{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Taxi 1 - Verdens Bedste Bil Jagt

18.378 visninger | Oprettet: 15. sep 2008

Taxi 1 - Verdens Bedste Bil Jagt

Måske ikke verdens bedste..

Men den er fandme god!

KaptajnSlow
Mand | 34 år | Oprettet: 27. okt 2005


Kommentér på:
Taxi 1 - Verdens Bedste Bil Jagt
  •   24. dec 2011 det er og bliver den fedeste 406 ever :D!

  •   29. nov 2011 Benny, hvilken rallygruppe kører man med en 3.0 V6 motor?? Jeg spørger bare for det er ret tydeligt at høre at motoren i bilen er 4 cylindret i filmen, men når man ser filmen er den 6 benet. Og der er vidst faktisk ikke engang lavet noget ved den bil ud over skørter og vinger og alverdens sære gimmiks.

  •   7. nov 2011 Da ASR (anti slip regulering) er standard på alle 500eder så undre det også at de kan lave hjulspin da det ikke kan slået fra på dem og der er INGEN genveje eller skjulte knapper so på nyere biler.
    Så helt standard er de jo heller ikke smiley
    De har fået det aftermarket kit der findes som gør det kan sættes ud af spild smiley men ja hyppede er rimelig standart. 1 gear = hjulspind uden asr på sådan en fætter der smiley


  •   7. nov 2011 Der er da noget der ikke korrekt på der ekstra materiale så.

    Kendere af 500 modellen ved at det er de tidlige modeller som kaldes for 500E og ikke E500 plus at de ikke har 322 hk men 326 senere i 94 fik de så 320 hk. Pga. Strengere forurenings krav

    Men det er nu heller ikke så meget dem der er mystik over.
    Det er mere den pug man ikke ser beskrevet nogen steder, men. Hvis fakta er lige så ukorrekt som for mercedeserne, Jow Jow... smiley
    Der er faktisk også flere steder hvor man høre pigen skifte gear OP mindst 8-9 gange mens de køre og det er måske ikke HELT uredigeret smiley


  •   18. aug 2011 Tror jeg har set den film over 50 gange smiley Klart den bedste bilfilm nogensinde :!

  •   18. jul 2011 self er mercedeserne hurtigst.. men han blokkere jo så de ikk ka komme forbi på motorvejen.. han ved godt den er underpowered..

  •   11. jun 2011 Tror, Det ''er 500E

  •   10. jun 2011 De 2 af dem er jo nemme nok, det er 500Ere med 5.0V8ere der yder 326HK og 480Nm. 0-100=6.1 Sek. og 250 Km/t. på toppen begrænset.

    Den franske crosaint er med garanti bare en 3.0 V6er uden noget andet end et indsugnigns kit og en udstødning for at larme.

    De Mercere ville æde den til hver en tid.


  •   10. jun 2011 gad vide hvad for nogen motorer der ligger i de 3 biler

  •   10. jun 2011 hvad laver han i peugoeten 4:21 ??

  •   13. maj 2011 hvis de 2 mercere
    trader sømmet i bund køre de over det franske lort


  •   21. mar 2011 og det er filmet i lifetime.. ingen spol. det er det fedeste smiley

  •   20. mar 2011 Det kan godt være det er film, men der hvor de filmer på motorvejen, der går det nu temmelig stærkt.

  •   22. sep 2010 standart drenge .. det film lydeffekter, og flastic tuning ..

    i er ved at være der henne at den enes far kan banke den anden ..


  •   18. jul 2010 Brabus. Haha jeg sad lige og tænkte det samme smiley

  •   18. jul 2010 anders K

    Og hør lige hvordan det lyder når det rammer jorden, det lyder som en spinkel metal del der klirre og ikke gummi og plastik del som det jo i virkeligehden er lavet af smiley


  •   18. jul 2010 klart film, en fransk bil kan ikke skubbe sidespejlet af nogen som helst biler..

  •   10. maj 2010 Den er total tunet se nu alle 4 stk smiley

  •   12. mar 2010 Musik fra biljagten...

