{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Astra 2.0 16v Caravan C20let "200ts" Showcar

Stem løs ;-)

VW Polo 6n - low bitch- solgt

Stem stem stem
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Årgang:
1995
Årgang:
1997
Motor:
Motoropgradering/motortuning: Opel C20LET DOCH 2.0 16v motor med: Komplet PH4 C20LET fra CCT motorsport i Tyskland som består af: - Fræset kølekanaler i blokken - Fræset ventilsæderne - Cylindergang boret og finpudset - PH 3 Plus knastaksler. - Krumtapaksel slebet til de højere omdrejninger - Ny smedejernsstempler optimering for at opnå ligevægt - Stempelhovedkøling - H stålplejlstænger - Yderligere kølekanaler i blokken er blevet fræset - Blokken lettere planslebent - Cylinderhoved renset - Ind og udsugningskanaler slebet for bedre flow - Yderligere vandkølingskanaler i topstykket er blevet fræset - Nye ventiler og ventilhætter/oliehætter monteret - Forstærkning mellem vand og oliekanalerne - Plejlstængerne er blevet sandblæst for at optimere dem til samme vægt - 550 ccm indsprøjtningsdyser Motor leveres færdigmonteret med ståltoppakning, ny oliepumpe, vandpumpe samt tandremskit Skal ifølge CCT motorsport kunne levere 386hk og 530 i moment Rulningen i Dk siger på daværende tidspunkt 376hk og 550nm Efter den er ombygget i Tyskland hos CCT motorsport er der også sket ændringer: - Knasterne er c20xe på indsugningen og c20let på udstødning (grader og mærke vides endnu ikke) - Krumtappen er afbalanceret og H stænger - Topstykket er renoveret med nye ventilstyr, ventiler og løftere - Z20leh oliepumpe - Arp bolte i svinghjul, plejllejet, hovedlejer og topbolte - Toppakningen er en Z20LET stålpakning - KK27 turbo - Remhjul er i aluminium - Afdrejet svinghjul (hvor meget vides ikke) - Westspeed centermetals on/off kobling - Waltbro 6,5 bars benzinpumpe - V-Max benzintryksregulator på 3bars tryk - F28 gearkasse (6 trins) - 3” udstødning hele vejen med fire lydpotter - Remus bagpotte - Røde tændrørskabler af mærket Nologi på 12mm - Blowoffventil af ukendt mærke - Simota luftfilter - Oliekøler - ABS - Megasquirt motorstyring samt boks Styling i motorrummet: - Selve motorblokken samt gearkasse er lakeret i Opels redtop farve (som motoren også hedder både af c20xe og c20let modellen i fx Storbritannien) - Ventildæksel og tandremsdæksel er lakeret i bilen farve - Tændrørsdæksel er chrome - Afdækningsplader til indsugning, batteri, venstre og højre tårn er også lakeret i bilen farve - Sprinklervæske og vandbeholder samt blæser er lakeret sort - Motorrummet er lakeret sort mere eller mindre - Termostat i guld samt skruerne dertil, skruer i fx skærme, ventildæksel, forlygter er også af guld - Spændbånd i guld i det meste af motorrummet - Krom motorhjelmsfjeder og åbne/lukke mekanismen - Krom motorhjelmsholder - Krom sværd oliepind Fremtid: - Røde silikoneslanger fra Roose Motorsport over i England - Rød silikoneslange fra ventildæksel og mod bunden af blokken (er købt) - Evt lakeret motorrum - Plader i motorhjelmen på indvendig side med plader der er laserskåret og poleret Kører lige pt på 95 blyfri og under renoveringen kommer der Castrol 10-60 olie på
Motor:
1,4 16v 101 HK af de vilde :) 14,5 KM/L semi økoracer bananmanifold
Hestekræfter:
Standard smider en c20let motor: 204 hk og 280 i moment 330hk og 480nm blev den rullet til sidste gang ved 0,5 bars tryk 376hk og 550nm efter CCT Motorsport havde pillet ved den Nuværende måling vides ikke, men tidligere er den blev rullet til over 400 hk og helt ned til 315hk-332hk og med et moment på 489-550+ ved 0.5 bars tryk Skal på rullefelt og så skal den optimeres for at få en fornuftig kurve igen
Hestekræfter:
Fælge:
Alutec Java Foran 4x100 i 17” Bagi 4x100 i 17” (spacer på 20mm) Krom hjulbolte
Fælge:
smidt space modern line 14" fælge 8" bag og 7" for 195/40 R14 contisportcontact dæk
Dæk:
Alle fire dæk er 205/40x17 og af mærket Roadstone N3000
