{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Her er så lidt billeder af renoveringen af min motor

5.693 visninger | Oprettet:

Nu har min bil holdt still siden d. 27-4-2006 Pga. 3 smeltede stempler....
Her er så lidt billeder af hvad noget af min tid er gået med siden... ;o)

Kommentér på:
Her er så lidt billeder af renoveringen af min motor
  •   3. dec 2010 den renovation du lavede her.. var det den ny renoverede motor der turbomotor.dk smadrede?

  •   10. feb 2008 Det er bare fordi de JE ser ud til at være med høj stempeltop og de gamle stempler med skål..

    Megafint projekt og bil..;)

    Trist med de brændte stempler..


  •   9. feb 2008 well... stemplerne fra JE er 8.5:1, altså det samme som en 3S-GTE kører med originalt... ydermere er der blevet brugt en 1.8mm Stål-Toppakning for at sænke Comp. ratio yderligere...
    VAE i Slagelse hjalp med en cirka udregning af comp. forholdet.. teoretisk er den endt på 8.1/8.3:1


  •   9. feb 2008 Eller har I sænket komp med en tykkere?

  •   9. feb 2008 Jeg undrer mig bare over de JE-stempler hvor den er renoveret så fint.. Er det ikke højkompressionsstempler der er sat i der??.. Dem der sad i ser ud som turbostempler, men ikke dem fra JE... Tager jeg fejl!.. Er det bare øjet der snyder mig?, eller har I sænket komp i topstykket istedet?

  •   11. nov 2006 Det er sku' blevet en fin motor.... Jeg er spændt på at se den "live" når muligheden byder sig (du kommer vel med til nogle træf til sommer :o)

  •   29. okt 2006 Polering har jeg lavet med en "proff" polér maskine jeg har lånt fra et smedeværksted... men alt hvad der er poléret er først blevet slebet med korn 400 sandpapir.. man kan med stor fordel bruge finere sandpapir...men jeg havde ikke andet.. *GG*..
    Jeg regner med, håber på...krydser fingre for at den har en smule mere power end før.. *GG*.. PT er den stadig ved at blive "kørt til" så den kører kun med det originale ladetryk på 0,8Bar = Ca. 240 HK....
    Hvis alt går som det skal vil den i løbet af vinteren/foråret blive ordentligt kørt ind (mappet) og ladetrykket vil blive hævet til ..hmm..tja...et sted mellem 1,3 og 1,6Bar...det vil i teorien gi et sted mellem 350 og 420HK...only time will tell... ;o)
    Skal nok få lavet en rullefelts måling når det hele spiller 100% igen.. ;o)

    Takker for de fine kommentare...

    \\Thomas


  •   28. okt 2006 tar hatten a når det er fuldendt. den er noget vi kan li!!!'
    hvad laver den når den er færdig???
    thomas


  •   29. sep 2006 blevet rigtig godt med alle de poleret dele, hvordan har du gjord det? smiley vådslebet og autosol?

  •   11. sep 2006 ser godt ud...

Annonce