    Freeman & Karim Le Roi - Le Dernier? Coup (instrumental version)

    http://www.youtube.com/watch?v=R-35sZIbtEo


  •   20. feb 2010 le Voiture.... smiley

  •   18. dec 2009 Rolig nu drenge det film kan i høre det FILM!! om merceren eller pugen er hurtigst giver da ikke noget helten kører i pugen derfor er han nok hurtigst smiley

  •   3. dec 2009 Michael M

    Hvor har du så den information fra ? andet end at det jo klart ligner sådan et gearskifte :o)


  •   3. dec 2009 Nu er motoren i den Peugeot jo ikke en standard 3,0 V6 406 motor, men den motor de smider i deres racerbiler, derfor den har så mange hk. og så høj en topfart.. Træder han speederen i bund, kan de 2 mercere ihvertfald ikke hænge på..

  •   10. aug 2009 Men prøv lige at lure 4:20 der skifter han gear med en ikke helt alm. gearstangs anordning.
    Der sidder sådan en klap han hiver i og lægger ned igen.
    Om det er en "lille" håndbremse eller en koblings anordning ved jeg ikke.
    Det kan en rally eksert måske svare på ?


  •   10. aug 2009 Ja jeg ved det blev optaget real time, det er dog også let at se da mange andre film bruger super nær optagelser i baljagter osv. for at få det til at se vildt ud, her er mankonstant et stykke fra bilerne og nogle gange fra luften og det afsløre at det er real time.
    Men derfor tror jeg stadig ikke på man tunede den Pug til at køre over 300 Km/t det siger ekstra materialet nemlig ikke noget om "hvorfor" den skulle kunne.

    Men ellers er ham "Daniel" vel til at finde en adresse på og spørge løs :o)


  •   9. aug 2009 BRABUS>>>> Vis du har set film vil du også kunne huske at tyskerne siger at de skulle tag deres pug med ned på motorvejen så eksplodere den, og vis du ser klippet så kan du også se at begge mercer haler ind men han lukker dem ikke forbi.

    Ser man ekstra matrialet på DVD'en så snakker de / viser de også at stort set alle biljagsscener er filmet i real time, og ikke altid med byen/gaderne afspæret. Også havde de rigtig mange af de pug'er men skørtsæt på.


  •   12. maj 2009 De kører jo ikke mere end 80 på noget tidspunkt. smiley

  •   15. mar 2009 den er så grineren den film. hehe

  •   7. feb 2009 Jeg så noget behind the stage om Taxi, hvor de siger at den kan gå 306 km/t på toppen, så den skal godt nok være voldpumpet den V6'er.. gad vide hvad de har lavet ved den, og hvad den yder smiley Så er der jo næsten noget ved at køre fransk


  •   24. jan 2009 Se ekstra martriale fra filmen.

    Hvis de biler var tunet hvordan fanden kan kameravognen så følge med? smiley


  •   13. jan 2009 Nice info 300++ helt sikkert det er underbygget af konkredt viden :o)

  •   11. jan 2009 jeg ved også det om peugeot'en
    at de fartmålinger der blev taget af bilen var rigtige
    altså den kan køre mere end 300++


  •   11. jan 2009 Ja, de skriver meget, men det er nok mere hvad der har været sagt i filmen, så som den ultra kæmpe store spoiler front som jo i virkelighedden ikke er en pop out løsning men og samme historie med motoren som de "siger" er en modificeret 3.0V6, men reælt er der ingen der ved om bilen var modificeret eller man lod mercedeserne "følge" den så det så ud til de havde svært ved at hænge på :o)
    Fordi et sted hvor de jagter den ud af motorevejen der haller den ene mercedes pludselig meget hurtigt ind på 406eren og da han kommer op bag ved så kan han pludselig ikke trække forbi :o) jeg tror ikke de har gjort så meget ud af tuning af bilerne, de er jo hver i sær hurtige alligevel uden tuning.
    Men lyden skriger dog af hårdt tunet pug værk under hjælmen, men aldrig i form af turbo, nok snarre knaster udstødning og indsugnings tuning med åben filter som tydelig kan høres :o)

