{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Ascona *skrottet* 1983

11.586 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Jeppe M
Mand | 41 år | Oprettet: 21. mar 2003


Opel Ascona *skrottet*

Årgang:
1983
Motor:
1.6SH, OHC, kaburator
Hestekræfter
90
Fælge
13" stål
Dæk
175/80R13
Undervogn
compound aksel bag, tromler bag, skiver for, uafhængigt ophæng foran.
Bilstereo
Standard Blaupunkt UHF radio
Styling
Truckernosser i vinduet
Interiør
Beige indtræk af kraftig kvalitet, brunt instrumentbræt
Ekstra tilbehør
Soltag (!)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er desværre for længst blevet skrottet. Jeg har den herinde fordi det er det eneste billede af den der er tilbage af min første bil... =(

Vil du se flere Opel Ascona *skrottet* til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Ascona *skrottet*
  •   23. nov 2005 motor
    ved det ikk men har indsprøjtning til både 2,0 og 1,8


  •   10. okt 2005 Er muligt intereseret

    Men hva er hul afstanden på dem og hva skulle de koste..

    mvh..


  •   2. maj 2005 GTE
    Jeg er fra Kbh. Ang skørter, så har jeg selv orginale Irmscher side skørter ligende, også har jeg købt front og bag skørt fra en Bmw E30 som skulle være lige til at tilpasse.
    Jeg har ingen muglighed for selv at skifte motor, og hvis jeg skulle skifte den skal jeg først lige finde ud af om jeg vil syne bilen om ca 2 år.


  •   2. maj 2005 Nå ja
    Jeg har desværre ikke Kadett'en mere den blev totalt skadet da der var en som kørte ind i mig. Snøft.
    Nu har jeg i stædet kastet mig over en Ascona C fra 82 og den er lidt nemer at finde stumper til. Så det må være en bonus.


  •   2. maj 2005 Nope
    Der skete ikke rigtigt noget med motoren. Havde ikke noget sted jeg kunne lave det.
    Nu er i mellem tiden kommet i lære som pladesmed, så nu må jeg se hvad tiden bringer. Det kunne jo tænkes at jeg fik min i så god stand at jeg ville ofre en del kr på sagen.


  •   12. feb 2005 slet
    hvad med at slette den gamle ascona
    evt lægge den ind under en af dine andre biler hvis du gerne vel have et billede af den herinde


  •   19. nov 2004 Ascien
    Jamen den har jeg da også stadig.. Fiaten var bare købt ind fordi den var billig, og så har jeg gået ogs kruet på den i løbet af sommeren... menningen jeg skal sælge den...

    Men det er også mennigen asconaen skal den vej...

    Har fundet et andet hemmeligt projekt... smiley


  •   21. okt 2004 16sv
    jeg regner ikke med at sælge den, da jeg jo lige har købt den,
    Men det der med en 16sv motor og lidt stumper fra min 13s motor lyder spændende. Hvad koster det cirka ville du tro?


  •   29. sep 2004 Jamne alt er til salg....
    .... Den skal faktisk gøres syns klar nu og lige have lidt lak etc, så ryger dne til salg for 15.000 igen... Men hiv fat i Brian (All4You) fra Opelpower.dk det er ham der skal lave dne klar til syn etc, han bør vide lidt om hvornår han venter den færdig....


  •   20. sep 2004 ..
    Hvornår ka den overtages ogska du ha noget for den??


  •   20. sep 2004 jeg er intresseret


  •   8. sep 2004 okay
    men hvis du gerne vil have den, så kom med et bud, så kan vi jo snakke om det.


  •   6. sep 2004 salg
    der er et halvt år til syn og der er et lille hul i bunden. der skal nok nye bremser i for, men det kan jeg godt det kan vi godt finde ud af at jeg sætter på. ellers ikke rigtig noget. det står i en lille by der hedder spjald i jylland. ca. 22000, med 4 nye dak på alu, og en masse andet som vi kan snakke om hvis det bliver til noget.


  •   18. jun 2004 Nej nej kun den....
    ..... sorte hvis alt går som det skal, men tanken har strejfet mig, jeg har så mange problemer med den nye lige nu, men dem skulle der MEGET gerne snart være styr på...


