1.782 visninger
|
Oprettet:
Krombeskyttelse??? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige givet kromet på fælgene en omgang autosol for 1 uges tid siden, men nu ser de total irret ud igen... Jeg vaskede dem komplet af og tørrede dem og gav dem en omgang autosol. Nogen der kan anbefale noget "efterbehandling" som holde det ved lige og det ikke irrer total til?
Normalt plejer jeg at vaske dem 1 gang om ugen(14 dage) med insektfjerner og det hele og tørre dem helt af så de skinner, men det er som om de er blevet lidt grå og kedelige siden sidste sommer, selvom jeg vaskede dem af og pudsede dem inden jeg satte dem til side i vinters....
Irrelevante kommentar, bliv væk! PFT.
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 140 Svar: 4.200
jun 2010
Følger: 109 Følgere: 107 Biler: 1 Emner: 198 Svar: 1.100
nov 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 90 Svar: 1.634
jun 2010
Følger: 109 Følgere: 107 Biler: 1 Emner: 198 Svar: 1.100
Er det specielt godt til krom eller mener du bare generelt?
maj 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 155
http://bilgalleri.dk/html/for_messagedetail.asp?msg_id=799560
Der kommer jeg med et par guldkorn om vores produkt, All Metal Polysh (og fordelen ved autosol først og vores efter - for autosol er bare fantastisk i sig selv også!)
maj 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 155
jun 2010
Følger: 109 Følgere: 107 Biler: 1 Emner: 198 Svar: 1.100
Den debat havde jeg ikke set... Jeg Mener ikke der er lak på. Så jeg skal bare give den en omgang "all metal polysh" også er det det. Der er ikke noget "efterbehandling" af det produkt? Det står bare alene?
maj 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 155
Jeps. Som sådan kan man sige at hvis du er meget tilfreds med dybden og glansen du har i chromet, som du har fået med autosol så kunne du slå to fluer med et smæk og købe en lakforsegler i steden for (eller en Turtle som nævnt længere op - det er jo en smagssag).
Men All Metal Polysh indeholder finere slibemiddel end autosol er, og så "nedslider" det sig selv når du bruger det. Det betyder at slibekornene bliver mindre og mindre (du kan slet ikke mærke de er der i starten).
Den indeholder så polymere (syntetisk lakforsegling) som også virker på fx en rørhale eller lign. Holdbarheden på det er afhængig af kørsel, vejret, opbevaring af køretøjet, ca. en tre måneders tid (hvad jeg vil kalde "almindeligt brug"). Når vandet ikke perler, eller du kan se en forandring, så snasker du det bare på igen. Det kan også bruges på sølvtøj, aluminium, rustfritstål, og altså både på fælge, motorrum, detaljer i kabine.
jun 2010
Følger: 109 Følgere: 107 Biler: 1 Emner: 198 Svar: 1.100
Ps.: Jeg ved godt der ikke er noget at gøre ved bremsestøv og skidt, men det er som om de ikke kan blive fuldstændig skinnende som de var i starten og det er det jeg søger et produkt imod... Og det skal siges de er fuldstændig intakt der er ingen slag, ridser eller lign! Så det er i ptincippet kun snavs.
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 140 Svar: 4.200
jun 2010
Følger: 109 Følgere: 107 Biler: 1 Emner: 198 Svar: 1.100
Okay, jeg prøver det lars skrev.
maj 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 155
Foliemesteren, Det er all-in-one. Rens dem eventuelt først med en hurtig gang autosol (Det er hurtigere) og giv det så All Metal Polysh. Lad det sidde i et tyndt lag og tør det derefter af! Vupti, dine fælge er beskyttet.
Skidt og bremsestøv vil jo sætte sig oven på polymer-forseglingen bagefter, og det er derfor lige til at tørre af med mindre du lader det sidde i ugevis.
Krombeskyttelse???