{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ford RS Turbo 1,9 1986

9.399 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Lars J
Mand | 43 år | Oprettet: 8. mar 2004


Ford RS Turbo 1,9

Årgang:
1986
Motor:
1,9 krumtap fra england samt stemper
opboring med 1,5 mm pr cylinder
charger cooler fra pace,
KN filtere (flertal),
olieseperator fra Spec-R
olie køler med thermostat og tryk-armerede slanger
piper 285t2 knast sæt,
anti pump up løftere fra kent cams
kentcams justerbart knast hjul
chippet,
ALLE tryk rør er portet for bedre flow, så luften ikke støder på nogle kanter
rs 1600i spjæld,
samco slanger selvfølgelig
portet thermostat hus !!!
garret gt2860rs turbo
ny og større blæser fra pacet.
Hestekræfter
ved det ikke endnu, den er stadig under tilkøreing

men over 100 ( håber jeg )
Fælge
kei.. rs5 17"
standart RS turbo fælge 6 stk 15"
Dæk
205 / 45 / 17 yokohoma A537 dæk
195 / 50 / 15 ping pong dynamo non grip
Undervogn
rs 1600i front krængningsstebilator med
komplet Poly sport bøsninger fra rally design. lidt bedre og dyrer end power flex
koni justerbar dæmpere og et sænknings sæt.
tryk armerede bremseslanger (alle 8 )
4X4 cossi bremser for og bag med
black dimond skiver og klodser
Bilstereo
secret power dumpvalve
pioneer 7400. det med delfinerne
alpine 4X150W + jbl 2X200 basforst.
1 12" boxter bas, manex diskant mellemtone sæt for og pioneer 6 X 9" 400W i hattehylde
Styling
orginalt rs motorsport skørtesæt,
hvide bliklys for med hvidt pos lys i,
hvide audi blinklys på siden.
rødtonet baglyger.. med ce mærke
lysshow i baglyger.. af LT EL teknik.. ligesom de har lavet hele ledningslættet om..
1,3 skilt bagpå
har en cossi vinge der skal på...
lys i ford emblem
brænderkit i udstødning
Interiør
stewen werner ure 9 stk.
hvide urskiver i combi fra birba
lys under sæder,
skumringsrelæ på al interiør lys...
momo team rat 30cm..
clik off system for do..
2 stk H. seler
Ekstra tilbehør
B & M short shift ( kort gearskifte )
org. elruder,
org. el justerbare sidespejle med varme,
org. bord computer..
org. central lås
el justerbart ladetryk fra kabine
DEFA alarm og track & trace..( satalit overvågning )
org. soltag konveteret til el med mondeo elsoltagsmotor
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
12/12/04 endelig ude og køre igen...
bilen er til salg for 55.000

15/1/05 lille frontskade og stadig til salg.. giv et bud
28/2/05 bilen er IKKE til salg mere... jeg vil selv have den.. men igen.. hvem ville ikke det???
arbejder på billeder af den nu.. på lift.. IGEN

9/10/05 venter spændt på at den kommer hjem fra smeden.. så jeg kan få sat den kæmpe bunke udstyr på og få den ud og køre igen.. vi ses til dhb 2006

1/1/06..bilen er hjemme igen.. så begynder det sjove.. dk's største samlesæt

Vil du se flere Ford RS Turbo 1,9 til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ford RS Turbo 1,9
  •   6. mar 2012 Hmm
    Mick du gav mig sq et shock!!!
    Troede Lars havde skrevet bilen var kommet ud at køre smiley :D smiley


  •   5. mar 2012 kk
    heey fin RST smiley stadig gang i den smiley tror det var dig jeg snakkede med sidste år der jeg havde køler problem smiley


  •   14. dec 2010 gamle huse og biler
    ja det siger du. men folk har jo travlt med at få mig til at lave strøm i deres gamle huse.. og så er der jo ikke meget tid til at skrue bil. vil du købe min 1,9 er. du får min kugleleje turbo med??


  •   25. maj 2010 smiley
    Den vogn der skal dælme nok blive fin igen.. engang.. eller en der ligner den lidt så smiley


  •   27. aug 2008 fed ford
    specielt med 1,9 ombygning smiley

    Har selv en xr3i, så rs turboerne er sq godkendte hehe smiley


  •   26. aug 2007 inst. panel med hvide skiver
    ja det har jeg..
    med birba skiver.. hvad vil du gi


  •   3. jun 2007 hej.
    Jeg fik af vide du har et speedo med hvide urskiver tilsalg. søger et der er færdigt da jeg fik af vide det skulle være temmelig svært og sætte i.


  •   4. mar 2007 på gaden
    nej desværre.. den er langt fra klar til at sætte på gaden.
    der er kommet en renovering af et hus i vejen. samt at jeg er bleve formand på mit arbejde. så det tager en god del tid ekstra. Desværre


  •   3. mar 2007 status
    hvordan ser den ud er den på gaden igen eller ? jeg har selv lige solgt min rst 1,9 til fordel for pjojekt cabriolet....