  •   30. maj 2004 Hej Jeppe. Min makker har et indsprøjt
    Hej Jeppe du spurgte om min makker ville sælge sprøjtet fra min gamle manta. Det vil han ikke. Men jeg har en anden makker der har et komplet sprøjt liggende+ han har en ascona C1.6s 86- CC med Sort skotskternet reacro kabine komplet.
    Bilen er Vinrød metallic og det er den der er billede af på min hjemmeside. Dog har han ikke fælgene længere.
    Den er også til salg.
    Han skal ha 1500 for sprøjtet(som udgangs punkt, men ellers kom med et bud. Det samme gælder bilen hvis nogen er interesseret) Men kontakt mig på ICq eller MSN.
    Hilsen Niels I 'ClockSmurf'


  •   23. maj 2004 Jepper...
    .... en til, du ved mere vil have mere... *GG* så nu har jeg 2 Ascona C-CC'ere, en med 2 liter og ca 140 hk og en 1,8 GT med 115 hk, jo jo det skal nok blive sjovt... ;o)


  •   17. feb 2004 Hvordan...
    .... kunne du dog gætte det?????


  •   17. feb 2004 Selv om jeg ingen.....
    ...... børn har så er der alivel noget familie far over mig, en sedan SKAL have 4 døre, sådan er jeg nu engang.... ;o) Men bare rolig min hjemmeside er jo stadig åben den vil helt sikkert blive opdateret som jeg kommer frem.... Vi skal også have fundet en dag at så hovederne sammen synes jeg.... er du ikke på Opelpower.dk???


  •   16. feb 2004 Det bliver en ....
    .... Ascona C sedan 4 dørs...... den bliver bygget i, men nu ser vi hvordan og hvorledes, jeg skal først lige have fundet kapitalen til en Omega B MV6 eller Vactra V6 først så må legetøjet komme bagefter det er aligevel et projekt til 80k-100k (så står den også 10000% rustfri og med læder osv..... så er der kræset for detaljerne....


  •   15. feb 2004 Bare rolig...
    ... mine drømme om en Ascona C V6 Kompresoor lever skam videre og er noget nmmere at få virkeliggjort i Sverige.... Så en Ascona C med 300 hk kunne jo være skægt nok ;o) Men indtil videre skal jeg bare lige have etableret mig derovre, jeg håber på en Omega B MV6 men den kommer desværre nok ikke med det samme.....


  •   15. feb 2004 Det kan ikek betale sig....
    .... at hive den med til Sverige, det jeg kan sælge den for herhjemme der kan jeg få en Opel Astra GSI 16V med 150 hk, eller en Vectra A 2000 16V ligeledes med 150 hk, jeg kan også få en Vectra A 2,5 V6, så det kan skutte betale sig, havde ellers overvejet det en smule. Men det skrider da frem af, jeg har vaægt at sætte bilen til salg som den står med sportsudstødning og sports bremser alt hvad jeg har udover det bliver solgt ved siden af, de ter der mest økonomi i for mig. så Ascona C Projeket kommer ikke videre på denne side af sundet, men jeg har nogle vilde planer i Sverige ;o) Stol TRYGT på det......


  •   15. feb 2004 Projektet??
    Hvilket taler vilige om her?? hvis det er Sverige så ligger det fast at jeg flytter den 1/3-04 så det er lækkert nok og så må vi se hvad der kna lade sig gøre af sjove ting og sager derovre ;o)


  •   15. feb 2004 Det går ikke...
    .... så godt men jeg har helleri kke sat den til salg endnu på div. sites, så det er kun lige hvis jeg ser en der mangler en bil eller sådan noget, du har måske pengene ;o)


  •   11. feb 2004 Hej Jeppe...
    ikke en 1,8 men jeg har en 2,0ér hvis det er....


  •   6. feb 2004 Ja. Det er ærgeligt
    Men jeg har alt alt for mange biler efterhånden. Hvis jeg kunne komme af med dem alle sammen, ville jeg nok have råd, men det er desværre ikke muligt. Jeg håber virkelig at du finder en opelentusiast til at overtage bilen.
    Du kunne evt. forsøge at sælge den i Tyskland. Der får du jo afgiften retur. Eller i hvert fald noget af den.


