{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ford Focus R$ mk2. SOLGT

RS vs RS

Renault Megane RS "Cup edition"

Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
2009
Årgang:
2012
Motor:
Motor R5, 2.522 ccm, 20V, turbo, 305 hk ved 6.500 o/min., 440 Nm ved 2.300 o/min som lyder så dejlig og rolig :) 0 til 100kmt er på 5,9 sec std nu vides ikke men mon ikke den er under 5,9 sec ;) en ford focus rs 500 med 350 HK og 460nm er fra 0 til 100 på ca 5.4 sek og nu hvor min har omkring samme HK og har flere NM så mon min ikke napper den :) Den har 6 gear som bare ligger perfekt dejlig tæt op af hinanden.
Motor:
2.0 Twin-Scroll Turbo - Renault F-Type Motor Med Milltek cat-back system Det vil kort sagt sige at der til denne turbo er to indgange til udstødningsgassen, samt yderligere to ventiler som holder styr på hvordan gassen modtages af turboen, dette holder udstødnings temperaturen nede og dens udslip af NOx gasser, men der hvor du som fører af bilen opdager mest er på den nærmest ikke eksisterende turbo lag.
Hestekræfter:
Er målt til 324 hk 475nm std :) ved ikke hvad den har nu,efter at de her ting er kommet på :) komplet milltek sport 3 tommer udstødning 200cel milltek katalysator, koster lidt men lyder konge stor forge intercooler som sidder på org beslag og rør :) samt pumaspeed blow off som lyder så smukt, ny og bedre indsugningsmanifold fra pumaspeed så nu kommer der lidt mere power på bilen ;) fuck det bliver godt , så mon ikke den har tæt på de 350hk ;) har den ondeste lyd nu og giver en masse knald elsker den lyd den giver kan ikke få nok af den, og måden den trækker på er alt alt for dejlig hårdt og brutal, topfart 265kmt std Og er prøvet er sikker på den gik over 265 nok omkring 270 :) Fjerner man dens begrænser så går de nålen ud og den går altså til 280kmt fedt bare og trille uden om de BMW griner hver gang ;) men er slut med og prøve det igen det er sku for farligt, er mere til dens optræk det er langt sjover,
Hestekræfter:
287 hk v. 5512 o/min. 403 Nm v. 3331 o/min. 0-100 km/t 6,0 sek. std Topfart 250 km/t std std 250 Hk 340 NM. Dette er ved 95 oktan og hvad fabrikken har oplyst. Efterfølgende har mange journalister og test sites målt deres udleveret modeller og fået helt op til 294 hk fra en standard vogn, og renault's zone manager, Jean Calcat har også udtalt at de bevidst har sat deres officielle tal lavt for at gøre kunden endnu mere tilfreds med deres produkt, man mener at de har sat deres tal ca. 10 % under de egentlig resultater, så i et koldt land som Danmark bør en bil tanket på V-Power aldrig gå under 270 hk. (Tanker selvfølgelig KUN V-Power)
Fælge:
19 tommer fælge ultraleggera hlt vejer ca 10kg stk :) og 19 tommer vinter dæk
Fælge:
Sommer fælge 19 RS fælge diamant sort (red) Vinter fælge 18 RS Blanksort aluminiums fælge
Dæk:
CONTINENTAL SPORTCONTACT 5 Til 300 Km/t 235-35-19 men den slider dæk lidt for hurtig den bil :) og køre os på 235-35-19 når det er vinter :)
Dæk:
Sommer: Ikke købt endnu. (Står mellem michelin eller continental) Vinter: Continental WinterContact 235/40/18
Undervogn:
Std og er en super hård undervogn så der skal ikke laves noget om der, eller tænker på om den skal lidt ned men ved det ikke i nu
Undervogn:
RS Cup Edition Et stiver chassis. Undervogn bygget med formål til brug på bane. dog sænket yderlig 35-35 mm med H&R fjedre Samt alle Cup modeller har en anelse lavere vægt mod standard RS. Brembo kalibre med tilhørende 340 mm skårede skiver. Forbedret differentiale med begrænset glidning
Bilstereo:
Std men spiller super godt Sony når det er bedst men vil heller høre min motor og lyden fra dens udstødning milltek klart den bedste til ford focus rs mk2
Bilstereo:
RadioSat: Sound by Arkamys, Bluetooth. Ikke dette punkt der henter stjerner :)
Styling:
Std og super fed :) så der skal heller ikke laves noget..... så fik jeg matsort folie på bilen ser sku lækker ud nu og beskytter bilen imod dumme ridser :)
Styling:
RS F1 Diffuser bag Tonet ruder hele vejen rundt samt sort tag RS modellen er bygget med specielle skærme hele vejen rundt, som giver bilen et meget bredt og specielt look.
