{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Lada 1500s - 2103 1980

15.624 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Erlend D
| 0 år | Oprettet: 20. nov 2004


Lada 1500s - 2103

Årgang:
1980
Motor:
Orginal rekkefirer med overliggende knastaksel. 1452cm3
Drejemoment 108nm
0-100km/t på 16 sek.
Toppfart 150km/t
Hestekræfter
75hk din
Fælge
Orginale stålfelger i størrelse 13". 5" brede. Jeg skulle gerne ha 4stk. orginale Lada alufælge.
Dæk
165/80 13
eller 6.50 13
Undervogn
Orginal med nye støtdempere bak og nye endeledd, bærekugler, og bøs foran.
Bilstereo
Tidskorrekt Clarion radio/kassette spiller.
Styling
Ingen, bortsett fra instrumenter med hjemmelavede hvide skiver (ikke på bildene). Dessuten trengs det vel ingen styling udenom den bilen har fra fabrikken? (Tung chromet grill, speiler, lister og støtfangere) :=)
Interiør
Seter med brunt stoff i sittepute og rygg. Brun skai på sidene. Dørsider todelt med brun/svart skai.
Ekstra tilbehør
Matchende østblokk-takgrind, og rutete pledd i bagsetet.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen har gått 100.000km og er stort sett orginal. Jeg kjøpte den i fjor og da hadde den vært uden plader i et par år. Det blev litt laving av rust + andre ting før den kunne få plader igen. For øvrig er den i god stand i forhold til alderen. Ladaer av "gammel" årgang begynner å bli et sjeldent syn på norske veier, og jeg gleder meg til bilen oppnår veteranstatus om 5 år slik at den kan delta på veterantreff. (Selv om jeg ikke tror at Lada akksepteres uden videre i slike kretser).

Bemærk: Bilen er for tiden afmeldt da jeg ikke vil udsætte den for saltede vintervejer lenger. Skilter kommer på igen efter 1.juli 2005 (halv årsavg.)

NYTT: Det er besluttet at Ladaen skal renoveres. Lørdag 2. april ble alt demontert fra karroseriet og den er klar for laving av litt smårust og bulker. Deretter skal den lakkeres i orginal farve. Jobben skal gjøres av en pensjonert oppretter og kommer til at koste 15000,-. I tillegg er det bestilt nye deler for 3500 kroner, blant annet skal det på nye kofangere, nye klips til lister, nye skruer til blinklamper, o.s.v. Håper bare at Ambra Norge kan skaffe de deler jeg vil ha. De hadde ikke én del på lager, men jeg håper giganten Ronell Lada Parts i Holland kan frembringe deler fra sine lagre. Alt ligger til rette for å få Ladaen meget fin.

18. juni 2005:
Etter å ha hatt bilen hjemme en måned, er den nå straks helt ferdig montert etter lakkeringen. Jeg fikk en litt ubehagelig ovarraskelse da jeg skulle skrape rent hjulkassene for gammel tectyl - det må sveises mer rust på venstre side. Det er likevel overkommelig, og den 1. juli får Ladaen igjen skilter på. Flere bilder kommer når bilen er 100% klar.

11. juli 2005:
Jeg er i gang med at købe en Combi-Camp til å henge etter Ladaen. Det vil si, den teltvogn jeg er på jakt etter heter Camptourist og blev produceret i det gamle DDR på 60- 70- og 80-tallet. En Camptourist er på flere måter større og mer påkostet enn en Combi-Camp fra samme tid (siste halvdel af 70-tallet). Uge 31 gåpr turen til Classic Car Week i Rättvik, Sverige, og da er planen at Ladaen skal stå feriepakket med en nyervervet Camptourist på kroken.

Vil du se andre Lada eller bare brugte biler?
Kommentér på:
Lada 1500s - 2103
Annonce