{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Chevrolet Stylemaster Sports Coupé

Du er da vist tosset med udfordringer? 43 vundne!! Imponerende!! :-O Så.... Chevy vs. Seat! Sæt igang!!!

Seat Leon (Signo)

Det er fandeme en lækker Slæde du har dig der....;-)
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
1948
Årgang:
2004
Motor:
261cui (ca. 4,3 liter) Blue Flame fra en 56´er Chevy Bel-Air monteret. Motoren er den som var mest eftertragtet når man tunede på disse biler i start 50´erne. Monteret med Offenhauser dual indsug og 2stks Rochester karburatorer. Fenton headers til dobbelt afgang og udstødning i 2,5" rustrift stål. Direkte udblæsning pånær to stks cherrybomb mufflers. Derudover har den en Mallory elektronisk tændning, og custommade oliefilter! 3stk manuel rat gear. (Næste plan er en automatgearkasse) (Original 216cui Række sekser ca 3.8 L med 3 stk ratgear. Har været adskilt og samlet igen med nye stempler og div., står hjemme i garagen)
Motor:
1,9 Tdi.
Hestekræfter:
Ca. 190hk (90hk standard/140 standard på den nye motor) 4.11-1 gearing, så den accelererer hurtigt men tager ikke så meget i toppen. Tophastigheden er fra fabrikken (med 90hk motor) opgivet til 160km/t, har selv haft bilen derop af. Ved ikke top med den nye motor.
Hestekræfter:
141,7 HK og 301 NM efter chip og rullefelt..
Fælge:
16x6" original, sorte med chrom halvmåne hjulkapsel. 6 boltet (6x5,5")
Fælge:
8,5x18" Projektzwo (sommer) 5,5x16 Jern fælge med plast dæksel (vinter)
Dæk:
Firestone Whitewalls Diagonal 6.00x16 "Gum Dipped". De er på trods af køreegenskaberne en stor del af charmen ved at køre en gammel amerikanerbil, og er slet ikke så ringe at køre på som mange tror!
Dæk:
Sommer: 225-40-18 Michelin Pilot Sport Vinter: 195-80-16 Nokia
Undervogn:
Sænket 100mm for og bag, bladfjedre bag og fjedre foran, 116" hjulafstand, kommer snart en tand længere ned.
Undervogn:
Standart som er Sænket 35 mm
Bilstereo:
Original rørradio med enkelt højtaler.
Bilstereo:
Seat Aura cd-anlæg med 8 højtalere
Styling:
Pin-up (fra 1940´erne) på handskerummet. Pinstriping på front og over baglygterne.
Styling:
Tonede ruder, så var der ikke råd til mere lige nu,men mere er på vej..*GS*
Interiør:
Helsofa for og bag, lysblå stof. Mørkeblå himmel. Brunt instrumentbord med forhandler klistermærke. (J.V.Baldwin Los Angeles Motor Store) Lige nu med hvide tæpper som overdækning. En ny hvid tuck'n'roll kabine er på vej! Bilen er købt med cigarettænder som ekstraudstyr og uden ur i instrumentbrættet. Dette er dog på lager og afventer restaurering.
Interiør:
Signo Interiør.
Ekstra tilbehør:
Varme under sæderne. Rød Falckkasse (model 1936) fra 1953, med indhold. 2L Pulverslukker 5L ægte 98oktan super benzin i rød metal "NeverStop" reservedunk. Taxi skilt fra 1940´erne, dette er dog ikke sat til. Ur, 2-delt rat med "horn-ring", solskygge i passagerside, cigarettænder, læder på armlæn, -Alle disse ting er ikke på udstyrslisten for en Stylemaster, men for Fleetlinen.
Ekstra tilbehør:
Aft.Træk, Fart pilot.
Bemærkninger:
Der er i 1948 produceret 171,593 stk af denne model (Både Coupe og sedan), i alt fra 1942-48 (med pause i krigsårene 43-45) er der produceret 618,383 stk. Er ifølge motorkontoret den eneste 1948 Coupe der er indregistreret her i landet! Bilen er importeret fra Los Angeles i 1994, hvorefter den er blevet lettere renoveret og lakeret. Farven er en tidlig Amazon lak men ligger meget tæt op ad Chevrolets farvekode. Originalt har bilen dog været metallicmaroon.
Bemærkninger:
Fremtids planer: Cupra Styling, Chippet D3/5.
Annonce