    What ever, filmen er jo så kult. :o)


  •   11. jan 2009 på en anden side på wikipeida
    siger de

    "The 406 sedan was featured in the French Taxi movie series. In Taxi the 406 has a modified 3.0 V6 capable of tremendous speed and a pop-out front and rear spoiler"


  •   11. jan 2009 har søgt lige på nettet og wikipedia siger:

    "With a supercharged engine he eludes the police while quickly transporting his fares to their destinations"


  •   10. jan 2009 Synes stadig filmen "RONIN" med Robert De Niro er bedre..... Hvor de jagter en gammel BMW M5 med en Peugeot 406 Turbo.......

  •   23. nov 2008 men alt i alt så er det da en rigtig fed model han har sig i filmen smiley

  •   19. nov 2008 det er sku næsten som at se mig når jeg skal på job om morgen

  •   18. nov 2008 Det fedeste i den scene synes jeg er da han sidder og siger Bufle Bufle haha, som i øvrigt betyder æd dem på Fransk :o)

    Og til sidst hvor han siger Jahhhh Wie habben gewonden.
    Og den anden siger Bish du sicher :o)

    Damn mit tysk er nok lidt forkert stavet men you got the idea :o)


  •   17. nov 2008 Neei.. så mangler der lige den der fede afslutning hvor det rigtigt går op for dem hvor møj de er ude og skide smiley

  •   9. nov 2008 Ja fed idé, se at få dem smidt op :o)

  •   9. nov 2008 Jeg kan da se om jeg kan rippe extra materialerne fra DVDen og lægge dem op

    Jeg har alle 4 film og det er faktisk kun taxi 1 som der har en detajleret behind the scene film smiley


  •   9. nov 2008 Ja, filmen er nu ret fed og ville da måske kunne tjene en plads i samlingen.

    Men ja det var nu bare for at pointere at film er film, så derfor kommentaren om spoileren osv.

    Jeg har godt set den bil som var udstyret med spoilere osv.
    Udstillet et eller andet sted.

    farten skriver jeg da også jeg er klar over var realistisk og lavet i rigtig tempo.

    Det er ingen tvivl om hvem heltene er, men det er netop meget interesandt det med lyden på den 406er og dens power.
    Fordi hvis det er den rigtige lyd er der helt sikkert lavet noget ved den jo :o) men jeg har prøvet at søge som en vild efter noget info.
    Jeg har bla. søgt på ord som: Taxa behind the scene og Taxa ekstra meterial, men kunne intet finde rigtigt.

    Men det glæder mig da at du kan afklare at der så ikke rent faktisk er noget i det materiale på DVDen som kan afklare noget em den 406er.
    Om det bare er lyd derer sat på eller om der bare ikke er nævnt data om den.

    Men dengang var jeg ikke helt mercees fan og fandt da også filmen og den fede 406er en fed ting uden at skælne til det realistiske.

    Fed film er det helt sikkert.


  •   9. nov 2008 Hvis du nu gik hen og købte DVDen med filmen på osv ville du kunne se extra materialerne hvor der netop bliver frigivet de infomationer om farten i filmen 406eren bliver bla. filmet fra et Bagagerum på en anden mercedes med 200km/t...

    Desuden alt det med spoilere osv har du jo flere biler til de har en bil til kørescener, til modifikationsscener og en bil når alt er ude ...
    Det med at den hæver sig selv kan jo lade sig gøre det har mange rallybiler bla hvor du kan hæve sig selv op inde i deres stand med deres såkaldte "air jacks"

    Ang tuning af V6eren ken jeg så heller ikke svare på men skal vi ikke lige huske de andre på at den kære politimand og taxi chaufutten (Emilien & Daniel) jo er vores helte og skal naturligvis nyde at være dem som der får ryddet op i sagerne smiley


  •   30. okt 2008 Det lyder jo alt sammen meget godt, men hvor har du så disse oplysninger fra?
    Jeg har ikke kunne finde noget som helst på den films taxi.
    Meget af det er jo også computerlavet når den lige skyder en kæmpe front kofanger ud med skørter osv :o)
    Hvor gemmer det sig lige når de org. sidder der :o)

    Jeg tror stadig ikke på at den såkaldte "toptunet" V6er er noget som helst andet end snak.
    Men det er rigtig som du siger at biljagterne er lavet i rigtig tempo, det har jeg også set fra bag scenen dokumentaren og det vidner filmen også om med de vinkler osv.
    Jeg så også det om at de faktisk spærede den der kæmpe hoved vej af for at lave biljagten irl.