  •   5. feb 2004 Det var sku da ærgeligt.....
    ..... du tror ikke du kan fremskaffe pengene på en eller anden måde, je gvil nemlig meget gerne sælge den til dig... du virker nemlig som om du ville passe meget godt på den....


  •   5. feb 2004 Så sker det...
    .... Så bliver Asconaen sat til salg jeg flytter øst på pr. den 1/3 så lige så snart den er synet er den til salg er du stadig int?? Jeg synes jo du skulle have første ret da du har virket meget int. i den men du kan kontakte mig via MSN: f.bonvang@ofir.dk eller på +4528957250


  • Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    jan 2004

    Følger: 1
      17. jan 2004 Hej
    Hej mange tak for karkteren hvad er det for en vectra du har det er faktisk sådan jeg leder efter du min bil er til salg....


  •   14. jan 2004 Jamen Opel er jo generelt...
    ..... en meget driftsikker bil, jeg har sku ikek haft de store problemer med mine, andet end almindevedligeholdelse, og så det at jeg ikke rigtigt hvidste hvordan en bil skulle behandles (derfor jeg ikke har min gamle kadett mere) men jeg er nu godt tilfreds og jeg køber da også Opel igen næste gang..... Næste gang skulle det dog gerne blive en Vectra/Calibra Turbo eller Omega MV6... på svenske plader ikke smiley


  •   14. jan 2004 Jeg er 100%...
    ..... sikker på at det er den...... he he.... ret sjovt faktisk....


  •   14. jan 2004 Ja meget dumt at lade være......
    .... jeg tror rent faktisk jeg var ved at købe den selv samme kadett da du købte den, er du fra sjælland?? jeg ringede nemlig på en Kadett D Aut. i Køge men der var den solgt.....


  •   13. jan 2004 Det var faktisk.....
    ....... Møg hamrende billigt, men det er vel ikke prisen nysynet, det ville da være det rene galskab ihvert fald... ja undskyld mit sprog.....


  •   12. jan 2004 ja en synet....
    ..... bil er altid nememst at komme af med plus at du også kan få mere for den ved salg... ;o) men hvad står den til??


  •   12. jan 2004 hvad er det for en.....
    ...... Kadett D?? er det din med aut. gear...?? Umiddelbart gør jeg ikke, men sæt den til salg på opelpower.dk så skal den sku nok blive solgt, bilerne plejer ihvert fald ikke stå til salg ret længe derinde synes jeg.....


  •   11. jan 2004 Ja Gotti fælgende...
    ..... er helt klart en af mine favorritter..... menjeg luigger i forhandlinger med en om et sæt 7,5*16" Borbet C dem vile jeg meget gerne have på, ville dog helst have et sæt 17" men de hænger sku ikke lige på træerne desværre..... :o( Hvorfor er Vectraen ikke herinde egentlig??


  •   4. jan 2004 He he....
    ..... De ter jo det jeg mener..... he he......


  •   2. jan 2004 Det ser vi bare på......
    ...... når tid kommer...... det haster vel heller ikke mere end det jager......


  •   30. dec 2003 jamen det er da rart ........
    ...... vi er enige om prisen, indtil videre..... men nu ser vi lige hvordan og hvorledes......


  •   16. dec 2003 20.000
    Det lyder da også som en ret rimelig pris. Men du må lige sige til når den er klar. Så vil jeg se om Vectraen er blevet som jeg vil have den til den tid.


  •   16. dec 2003 prisleje
    Ja som nysynet har jegen lille ide om den skal koste ca. 20.000,- det er ihvert fald min mindste pris.... Men hvis alt det andet kommer i så ved jeg ikke hvad den skal koste endnu.....