Dæk:
Undervogn:
- ABS bremser - Justerbar gul Koni - Et gæt er 60/60 sænkning - Ventilerede bremseskiver foran på 300 mm - Ventilerede bremseskiver bagi på 280 mm - Alle fire bremsekalibre er lakeret røde - Reservehjulsbrønden er lakeret i bilens farve - Inderskærme er stadig i samme farve som bilen
Undervogn:
Gevind som næsten er skruet i bund :D
Bilstereo:
Lige pt ingen bilstereo overhovedet, men er JBL! mand, så mon ikke det kommer i med tiden når jeg får designet noget ICE vinteren over… Gerne med noget 2Din skærm foran samt et fedt og lettere ombygget layout bagtil
Bilstereo:
alpine cd afspiller kommer dog pioneer i meget snart 12" xsound 1000watts subwoofer soundstream forstærker kan nok levere noget støm til mit anlæg 2 6-9 sony højtaler i hathylden kommer dog JBL i meget snart
Styling:
Styling: - Mørke Astra GSI forlygter - GSI forkofanger med underlæbe med udskæring til intercooler - Irmscher sideskørter - Astra GSI bagkofanger med Irmscher underlæbe - Irmscher spoile på bagklappen som er indspartlet - Astra GSI grill som er Indfarvet - Clean bagklap med udskæring til US nummerplade - Forlænget bagklap over lygterne så det har givet et badboy look - LED nummerpladelys - Luftindtag ved baglygter med sølv gitter - Tankdæksel er krom lignende under det originale dæksel - Klistermærker i bunden af begge bagdøre fra KW Lakering i Aabenraa - Håndtag er malet i bilens farve - Plastic ved forrude ned til viskermotor er malet i bilens farve - Irmscher baglygter som er røgfarvet - Brede for og bagskærme - Krom motorhjelms åbner og fjeder Cleaning: - Blinklys i begge forskærme er fjernet og spartlet ud og flyttet under forlygterne - Blinklys på forskærme er fjernet og flyttet op på a stolpe - Alle lister på forskærme, døre for og bag, samt på bagkofanger er fjernet og - udspartlet - Alle lister samt rælinger på taget er også fjernet og spartlet ud - Bagklappen er cleanet helt for lister, mærker mm - Sprinklerdysser ved motorhjelm fjernet - Bagrudevisker fjernet 3D effekt: Alt er lavet i gips og glasfiber samt spartel - Hænder og skrigende ansigt der kommer ud af motorhjelm - Venstre fordør er et sæt fødder - Venstre bagdør er et øre med piercing - Venstre bagskærm er en hånd der giver thumbs up - Venstre side af bagklap er endnu et skrigende ansigt - Højre side af bagklap er en hånd der giver langemand frit udspil - Højre bagdør er et ansigt der vender siden til - Højre fordør er ansigt og fingre - På taget ligger der en tøs med ryg, bagdel samt ben opaf - Begge forskærme er trukket godt ud, ca 40-50 mm Lakken er en hjemmeblandet tre lags perlemorslak i græsgrøn med en bronze effekt
Styling:
tågelygter kamp sænket små fede tysker fælge en arms visker wundabaum :D
Interiør:
- Forsæderne er FK i sort læder med ekstra støtte i siderne - Originale dørsider både for og bag i sort læder - Sort himmel i stof, alle stolper, midterkonsol, handskerum, lister i bunden, - -- - Gulvtæppe, instrumentbord, plastic omme bagi er i sort plastic - Sekstrins gearknop i sort - 2x Kopholder i handskerum - 3x cigarstik i handskerum - Irmscher dørpinde - ABS coverboks ved førersædet er indfarvet i bilens farve - Plastic omkring speedometer er indfarvet i bilens farve - Højtalercover i dørsiderne er indfarvet i bilens farve - Håndtag på indvendig side er indfarvet i bilens farve både for og bag - 320mm Topdriver Victor rat som er i sort læder og indfarvet i bilens farve - Krom dørbeslag - I dørkarmene/på dørerne er der lakeret dødningehoveder Der er lige pt: Ingen bagsæde(r) Ingen trykure i midterkonsol Fremtid: Panikhåndtag og diverse plastichætter til skruer i loft mm males i sort Flere ting der skal lakeres i interiør i bilens farve uden det bliver for meget Trykure i midterkonsol samt a stolpe Evt bagsæde
Interiør:
standart men regner med der kommer noget cooler concept i den eller sort læder sæder
Ekstra tilbehør:
- Jydekrog - Centrallås - Elruder for - Varme i spejle - El i spejle
Ekstra tilbehør:
Bemærkninger:
Købte bilen 12. Juli 2014 nede i Fredericia, har altid været til tyske biler, specielt Opel, og en af drømmene har altid været at få en bil der er lidt speciel og som er født/godkendt med C20LET motor, og det må man sige at denne bil opfylder alle kravene ? Folk kender højst tænkeligt bilen fra da Morten havde og byggede den og lagde et fantastisk stykke arbejde i den, både med motor, styling og ikke mindst lak og detaljer rundt omkring! Dog er det desværre gået lidt ned af bakke for bilen pga tidligere ejer der sjovt nok ikke kan passe ordentligt på tingene, så der er ”desværre” et lille stykke arbejde i den, men på den anden side, det giver også mig en chance for at sætte mit eget præg på den, og kan afsløre at fronten er desværre en af de ting der har taget skade igennem tiden, så den skal have en omlakering, og samtidig en lille gang 3D effekt ligesom resten af bilen, men hvad og hvorledes vides endnu ikke, det er stadig på tegnebrættet med hvordan og hvorledes. Om selve bilen: Bilen er en ”Irmscher” Caravan og der er lavet få eksemplarer med C20let motor, faktisk kun 550 stk i hele verden (det er så med både Kadett E modellen samt Astra F, hvortil at alle slags modeller såsom sedan, Caravan og Combi Coupe (CC), og så vidt jeg har kunne læse mig til er der blevet lavet ca 20 stk i verden af Astra F Caravan c20let, om det så passer vides ikke med 100% garanti, men der er dog få af dem tilbage! De blev normalt kun eksporteret til Sydafrika hvor de blev brugt som politibiler. Der er kun tre/fire i hele Danmark af denne slags! Hvorfor hedder den 200t S? 200 står for ydelsen, t for turbo og S’et står for sekstrins gearkasse Købt/skiftet: Turbo+turbomanifold, helt nyrenoveret Denso C20LET/turbo tændrør, sprit nye Olie/oliefilter Sort plasticcover til ratstamme ved instrumentbord Originale Bertone solskygger fra Astra F cabriolet i sort læder Billeder taget af bilen i min tid som ejer/billede deling på nettet: En englænder skrev til mig om jeg ikke ville sende nogle flere billeder af bilenså han kunne lægge dem ud på hans side på flickr der omhandler anderledes og specielle biler han har fundet på nettet, og der havde han fundet Astraen via Facebook, dog går credit for bilen lige pt stadig til Morten for det gode arbejde! Følg link her: https://www.flickr.com/photos/78759190@N05/15260736718/in/photostream/ Er der noget der skal rettes må i endelig lige sige til ;) Ved udemærket godt at denne Astra virkelig deler folks mening om denne bil og hvordan den er lavet, folk skal have lov til at have deres mening om tingene, men JEG kan godt lide denne bil fordi den er så anderledes, hvorfor have noget som andre har? Elsker at kunne skille mig bare lidt ud i forhold til andre, til dels fordi den er sjov, hurtig og giver pokkers meget opmærksomhed i gaderne i Aalborg, så jeg glæder mig meget til næste år til træf ude i DK! Nyt i 2015: Nye fælge, RH ZW1 17" Nye fælge, Artec Edition L 17" Recaro læderbagsæde med armlæn, original Astra F Caravan, fejlfri hele vejen igennem Kobber pakning til turbo Originale røgfarvet sideblink i tilfælde af skift af forskærme Starten på Audiobahn anlæg Led blink til forlygter til syn (billeder kommer) Nye forsæder fra en Opel Vectra A'er König model i læder og alcantar, med Opel Motorsports logo samt støtter i siderne Nyt sæt 17" fælge MAM MT1 Lidt silikoneslanger i ny farve til motorrummet (sort er ikke i følge min mening ikke passende til motorrummet) Nyt i 2016: Ny opgrade pakning i stål i stedet for "papirspakning" rundt om oliepumpen da den anden sprang på motorvejen Ny Astra GSI front med Rieger underlæbe Nyt olierør (fra ventildæksel til bund) i krom
Bemærkninger:
inpoteret fra spanien i 07 og nylakeret i 2010 Har næsten lige fået denne polo så håber i tager godt i mod den :D
Annonce