Volvo 940 Turbo (tidligere bil)
Den svenske landevejsrytterVolvo 940 turbo+
Svensk stridsvogn der vil fremad :)
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind
Årgang:
1998
Årgang:
1992
Motor:
B230FT
Motor:
B230FT+
SOHC 8V - 2316cc
Cylinder antal 4
Cylinderdiameter 96 mm.
Slaglængde 80 mm.
Gearkasse M46 m. 4 gear + overdrive
ECP bagpotte og fjernet mellempotten..
Forge FMDV004 blow off
Hestekræfter:
165+
stillet på lade trykket til 0,8bar samt 3" rustfri udstødning så lidt mere end standard.
Hestekræfter:
Maximum power 192.6 PS (190 bhp) (141.7 kW)
Specific output 82 bhp/litre
Maximum torque 279.0 Nm (206 ft·lb) (28.5 kgm)
Specific torque 120.47 Nm/litre
Fælge:
15" Volvo fælge
Fælge:
Vinter:
6x15" std. stålfælge
Sommer:
originale 7x16" Volvo Galaxy
Dæk:
205/65/15
Dæk:
Vinter:
Fulda / BF goodrich i størrelsen 185/65-15
Sommer:
Michelin Primacy i 205/50-16
Undervogn:
Standard
Undervogn:
Den er sænket en smule ;)
Bilstereo:
Alt sterio udskiftet. Hertz diskanter samt forstærker og sub. Det 15" hjul der lå bag i blev udskiftet med en 15" sub. blev dog lidt til et større project end først troet. Er dog meget tilfreds med det færdige resultat. Enheden reagere utroligt hurtigt.
JVC radio med bluetooth og mikrofon samt højtalere i døre skiftet.
Bilstereo:
Pioneer MVH-8200 HU, en gammel 5 kanals JBL forstærker og 12" sub samt 5.25" rainbow komponent sæt for og bag
Styling:
Hvide lygter hele vejen rundt samt opgraderet anlæg. ellers standard Volvo flyder
Styling:
hvide blink over alt og et MOMO rat samt "Prancing Moose" stickers og "I´d rather push my Volvo, than drive a Prius"
Interiør:
Dellæder samt varme i sæderne
Interiør:
Træ indlæg i ægte bornholmsk ånde-nød.
Forsæder i fuld læder med el-justering+memory, sædevarme og airbag.
Stof bagsæde lige nu, men har et komplet bagsæde der matcher forsæderne, i fuld læder og med barnesæde i midterarmlænet samt rullesele i midten og nakkestøtter der selv kører ned i sædet når det lægges ned.
Ekstra tilbehør:
Klima, fartpilot,
Ekstra tilbehør:
Turbo+ :) Et originalt trimningssæt, som består af en ladetryksventil, et relæ og en styreboks.
Når motoren kommer op på 4.200 omdrejninger, så hæves ladetrykket med ca. 0,3 bar.
4xelruder
el-justerbare sidespejle m. varme
el-justerbare sæder m. memory og varme
split-bagsæde
klima
servo
ABS
fjernbetjent centrallås
bremselys i tagspoileren
hundegitter
lygte visker/vaskere -skruede jeg af allerede inden jeg fik plader på bilen! :b
har os et originalt Volvo R-sport rat til den, men som desværre har sluppet betrækket i toppen.
Bemærkninger:
Super lækker flyder. Den er så dejlig at køre langt i.
Købte bilen som en midlertidig bil som jeg bare skulle have et halvt år. Ja nu er der snart gået et år og har ingen planer om at sælge den. Er blevet super overrasket over hvor lækker en gammel 940 turbo kan være.
Bemærkninger:
bare en lækker spand og suse rundt i.. Ikke nogen raket, men alligevel overraskende hurtig størrelsen taget i betragtning og en kampvægt på 1375kg.
nypris i 92 ifølge bilmodel.dk: 560.000kr.
lidt andre ubrugelige oplysninger:
Længde 481 cm
Bredde 175 cm
Højde 144 cm
Vendedia. 9,9 m (en VW Lupo har en vendediameter på 10,1 m)
Bagagerum 990 liter (svarende til, 3.000 bajere/125 rammer)
Bagagerum (nedfældet) 2125 liter (svarende til, 6.439 bajere/268 rammer)
Påhængsvægt 600 kg
Påhængsvægt med bremse 1350 kg