  •   15. dec 2003 Din Vectra i BYTTE???
    Nej jeg vil sku da ikke, det er jo kun en 1600 ;o) rigtige mænd kører med motore å¨2 liter og derover..... ;o) (derfor en Golf IV GTI kun er for tøsedrenge *LOL*) Men vi ser på den når jeg kommer lidt længere med den, lige nu skal den bare have plader, og så har jeg forhandlet med en om en læderkabine, der nok komer i (helt ny læder) og så forhåbentligt nogle andre kofangere og skørter, motoren ved jeg ikke hvor meget der bliver pillet yderliger ved, men har et tilbud liggende om mod. af topstykke osv, så jeg skulle komme op på mellem 150 og 160 hk..... Og så en ny lakering (nok i samme farve som nu medmindre jeg får en eller anden syg ide *LOL*)


  •   15. dec 2003 Din Vectra i BYTTE???
    Nej jeg vil sku da ikke, det er jo kun en 1600 ;o) rigtige mænd kører med motore å¨2 liter og derover..... ;o) (derfor en Golf IV GTI kun er for tøsedrenge *LOL*) Men vi ser på den når jeg kommer lidt længere med den, lige nu skal den bare have plader, og så har jeg forhandlet med en om en læderkabine, der nok komer i (helt ny læder) og så forhåbentligt nogle andre kofangere og skørter, motoren ved jeg ikke hvor meget der bliver pillet yderliger ved, men har et tilbud liggende om mod. af topstykke osv, så jeg skulle komme op på mellem 150 og 160 hk..... Og så en ny lakering (nok i samme farve som nu medmindre jeg får en eller anden syg ide *LOL*)


  •   15. dec 2003 Til Salg???
    Tjah måske... ;o) jeg har planer om at flytte til Sverige og når jeg får noget at bo i derovre bliver den sat til salg, men lige nu nej desværre... hvad ville du evt give for den..... jeg har en pris jeg går efetr men lad mig høre dit bud, ved godt det ikke er helt nemt når man kun har set billeder af den.....


  •   12. okt 2003 Pålidelig - Tysk VS Italiensk
    Tja Jeppe, om gamle tyske biler er mere pålidelige end de italienske ved jeg nu ikke, selvom de fleste sikkert vil påstå andet. Jeg synes nu min brors Ascona 1.6 S volder lige så mange problemer som mine Alfa'er gør. Men det kan jo være svært at sammeligne - det kommer også an på hvor meget man kører om året i sin bil. Hvis du kan køre 2 år uden at skifte hverken olie, bremseklodser m.m. i din bil, så går jeg udfra du ikke kører så langt om året? Jeg kører ca. 30000 km om året, og det eneste jeg stort set skifter, er sliddele på mine alfa'er. Men selvfølgelig har de deres dage, hvor de kan drille, især med elektronikken. Men jeg tror nu alle gamle biler uanset mærke har deres skavanker en gang imellem. smiley


  •   10. okt 2003 Hej Jeppe
    Tak for din kommentar....men du glemte vist karakteren i farten! ;o) Nå, men bortset fra det, så lyder da slet ikke så dårligt med den Thema du har stående, hvis ellers den er til at få på plader igen. Faktisk kan man gøre nogle ret fede køb for en billig penge, når vi snakker om italienske biler fra 80'erne. Man skal bare huske at se sig godt for, og ikke købe den første man støder på. Mine to alfa'er koster ikke mere tilsammen i indkøb, end hvad du skal ud og give for én tysker af samme årgang!! Så hvorfor ikke have det dobbelt så sjovt (mindst) for de samme penge. :o)


  •   5. okt 2003 Hey
    Hejsa.
    Tak for kommentaren! Og hvad angår reservedelspriser på 105'eren kan jeg ikke hjælpe dig meget.. Der er jo ikke så meget der går i stykker på sådan en! Tro det eller ej, men den er super pålidelig. Jeg har købt nyt luftfilter til den, 180kr (skulle skaffes hjem fra Tjekkoslovakiet), samt købt reservedle til til det ene dørhåndtag, 8 kr (JA, 8 kr), samt et nyt front blinklys efter en skade. Med parabol, og glas: 50 kr. Desuden ville han sælge mig bremseskiver til 40 kr. stykket. Det var hos en aut. Skoda-forhandler.


