BMW E30 320i
Fiat Bravo (Auto Italia) SX 1,2 16V Fire
Auto Italia føler sig presset
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind
Årgang:
1989
Årgang:
2000
Motor:
BMW M20B20 1.990cc SOHC 12V R6 '89 med:
- Komplet 325i udstødning
Boring: 80 mm
Slaglængde: 66 mm
Kompression: 9,8:1
Motorstyring: Motronic
Benzintryk: 2,5 bar
Bagtøj: 4,10
Gearkasse: Getrag 240
Motor:
1,2 (1242) 16V Fire
5 gear
12,5 sek.
211000 km (kørte selv de 45000 km)
14,7 km/l
Topfart 173 km/t
Hestekræfter:
Standard:
129 HK ved 5.800 omdr/min
170 NM ved 4.000 omdr/min
Hestekræfter:
82 hk (60kw) Måske flere hk, da en Abarth mekaniker fra Italien vidst nok engang kiggede på motoren
Denne model har 2 hk mere end 1,2 1995-97 motoren, da den har en fire motor
113 Nm/4250
Fælge:
14"x6½" BBS "M-tech II" ET30
Fælge:
14" stål
Dæk:
195/65R14 89H Hankook Optimo K415
Dæk:
14" Goodyear
Undervogn:
- Sænket 40/15
Undervogn:
Standard fjedre og støddæmpere foran og bag i
Skivebremse foran
Tromlebremse bag
Bilstereo:
- BMW Reverse RDS Headunit (til Kassettebånd)
- 4x højtallere
Bilstereo:
Sony cd-afspiller
JBL century C930 i hattehylden
Styling:
- Shadowline model
- Indfarvet kofangere
- Indfarvet sidespejle
- Mørke frontblink
- Mørke sideblink
- Mørke baglygter
- Originaltoning øverst i forrude
Styling:
Indfarvede kofangere
T-Hansen kapsler
Højtalere i hattehylden
Auto Italia klistermærke på bagsmækken
Interiør:
- M-technic 2 rat
- Trægearknop
- Båndholder
Interiør:
Stof sæder -tjek dem ud (Specialmente Qualità)
Ekstra tilbehør:
- Centrallås
- Lås i handskerum
- Anhængertræk
- ABS
- Skivebremser hele vejen rundt
- El-soltag
- El-sidespejle
- Gardin i bagruden
Ekstra tilbehør:
Startsspærre
Abs
Justerbart forsæde
Justerbart rat
Servostyring
2x airbag i instrumentbord
2x airbag i forsæder
centrallås
El-ruder
Splitbagsæde
Bemærkninger:
Produktionsdato: 10. juli 1989
Første gang indregistreret: 7. august 1989
Bilens farve er 184 Delphin Metallic
BMW - når 112% bare ikke er godt nok ;)
Bemærkninger:
R.I.P 29.06.17. Kørte med fuld damp op af en bakke på E45 (Aarhus mod Hørning)
Bilen blev skrottet fordi toppakningen gik og bilen var kørt ned.
Kaldte bilen Auto Italia opkaldt efter en klistermærke som sidder på bagsmækken. Klistermærket er sat på af virksomheden som solgte bilen fra ny som netop hed Auto Italia.
Denne bilmodel blev bygget fra 1995-2001 og afløste Fiat Tipo. Fra 2001 til 2007 blev efterfølgeren solgt under navnet Fiat Stilo
Fiat Bravo blev valgt som årets bil i både Danmark og Europa i 1996. Fiat Bravo fandtes fra ny med motorer fra 65 til 154 hk En ny Fiat Bravo 1,2 16V SX kostede i 1999 ca. 150000 kr.
Fiat Bravo minder meget om den lidt længere 5 døres Fiat Brava. Brava er mere komfortbetonet mens Bravo er sportslig rent køre mæssigt.
Efter at Fiat Stilo var udgået kom efterfølgeren på markedet under navnet Fiat Bravo i 2007. Dermed levede navnet Fiat Bravo altså for en stund videre som ny bil i Danmark. Den nye Bravo er længere end Fiat Stilo.