  •   15. jan 2007 hej har du stadig manifoldet må du meget gerne ringe eller skrive 60274441 hilsen lasse

  •   4. aug 2006 .
    Ja ved hvad du mener.. jeg går stadig og glæder mig til jeg får tid til at skrue lidt på den.


  •   4. aug 2006 Syn
    Den tid, den sorg...
    Nu skal jeg jo først have det megasquirt skruet på.
    Har mega travlt på jobbet, så det kniber med tiden.


  •   4. aug 2006 hk
    helt enig med din mening om intercooleren. den er MØG lækker og så med de 2 store blæsere. husk at sætte et relæ på thermostat kontakten. de brænder ALTID af, hvis de skal trække lidt. de kan i hvertfald ikke trække den packet jeg har på min. den gt 2860rs. den passer max. både manifold og albuen til udstødningen passe. det eneste der skal laves om er tilgangen fra luftmængde måleren. den er 3" i stedet for 2,5" men en reduksering i samco i 45g så skulle den passe
    men hvis du skal køre med elektronisk indsprøjtning skal der jo bare et filter direkte på den. hvad gør du til syn.. piller det af. eller betaler afgift??


  •   3. aug 2006 Re : Knast
    Tak for svaret, umildbart skriver folk kun positivt om piper knasten.
    Så jeg vil også have en sådan bestilt, og ja det bliver vist t2 modellen smiley

    Jeps min blowoff kan godt lufte ud, men skal siges den er justeret til slappeste stilling.

    Vedr. pace ic, jeg var meget tæt på at vælge chargercooler kittet, magen til dit.. Men jeg er fuldstændigt "tosset" med store ic'er så derfor blev det til den store pace.

    Ps: Mhs. til din turbo 2860rs, kan den godt monteres på std. manifolden.

    Og har du en hk ide, med din opsætning.?


  •   3. aug 2006 piper knast
    Jeg har ingen dårlige oplevelser.. jeg ved ikke hvad de har gjort ved den. men den virker.. bilen står ikke dårliger i tomgang, som mange racer knaster eller får dem til.
    og der er mærkbar ændring ved træk.

    husk dog at denne knast er lavet til high boost. altså fra 0,9 og op efter. hvis du kører med 0,9 eller lavere bør du købe den de har lavet til det. 285T. de ved hvad de laver så køb den du har brug for. så virker det bedst.

    jeg har købt mine sæt hos www.needforspeed.co.uk
    dem har jeg aldrig haft nogle problemer med. de levere efter ca. 4 dage. og er forholdsvis billige.


  •   2. aug 2006 Knast...?
    Hejsa.
    Jeg er selv ejer af en rst s2.
    Går og overvejer at skifte knast i den, evt med en magen til din.
    "piper 285t2 knast sæt"
    Kan du beskriver foreskellen på standard knasten også piper knasten...? Her tænkes på køre oplevelsen + 0g -
    Vh.
    Henrik R.


  •   29. jan 2006 ...
    Hey Lars..

    Hva så.. Skrider projeketet fremad? smiley

    Ralle I


  •   16. jan 2006 ...
    Hey..

    Det ser træls ud med Escort'en, men forstår dig godt med at beholde den! smiley hehe..
    Det lyder ellers godt, kunne jeg sikkert godt få brug for på et tidspunkt. Da min erfaring med biler ikke er så stor.. endnu.. smiley

    Ralle I


  •   28. aug 2005 hvide urskiver..
    man kan købe dem mange steder.. det er Birba der laver dem.. bare søg efter BIRBA mener et sæt koster 600kr

    men der er paskram.. og der lyser rødt igennem talene

    du kan købe mit hvis du vil..


  •   28. aug 2005 Hej
    Hvordan har du lavet de hvide skiver??


  •   20. jun 2005 Nej
    den er ikke tilsalg mere.. jeg har lige fundet en pladesmed der har tid og lyst til at lave den... så jeg går og glæder mig som et lille barn juleaften... til den kommer ud og køre igen


  •   19. jun 2005 hej lars
    er din vogn stadig til salg eller??