    Men mysteriet om den toptunet V6er er åbenbart bare snak da ingen kan linke eller henvise til noget konkredt viden om det.



  •   30. okt 2008 nu er det fede jo at de motorlyde der er rent faktisk er ægte fra de biler og i 1eren ligger der en toptunet v6'er i, og i 2'eren brugte de en v12 fra en ferrarri til at starte med men de brændte den af flere gange så de gik over til lambo's, men ud over det så var den så hidsig den 406 at mercerne netop ik ku følge med den når der blev lukket op, det fede er jo at scenerne er forholdvis ægte, altså det ik noget der er klippet ind i masielles, eller paris, der er kørt sådan irl, selvf var det stuntkører i alle biler omrkring dem og i bilerne de kører (dvs 406, politibilerne osvosv)

  •   26. okt 2008 Hehe læg lige mærke til helt i starten af fiilmen hvor han køre side spejlet af mercedesen.

    Så kommer der sådan en rigtig metallisk lyd, der er vist nogle inde på redigerings teknikken der ikke hetl har haft kendskab til hvad sådan et er lavet af, det er i hvertfald ikke metal som den lyd angiver, men plastik og nej det er ikke spejlet som smadre da det nemlig også er plastik med folie for dem der ikke ved det.


  •   26. okt 2008 Ja sådan plejer man at lave film jo.

    Lyden er også derfor meget rally agtig af hvad man ville forvente af en alm. tunet motor.

    Der er faktisk flere steder i filmen hvor det set oppe fra er fri bane for 406eren bare kan give los men at 500erene bare med et dap på speederen kan hente ind på den men nok kan en 406er være hurtig men selv med en V6er løber den sku ik fra en 500E hehe, jeg har sidet i begge viler bag roret og der skal dælme godt nok en voldsom tuning til før 406eren følger V8erne til dørs.

    Men igen det er en lidt fiktiv diskution da man ikke har kendskab til hvad der evt. skulle være lavet ved den pug.
    Motoren er ej heller særlig stærk til tuning hvis man snakker om den V6er,
    Næ hvis der lå en T16 motor i så kunne jeg forstå gemikken :o)
    Men mon så ikke man havde hørt og set den i filmen :o)


  •   26. okt 2008 BRABUS B

    Du kan næsten være sikker på at kører de IKKE med noget vildt motor værk under optagelserne.. Det er lyd som er lagt på efterfølgende..


  •   22. okt 2008 Ej Turbo har den helt sikkert ikke med de hårde knast/rally lyd.

    Men ja det kunne være interesandt at finde ud af hvad den egentlig køre med i filmen eller om det bare er fri indsugning med rp udblæsning på en alm. V6er.

    Der er i hvertfald absolut ingen turbo lyd over den bil hehe :o)


  •   21. okt 2008 Nej det tror jeg ikke :o)
    Jeg mener det er V6er han snakker om.

    Men igen så har jeg ikke set noget fransk mærke lave en V12er så det er lidt fiktivt.

    HVis man skal holde det op mod virkelighedden så har der aldrig fandtes en 406er med V12er eller noget andet som kan hamle op med en 500E så som rigtig mercedes kender sidder man blot og tænker ja ja lad dem bare nare puplikum med alt deres gemik og fiktive franske numre :o)


  •   21. okt 2008 ja, men siger han ikke at han har lagt en V12'er i?
    eller er det først i 2'eren


  •   9. okt 2008 De 2 mercere kunne æde den 406er uden problemer hvis de ville hehe...
    326 V8 HK og 460 Nm mod ca. 190 V6 ponyer :o)

    Se selv hvor hurtig sådan en dejlig Mercedes 500E slæde den er :o)

    Take off:

    http://www.youtube.com/watch?v=PbFwgvISqg0

    Og her 0-260

    http://www.youtube.com/watch?v=CBZLsEMth-Y


  •   30. sep 2008 Kan bedre li i the transporter nr 1, hvor han kører fra panserne i hans bmw 735i 99 smiley

  •   27. sep 2008 Damn han får tæsk, hvis man lige ser final scene med.. Hvad har han gjort for at fortjene sådan en omgang??