Interiør:
kunne godt tænke mig det var sorte læder sæder så måske det kommer :) men ellers super fedt og flot, man har et godt overblik over det.
Interiør:
RS sæder med halv gult betræk, matchende gule seler og sting i læder ved døre og rat mm.
Ekstra tilbehør:
Nøglefri start dejlig nemt man hopper bare ind og trykker start og væk er man :) man kan indstille rattet til sport, så den er hård og tro mig det kan mærkes super hvis man er på bane/race eller normal til gaden, eller blød så lillemor kan køre i den :) Esp tak for det :) /abs Regnsensor, fuld klima anlæg og aircon, Auto. ned bl. bakspejl hader det :) Bi-zenon og en masse mere :) Må sige at jeg er sku lidt stolt af at eje sådan en bil, har godt nok haft mange fede biler, men den her er den jeg har holdt mest af, alle kigger på bilen eller skal lige hører om noget både unge og gamle :) den køre som en drøm og ligger super super godt på vejen, har aldrig prøvet noget lignende man kan mærke vejen op igennem hele bilen /rattet er os sådan den er bygget :)
Ekstra tilbehør:
Instrumentpanelliste i carbon-look 3-punkts sikkerhedsseler ved alle sæder Kørecomputer Åben opbevaringsrum ved armlæn foran Læsespots foran ABS bremser Lygtespulere Adaptiv førerairbag Ny generation af anti-piskesmæld nakkestøtter foran - højdejusterbare Automatisk dørlås ved ca 10 km/t vinkeljusterbare Automatisk vinduesvisker Parkeringssensorer bag Bagagerumsbelysning Radiosat Classic CD MP3 Elektronisk bremseassistent Rat, gearknop og håndbremse i læder Bi-Xenon-lygter Rat, højde- og længejusterbart Dækreparationssæt RS aluminiums pedaler og fodhviler RS Diffuser bag af typen F1 RS fodpanel RS Tagspoiler Elektronisk bremsekraftfordeling Elektronisk klimakontrol (ECC), dobbeltzone Elektronisk startspærrer med rullende kode RS instrumenter med speedometer El-ruder for m. antiklemmsikring i førerside Selekraftbegrænsere ved alle sæder El-sidespejle m. varme og el-klapbare Sikkerhedsseler med alarm foran ESP (Elektronisk StabilitetsProgram) med ASR og UCL (Understyringskontrol) Gulvbelysning Sorte sidespejle RS Monitor *Kan vise målinger som: Olie temp, Tryk ladning, Nm, Throttle %, 0-100 tidstagning, 0-400 m tidstagning mm.
Bemærkninger:
Focus RS har bremser og undervogn dimensioneret til tre highspeed-omgange i træk på Nürburgring med en professionel kører bag rattet og bagsæde og bagagerum som i en almindelig 3-dørs Focus. Den er hurtigere end superbilen Ford GT på Fords testbane i Belgien og kan køre 10 km/l på en god dag. Den har forhjulstræk og over 300 hk og er i stand til at bruge dem, uden at rattet rusker fra side til side, eller det hele går op i dækrøg. Det er mildest talt en alsidig bil og en effektiv demonstration af, at benzinmotorens tid langt fra er omme. Den nye Focus RS er udviklet med basis i Focus ST fra 2005, og beslutningen om at fravælge firehjulstræk som på Fords WRC-rallybiler var relativt nem at tage For firehjulstræk er tungt og dyrt. Så i stedet valgte man at bygge en high performance-forhjulstrækker med over 300 hk. Udgangspunktet for motoren er den 5-cylindrede aluminiumsblok på 2,5 liter, der anvendes af Ford og Volvo og også blev brugt i forgængeren, Focus ST. Den har 20 ventiler, knastaksel i smedet stål med modvægte for at kompensere for den naturlige ubalance i en 5-cyl- motor, og variabel ventilstyring på indsugning og udstødning. Motorstyring og -indsprøjtning er fra Bosch, mens turboladeren er fra Borg-Warner. Himmelsk lyd Ved rolig kørsel i det langbenede sjette gear høres motoren næsten ikke, og i kabinen er man fri for resonanser og irriterende støj fra afgangsrørene. Men giv så gas og nyd den akustiske præstation. Udefra lyder det som en halv Lamborghini Gallardo, men i kabinen er lyden endnu mere dramatisk. Den løfter sig fra en dyb, truende og ildevarslende buldren