  •   26. mar 2005 Stempler
    Man kan enten bruge dem fra en golf 1,8 CL og så dreje 1,5mm af dem.. der er sådan Bruno gør.. eller man kan bruge dem fra den engelske ford mercery.. de passer i uden tilpasninger, men de er noget dyere ( dobbelt op )


  •   23. mar 2005 hey
    et klart 7 tal hvad for nogle stempler bruger man når man laver den om til en 1,9


  •   5. mar 2005 ledningsnet
    hej drenge.. jeg kan lave selve nettet.. men stikene kræver lidt tid.. det kan være at jeg kan skaffe de orginale.. men ellers plejer jeg at lodde 5 cm ledning på hvert ben og så en kabelsko så de kan adskilles... hvilket kræver at jeg jo har selve knappen.. men ellers kan jeg sagtens lave det så det bruger de orginale stik i bilen..

    de stik bag instumentpanelet.. der ligger 3.. et gult med 5 ben til bord computeren, et fladt sort til elruderne og alarm/jcentrallås... et mindre sort der er 1 X 1 cm.. med en sort/blå ledning det er til el sidespegle med varme i...

    hilsen Lars J

    msn

    minilars@yahoo.dk


  •   5. mar 2005 ledningsnet
    er det de 2 stk stik der ligger løst inde bag speedo meteret??
    - til sidespejle og el ruder??
    hvad ska du ha for at lave sådan et ledningsnet til det?


  •   28. feb 2005 Angående salg...
    Er bilen en saml selv, eller er den klar til at køre i som den er nu?

    Hvad skal den evt koste, og hvad med syn osv?

    Mvh Jonas

    Ps. gerne svar under min profil...


  •   13. jan 2005 Hej du
    Hej skal du ikke ændre din fælge på din profil?
    Den er flot
    Lige til et 5 tal
    Hygge


  •   8. okt 2004 gearkasse
    hvad med den?? mener du mit short shift du mener.. så er det MEGA lækkert.. men dyrt.. det var dog det værd.. men elskede er dog på pladeværksted i øjeblikket da som sagt en klovn i en felicia prøvede at parkere den i mit bagagerum.

    msn

    minilars@yahoo.dk


  •   7. okt 2004 hej lars...
    jo det har været mig du så.. havde været nede på tanken i rønnede sammen med en freelance fotograf fra Vmax og skyde nogle billeder af den... jamen jeg er altid frisk på at mødes.. så kan vi jo udvæksle nogle erfaringer... jeg bor i store heddinge.. men hvornår har du tid og lyst??? : ) vil også meget gerne tjække din gearkasse ud... he he..


  •   7. okt 2004 det forstår jeg ikke
    men det er der jo så meget jeg ikke gør.. min krumtap er en 1,8 og med en opboring bliver det så til en 1,9.. nok om det.. jeg mener jeg så din dyt i på vej mod faxe i går.. jeg bor i rønnede.. og ville gerne se den..

    og så glæder jeg mig til min dyt kommer hjem fra plademanden. der var en der mente han ville prøve at parkere sin skoda i mit bagagerum.. og SÅ kommer der motor i..


  •   5. okt 2004 hej lars...
    den skulle ikke være boret op.. det er bare en anden krumtap,kortere plejlstænger og stempler... det blir så til en 1,9.. alt mit er lavet hos bruno hansen, og det er ham troels der havde den før der har bygget den... : )


  •   2. okt 2004 hej lars...
    er ked af at høre den er stået af.. det giver tåre på kinderne.. : ) men hvis du vil have den til at køre med 1,3bar ville jeg købe et 1900 kit og smække i den.. så kan den nemlig også holde.. man plejer at sige 1600´eren køre godt med max 1bar. så kan det lige med nød og næppe holde... 1900 kittet koster 8500kr hos bruno hansen på fyn. og han kan også montere det osv... ja du skulle næsten ha en tur så du kan mære forskellen.. : ) har smidt et 7tal..


  •   6. jul 2004 nop..
    det er rigtigt.. det er kun nogle jeg lånte for at se hvordan det ville se ud med 17" mine rst fælge er til maler.. så derfor er der ingen billeder af dem endnu..


  •   23. jun 2004 plader
    nu venter jeg bare på at der kommer plader på. ville havde ventet til jeg fik solgt min golf. men det klarede en biltyv for mig. så NU kommer der plader på.

    http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=8940


  •   23. jun 2004 tidligere ejer
    den tidligere ejer er mads johansen fra nykøbing falster som havde den til at stå i 1 år uden at omregristre den. inden ham var den en fyr der hedder uffe hansen fra magleby. men efter at mads har haft sine fingre i den, var den ikke så meget værd. den kunne dog køre. godt nok kun i 1 og 2 men alle ( ALLE ) ledninger var klippet 2cm fra stikende. snoet sammen og enkelte havde fået tape.. + han må have haft polie arme for næsten alle bolte kunne løsnes med fingerne også dem mellem gearkassen og blokken. + alle spændebånd.


  •   23. jun 2004 smiley
    BIlen minder mig meget om en af mine kammis gamle RS Turbo....
    Var den tidligere ejer en gut der hed Kenneth?


  •   23. jun 2004 Morten V
    Den kører godt nok med 0,5bar i ladetryk men yder ik 150hk, men derimod 132hk standart! Det er først når det er en 1,9L den yder 150hk, men det er ikke standart at den gør det smiley


  •   22. jun 2004 Velkommen
    til Ford´en smiley


Annonce