  •   26. sep 2008 Det er afslutningsscenen i Tarentinos Death Proof, hvor Kurt Russell i Dodge Charger bliver jagtet og banket sønder og sammen af 3 damer i Dodge Challenger, her er et link til biljagten, men se hele filmen, den er for fed..! http://www.youtube.com/watch?v=pDUwF3wbuWs&feature=related

  •   19. sep 2008 Michael *Autolaker* nu m. Golf2 : Ja den del havde jeg også godt lagt mærke til.. Det er en lidt dum fejl..

    Men kan fed scene.. Og så lyder både Peugeot´en og de 2 Mercere jo tæske godt smiley


  •   19. sep 2008 taxi filmene er så sindsygt fede..

    men det bedste af det hele er den afslppende musik i forhold til andre film.. smiley


  •   18. sep 2008 1 og 2'ren er klart de bedste :)!

  •   17. sep 2008 men ikke den bedste, den bedste biljagt er denne her, en lidt ældre film, men den har det hele, og var vel den biljagt der satte helt nye normer for efterfølgende biljagter i film..
    Og Steve Mcqueen der spillede hovedrollen insisterede på selv at køre bilen, han var jo også amatør racerkører.. smiley

    http://www.youtube.com/watch?v=Z-7IEPTAoTg

    Husk lyden.. smiley


  •   15. sep 2008 Præcis... irretere mig at jeg ikke kan finde den instrumental.. kan kun finde en efterligninger og den hvor han rapper.

    Tror kun det er Luc himself der har det track liggende på sin pc.


  •   15. sep 2008 slet ikke enig overhovedet. Den bedste biljagt og bedre end denne her er fra den med de sorte Evo 6er, i 2eren mener jeg det er, altså Taxi 2.

  •   15. sep 2008 Hehe, du er en nørd smiley

  •   15. sep 2008 Så bemærk blinklysene på de grå mercere i forhold til de røde, de grå's er orange hvorimod de røde's er hvide.

    Bare en lille film bøf......;)


  •   15. sep 2008 Efterfølgerne stinker, men 1'eren er for fed! Selvom der er platte stunts urealistiske ting og sager. Men hva' fanden... Sån er det jo i alle fede actionfilm. Og er vild med kommentarene! smiley "MUFLE MUFLE!!!"

  •   15. sep 2008 uuha det er jo en af de bedste bil film der er blevet lavet til dato, masser af action og en god protion humor : ) Og så er det også total fedt at de har valgt en Peugeot 406, det er jo trodsalt ikke en bil som biler tunet eller gejlet så meget..Jeg vil dog bare mene at 3'eren og 4'eren er en skuffelse..

  •   15. sep 2008 Elsker den film! De to E500 er for fede! smiley

  •   15. sep 2008 Er enig.. Men alt kan ske i film smiley

  •   15. sep 2008 Total i orden den film, også 2'eren... Men holder ikke helt, at en tysker ikke smutter fra en franskmand...

  •   15. sep 2008 Syns nu den der er i starten hvor de lige har røvet banket.. Mener det er omkring 20 min inde i filmen.. Den er bedre.. smiley

  •   15. sep 2008 ahhhr du skulle lige have haft det sidste med hvor man kan se de sidder alene på platformen smiley

  •   15. sep 2008 Du skulle lige have haft det sidste med smiley

  •   15. sep 2008 biljagten i ronin er da heller at sige ski'e til smiley

  •   15. sep 2008 det satme iorden, " havde glemt håndbremsen, derfor var jeg lidt langsom :D"

Annonce