaglængde/boring: 81mm/84mm
Kompression: 10,8:1
Motorstyring: Wolf V500 EMS
Benzintryk: 3.5 bar
Motor (detaljeret):
Min motor er bygget fra en M20B25 motor.
Hvor jeg har brugt en eta krumtap, plejlstænger og
11:1 kompression stempler som gør det til en 2.7 liters motor.
Motoren er samtidig 100% nyrenoveret.
Motoren indeholder følgende:
Motorblok:
Blok planet 0.25mm
Blok sandblæst og malet (Sort)
Alle Skjold osv i alu malet (Grå)
Lettet og afbalanceret eta krumtap
Lettet plejlstænger (lettet til 595.0g / Standard ca. 640g)
M21 (TD) Oliepumpe for højere olietyk og mere flow.
Continental Tandrem og remstrammerhjul
Alle andre dele i bunden er fabriksnye.
Topstykke:
Portet og flowtestet 325i topstykke (af Poul Heikendorf)
Schrick Ventiler
dBilas Ventilfjedre
dBilas Ventilfjedreskåle
dBilas Ventillåse
Standard Vippearme (Endnu)
Schrick Knastaksel (288 grader, 110 graders spredning, 11,4mm løft)
dBilas Justerbart Knasthjul
Alle andre dele i toppen er fabrisknye.
Drivlinie:
JB Racing Aluminium Svinghjul
Sachs Performance Koblings trykfod
Sachs Performance Koblings udrykkerleje
Sachs OEM Koblings plade
Standard 325i gearkasse,kardan og bagtøj
Udstødnings system:
Rustfri - Supersprint Bananmanifold
Rustfri - Scorpion Mellempotten (Katalysator fjernet)
Rustfri - Hartge Bagpotte (Produceret af Supersprint)
Indsugnings system:
dBilas Individuelle Spældhuse
6x Rustfri 90% bøjninger i 54mm
6x Dame strømper
Benzin system:
Rustfri benzin slanger
Justerbar Benzintryksregulator
Benzintryks manometer
535i Dyser @ 3.5 bars tryk
Motorelektronik:
Wolf V500 EMS
Bosch Variable Spjældpotentiometer
Bosch LSU4.2 Wideband sensor
Komplet nye ledninger og stik i motorrum.
Kører motoren på trigger sensor,TPS og Wideband.
Standard Tænding (endnu)

BMW Motor Projekt
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 9
mar 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 32
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 9
sep 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 37
mar 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 32
aug 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 20
jan 2007
Følger: 127 Følgere: 128 Biler: 2 Svar: 50
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
mar 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 32
Alle de grå dele (dæksler osv) er blot renset,grundet og malet. Og med Motip varmefast halløj. Virkede perfekt og ser sq dejligt ud.
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 447