{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Amerikaner Ford Mustang Convertible 289

Chevrolet Stylemaster Sports Coupé

Ja, der er bestemt potentiale!! :-) Sæt igang!!
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
1967
Årgang:
1948
Motor:
Ford V8, 289 cui.
Motor:
261cui (ca. 4,3 liter) Blue Flame fra en 56´er Chevy Bel-Air monteret. Motoren er den som var mest eftertragtet når man tunede på disse biler i start 50´erne. Monteret med Offenhauser dual indsug og 2stks Rochester karburatorer. Fenton headers til dobbelt afgang og udstødning i 2,5" rustrift stål. Direkte udblæsning pånær to stks cherrybomb mufflers. Derudover har den en Mallory elektronisk tændning, og custommade oliefilter! 3stk manuel rat gear. (Næste plan er en automatgearkasse) (Original 216cui Række sekser ca 3.8 L med 3 stk ratgear. Har været adskilt og samlet igen med nye stempler og div., står hjemme i garagen)
Hestekræfter:
Standard 200 hk.
Hestekræfter:
Ca. 190hk (90hk standard/140 standard på den nye motor) 4.11-1 gearing, så den accelererer hurtigt men tager ikke så meget i toppen. Tophastigheden er fra fabrikken (med 90hk motor) opgivet til 160km/t, har selv haft bilen derop af. Ved ikke top med den nye motor.
Fælge:
Fælge:
16x6" original, sorte med chrom halvmåne hjulkapsel. 6 boltet (6x5,5")
Dæk:
Dæk:
Firestone Whitewalls Diagonal 6.00x16 "Gum Dipped". De er på trods af køreegenskaberne en stor del af charmen ved at køre en gammel amerikanerbil, og er slet ikke så ringe at køre på som mange tror!
Undervogn:
Original, stiv og lidt træls...
Undervogn:
Sænket 100mm for og bag, bladfjedre bag og fjedre foran, 116" hjulafstand, kommer snart en tand længere ned.
Bilstereo:
std.
Bilstereo:
Original rørradio med enkelt højtaler.
Styling:
Kun lidt.. alu skærmlister, og alu rocker-panels, flip-open tankdæksel, GT hjelm med afviserblink...
Styling:
Pin-up (fra 1940´erne) på handskerummet. Pinstriping på front og over baglygterne.
Interiør:
Originalt rødt.
Interiør:
Helsofa for og bag, lysblå stof. Mørkeblå himmel. Brunt instrumentbord med forhandler klistermærke. (J.V.Baldwin Los Angeles Motor Store) Lige nu med hvide tæpper som overdækning. En ny hvid tuck'n'roll kabine er på vej! Bilen er købt med cigarettænder som ekstraudstyr og uden ur i instrumentbrættet. Dette er dog på lager og afventer restaurering.
Ekstra tilbehør:
Ekstra tilbehør:
Varme under sæderne. Rød Falckkasse (model 1936) fra 1953, med indhold. 2L Pulverslukker 5L ægte 98oktan super benzin i rød metal "NeverStop" reservedunk. Taxi skilt fra 1940´erne, dette er dog ikke sat til. Ur, 2-delt rat med "horn-ring", solskygge i passagerside, cigarettænder, læder på armlæn, -Alle disse ting er ikke på udstyrslisten for en Stylemaster, men for Fleetlinen.
Bemærkninger:
C4 Select-shift transmission, El-hydraulisk kaleche, og ja, den kører faktisk ret godt af sådan en gammel bil at være, og ja, nogle af billederne er fra den tidligere ejer i Wisconsin, (tror jeg det var), USA, derfor US-pladerne, men kører dog stadig godt på de danske..
Bemærkninger:
Der er i 1948 produceret 171,593 stk af denne model (Både Coupe og sedan), i alt fra 1942-48 (med pause i krigsårene 43-45) er der produceret 618,383 stk. Er ifølge motorkontoret den eneste 1948 Coupe der er indregistreret her i landet! Bilen er importeret fra Los Angeles i 1994, hvorefter den er blevet lettere renoveret og lakeret. Farven er en tidlig Amazon lak men ligger meget tæt op ad Chevrolets farvekode. Originalt har bilen dog været metallicmaroon.
Annonce