til et ægte WRC-brøl på den anden side af 5.000 o/min., hvor man oplever overhalingsressourcer som på en mellemstor motorcykel. Det er helt vildt. Ingen anden aktuel bil giver så meget drama for pengene, og så taler vi endda kun om lyden Smart hjulophæng Vejgrebet skal også have et par ord med. På vej op mod de åbne sving i bjergene nord for Nice kommer vi gennem et stykke med dårlig vedligeholdt vejbane. Focus RS står på 235/35-dæk fra Continental på 19"-fælge, og det overrasker, at dybe huller hverken forplanter sig til rat eller karrosse. Forhjulsophænget er af McPherson-typen med en ny type forankring af forhjulet kaldet RevoKnuckle. Her drejer fjederbenet ikke med, når man drejer på rattet, hvilket sikrer en mere kontrolleret styring af hjulet - også når kræfterne slippes løs. Momentet er begrænset til 60 pct. i 1. og 80 pct. i 2. gear, og i praksis er begrænsningen umærkelig. Formålet er at skåne forhjulene, men det opleves ikke som en kastrering, og under hurtige overhalinger griber systemet ikke ind. De skålformede sportsstole støtter som i en racerbil, og da der kun forventes at blive bygget 8.000 stk. af bilen, har man fravalgt eksotiske transmissioner og gearskift. Her er en manuel 6-trins gearkasse, et rat og tre pedaler, og det er alt, hvad der er brug for. Udstyret er passende for en bil til dén pris med bixenon-forlygter, LED-baglygter, fire Recaro-sportsstole, spoilersæt med WRC-look, navigation, stort hifi og alt i el. Bremserne er med perforerede 336 mm skiver fortil og solide 302 mm bag, og de er nemme at dosere. Og i det hele taget sætter bilen ikke én eneste fod forkert på vej op og ned ad bjerget. Den bil er en ægte RS. Der kommer ca 20 til Danmark Ved ikke om det tal passer tro det er en del mindre, er klart den bedste Rs Ford har lavet og lyden er bare ja den skal opleves, en ting er bare lidt noget møg det er at ALLE altid prøver og presse en til og race eller sidder og gasser op så man skal give den gas ?? Det var Sjovt i starten men ikke mere, har sat nogle af de smarte på plads med deres Brian biler og golf vr6 ikke at det er en dårlig bil slet ikke men de tror det er en Formel 1 bil de har :) og en del BMW"er" som os tror de har verdens hurtigste bil, og dem er der altså mange af :) min er heller ikke verdens hurtigste bil og tror det heller ikke, og er da os blevet sat på plads et par gange, har os vundet over nogle med flere HK end mig men kun fordi personen ikke har kunne finde ud af og køre bilen og fordi det kun går op i røg, sidst var det en m3 der blev skuffet over hans bil ikke kunne klare en fwd men den trækker altså os en del med over 300hk og over 440nm vil skyde på min har ca 340/350hk og tæt på de 500nm hvis ikke mere :) men er ikke meget for og pine den og køre ikke race, da jeg køre i den hver dag og bliver brugt som en familiebil, men selfølgelig får den noget og leve af men ikke tæsk ALDRIG elsker sku den bil :). sjovt legetøj..... Har sku haft nogle sjove ture sammen med min bedste ven/my bro Jesper katholm fucking love you mate og selvfølgelig høst min mate som har en lækker BMW 540i 4,.4 V8 vi har kørt sammen i en del år nu og har haft nogle fede ture sammen.... 2016 17 feb er der købt en ny og bedre indsugningsmanifold fra pumaspeed giver 6 % mere flow så mon ikke den får en del mere power :) er blevet smidt på :) BILEN ER SOLGT DEN 8 okt 2016 :( ny bil købt en lækker BMW 550i 4.8l V8. den ligner en m5 og shit det er en møg lækker bil står super flot og den ser bare fræk ud
Bemærkninger:
Den første Renault Megane RS på BG :) Lidt anmeldelser :) http://www.youtube.com/watch?v=RL9Uz1lVFB8 http://www.youtube.com/watch?v=JlzK5ptlCkU Er første ejer af bilen som har gået 3.900 km ved køb, som var blevet kørt af bilhusets sælger. Og første Renault Megane RS på bilgalleri ;)
Annonce