  •   7. aug 2003 GTE
    Den er original.... den koster 30000kr hvad er der for en kadett E du har


  •   16. jul 2003 Hej Jeppe
    Nu kan jeg se din er en 1,6 og vægtforskellen er ikke meget større end på din ascona..såå


  •   6. jul 2003 Jepper
    Men jeg har ikke haft råd... måske jeg skulle tage en mælkekasse, ligesom alkoholisterne? =)


  •   29. jun 2003 teknikken
    Hej..
    teknikken i den er stort set den samme som i jadak modellerne, dog er slagvolumen en anden, det samme er gearing og udveksling en anden. En sidste ting er at der er monteret original oliekøler, fordi køleren er monteret bagi.
    Billeder af interiør og motor er på vej..


  • Kenneth S
    Kenneth S Tilmeldt:
    feb 2003

    Følger: 1 Biler: 2 Svar: 14
      19. maj 2003 Thema
    Hej Jeppe.
    Hvad med at du får et helt karosseri, så kan du jo bare plukke det du kan bruge.
    Jeg har et helt strippet karosseri - HELT strippet - med danske papirer endda. Der er selvfølgelig også rust i, dog mest i bund af forrude ramme og foran baghjulene under bunden.
    Den kan du få i bytte for en rimelig knallert til markræs til min knægt. Noget med gear på. puch 3-gear eller yamaha.
    Hvis jeg ikke kan sælge min V6 flytter jeg motoreren over fra en tysk TD jeg har stående. Der kan du købe resten, når jeg har taget hvad jeg skal bruge. Den er på det nærmeste rustfri.!
    Send mig en mail så kan du få nogle billeder af begge.
    Kenneth Skou ks@arendt.dk


  •   19. maj 2003 Dele II
    Kenneth> Du skulle vel aldrig ligge inde med en bagruderamme og venstre panel til themaen, vel?
    Den er ret rådden... Måske så rådden at det ikke kan betale sig at lave bilen.
    Mangler desuden sideskørterne.
    Billeder kommer snart op. Jeg har bare så travlt for tiden...


  • Kenneth S
    Kenneth S Tilmeldt:
    feb 2003

    Følger: 1 Biler: 2 Svar: 14
      8. apr 2003 Skrot
    Jeg kender det du. Jeg skal skrotte min "konebil" indenfor de næste 14 dage. En Golf I med spoiler, skørter og hele Brian pivtøjet. Det regner jeg dog med at pille af og montere det på den nye "konebil" - Hov, det er sgu da også en golf I


  •   8. apr 2003 Ascona'en er død...
    Forresten skrottede jeg Ascona'en i sidste uge... Det var hårdt for den kørte som en drøm. Men ingen ville have den så den røg ud. *snøft*


  •   8. apr 2003 Dele
    Ellers mange tak Kenneth. Den er okay i karossen. Bunden er værre. Men jeg regner med at renovere den helt i løbet af sommeren. Indtil videre er det kun blevet til motoren som jeg alligevel snart udskifter til en med Turbo.


  • Kenneth S
    Kenneth S Tilmeldt:
    feb 2003

    Følger: 1 Biler: 2 Svar: 14
      8. apr 2003 Lancia
    Hej Jeppe, tak for point og kommentar.
    Du har ret der kan sagtens være større fælge på, men så skal man også ned i profil og jeg er sgu' for magelig anlagt til at køre på 40 - 45 profil. Den er i forvejen ret stiv. Det er straks noget andet når jeg har vinterdæk på i str.185/70-14 -- det gynger derudaf.
    Kan vi ikke se billeder af din Lancia.
    Hvis du mangler nogle blik dele har jeg lidt.


  •   26. mar 2003 Baghjulsophæng
    Jeg tror nok det hedder en Compound-aksel....


  •   24. mar 2003 Stiv bagaksel
    Ups... Jeg mente nu heller ikke stiv bagaksel. Men at baghjulene blot ikke har uafhængigt hjulophæng. Hvad hedder det egentlig?


  •   24. mar 2003 Nej nej nej...
    Du må hellere rette det nu!! En Ascona C har jo ikke stiv bagaksel med bladfjedre.... Du er vist ikke det hurtigste dyr i skoven!!

    Jeg griner stadig af dig smiley


  •   22. mar 2003 Bladfjedre...
    Har den ikke det? Det synes jeg at det ligner... Men jeg kan da have taget fejl =) Skal nok rette det hvis du er sikker på det.


Annonce