{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ford Focus R$ mk2. SOLGT

Rs vs Rs kan godt savne min nogle gange

Ford Focus mk2 RS "WRC"

Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
2009
Årgang:
2010
Motor:
Motor R5, 2.522 ccm, 20V, turbo, 305 hk ved 6.500 o/min., 440 Nm ved 2.300 o/min som lyder så dejlig og rolig :) 0 til 100kmt er på 5,9 sec std nu vides ikke men mon ikke den er under 5,9 sec ;) en ford focus rs 500 med 350 HK og 460nm er fra 0 til 100 på ca 5.4 sek og nu hvor min har omkring samme HK og har flere NM så mon min ikke napper den :) Den har 6 gear som bare ligger perfekt dejlig tæt op af hinanden.
Motor:
Motoren er den 5-cylindrede på 2,5 liter, der ligger i Ford og Volvo, og også blev brugt i forgængeren, Focus ST. Den har 20 ventiler, knastaksel i smedet stål med modvægte for at kompensere for den naturlige ubalance i en 5-cyl- motor, og variabel ventilstyring på indsugning og udstødning. Motorstyring og -indsprøjtning er fra Bosch, mens turboen er fra Borg-Warner. virkelig en dejlig maskine;-)
Hestekræfter:
Er målt til 324 hk 475nm std :) ved ikke hvad den har nu,efter at de her ting er kommet på :) komplet milltek sport 3 tommer udstødning 200cel milltek katalysator, koster lidt men lyder konge stor forge intercooler som sidder på org beslag og rør :) samt pumaspeed blow off som lyder så smukt, ny og bedre indsugningsmanifold fra pumaspeed så nu kommer der lidt mere power på bilen ;) fuck det bliver godt , så mon ikke den har tæt på de 350hk ;) har den ondeste lyd nu og giver en masse knald elsker den lyd den giver kan ikke få nok af den, og måden den trækker på er alt alt for dejlig hårdt og brutal, topfart 265kmt std Og er prøvet er sikker på den gik over 265 nok omkring 270 :) Fjerner man dens begrænser så går de nålen ud og den går altså til 280kmt fedt bare og trille uden om de BMW griner hver gang ;) men er slut med og prøve det igen det er sku for farligt, er mere til dens optræk det er langt sjover,
Hestekræfter:
305 hk ved 6.500 o/min., 440 Nm startende ved 2.300 o/min
Fælge:
19 tommer fælge ultraleggera hlt vejer ca 10kg stk :) og 19 tommer vinter dæk
Fælge:
Originale 15 egerde rs fælge i 8,5x19, som er malet hvide.
Dæk:
CONTINENTAL SPORTCONTACT 5 Til 300 Km/t 235-35-19 men den slider dæk lidt for hurtig den bil :) og køre os på 235-35-19 når det er vinter :)
Dæk:
Har lige monteret 4 nye Michelin pilot super sport i 235/35-19, og det kører virkelig godt, hænger imponerende godt fast i vejen...
Undervogn:
Std og er en super hård undervogn så der skal ikke laves noget om der, eller tænker på om den skal lidt ned men ved det ikke i nu
Undervogn:
Forhjulsophænget er et McPherson med en ny type forankring af forhjulet kaldet RevoKnuckle, her drejer fjederbenet ikke med, når man drejer på rattet, hvilket sikrer en mere kontrolleret styring af hjulet - også når kræfterne slippes løs, og må sige det virker, imponerende godt endda. Ellers standard, ikke voldsomt lav, men virkelig sat helt fantastisk godt op...
Bilstereo:
Std men spiller super godt Sony når det er bedst men vil heller høre min motor og lyden fra dens udstødning milltek klart den bedste til ford focus rs mk2
Bilstereo:
Standard sony med 8 højttalere, ikke noget prangende anlæg for en bil til de penge, men må også sige det er lyden fra bilen der lyder bedst:-)
Styling:
Std og super fed :) så der skal heller ikke laves noget..... så fik jeg matsort folie på bilen ser sku lækker ud nu og beskytter bilen imod dumme ridser :)
Styling:
Bilen er helt standard, men syntes bestemt også det er lykkedes for at skabe en flot og rå bil, hvor jeg så kun har tilsat lidt klistermærker, syntes jeg godt denne bil kunne bære, håber i er enige....
Interiør:
kunne godt tænke mig det var sorte læder sæder så måske det kommer :) men ellers super fedt og flot, man har et godt overblik over det.
Interiør:
Også standard i kabinene, men svært lige ar skulle ændre på, da sæderne er perfekte, fine pedaler, nøgle fri start, bi-xenon, 2-zone klima, el-ruder, el-spejle, autonebl-bakspejl, div ure til ladetryk, olietryk og temp, samt lidt carbon detaljer osv, syntes bestemt det er et skønt sted at opholde sig.
Ekstra tilbehør:
Nøglefri start dejlig nemt man hopper bare ind og trykker start og væk er man :) man kan indstille rattet til sport, så den er hård og tro mig det kan mærkes super hvis man er på bane/race eller normal til gaden, eller blød så lillemor kan køre i den :) Esp tak for det :) /abs Regnsensor, fuld klima anlæg og aircon, Auto. ned bl. bakspejl hader det :) Bi-zenon og en masse mere :) Må sige at jeg er sku lidt stolt af at eje sådan en bil, har godt nok haft mange fede biler, men den her er den jeg har holdt mest af, alle kigger på bilen eller skal lige hører om noget både unge og gamle :) den køre som en drøm og ligger super super godt på vejen, har aldrig prøvet noget lignende man kan mærke vejen op igennem hele bilen /rattet er os sådan den er bygget :)
Ekstra tilbehør:
Tja, ikke en bil som mangler super meget fra fabrikken, så er kun blevet til klistermærkerne:-)
Bemærkninger:
Focus RS har bremser og undervogn dimensioneret til tre highspeed-omgange i træk på Nürburgring med en professionel kører bag rattet og bagsæde og bagagerum som i en almindelig 3-dørs Focus. Den er hurtigere end superbilen Ford GT på Fords testbane i Belgien og kan køre 10 km/l på en god dag. Den har forhjulstræk og over 300 hk og er i stand til at bruge dem, uden at rattet rusker fra side til side, eller det hele går op i dækrøg. Det er mildest talt en alsidig bil og en effektiv demonstration af, at benzinmotorens tid langt fra er omme. Den nye Focus RS er udviklet med basis i Focus ST fra 2005, og beslutningen om at fravælge firehjulstræk som på Fords WRC-rallybiler var relativt nem at tage For firehjulstræk er tungt og dyrt. Så i stedet valgte man at bygge en high performance-forhjulstrækker med over 300 hk. Udgangspunktet for motoren er den 5-cylindrede aluminiumsblok på 2,5 liter, der anvendes af Ford og Volvo og også blev brugt i forgængeren, Focus ST. Den har 20 ventiler, knastaksel i smedet stål med modvægte for at kompensere for den naturlige ubalance i en 5-cyl- motor, og variabel ventilstyring på indsugning og udstødning. Motorstyring og -indsprøjtning er fra Bosch, mens turboladeren er fra Borg-Warner. Himmelsk lyd Ved rolig kørsel i det langbenede sjette gear høres motoren næsten ikke, og i kabinen er man fri for resonanser og irriterende støj fra afgangsrørene. Men giv så gas og nyd den akustiske præstation. Udefra lyder det som en halv Lamborghini Gallardo, men i kabinen er lyden endnu mere dramatisk. Den løfter sig fra en dyb, truende og ildevarslende buldren til et ægte WRC-brøl på den anden side af 5.000 o/min., hvor man oplever overhalingsressourcer som på en mellemstor motorcykel. Det er helt vildt. Ingen anden aktuel bil giver så meget drama for pengene, og så taler vi endda kun om lyden Smart hjulophæng Vejgrebet skal også have et par ord med. På vej op mod de åbne sving i bjergene nord for Nice kommer vi gennem et stykke med dårlig vedligeholdt vejbane. Focus RS står på 235/35-dæk fra Continental på 19"-fælge, og det overrasker, at dybe huller hverken forplanter sig til rat eller karrosse. Forhjulsophænget er af McPherson-typen med en ny type forankring af forhjulet kaldet RevoKnuckle. Her drejer fjederbenet ikke med, når man drejer på rattet, hvilket sikrer en mere kontrolleret styring af hjulet - også når kræfterne slippes løs. Momentet er begrænset til 60 pct. i 1. og 80 pct. i 2. gear, og i praksis er begrænsningen umærkelig. Formålet er at skåne forhjulene, men det opleves ikke som en kastrering, og under hurtige overhalinger griber systemet ikke ind. De skålformede sportsstole støtter som i en racerbil, og da der kun forventes at blive bygget 8.000 stk. af bilen, har man fravalgt eksotiske transmissioner og gearskift. Her er en manuel 6-trins gearkasse, et rat og tre pedaler, og det er alt, hvad der er brug for. Udstyret er passende for en bil til dén pris med bixenon-forlygter, LED-baglygter, fire Recaro-sportsstole, spoilersæt med WRC-look, navigation, stort hifi og alt i el. Bremserne er med perforerede 336 mm skiver fortil og solide 302 mm bag, og de er nemme at dosere. Og i det hele taget sætter bilen ikke én eneste fod forkert på vej op og ned ad bjerget. Den bil er en ægte RS. Der kommer ca 20 til Danmark Ved ikke om det tal passer tro det er en del mindre, er klart den bedste Rs Ford har lavet og lyden er bare ja den skal opleves, en ting er bare lidt noget møg det er at ALLE altid prøver og presse en til og race eller sidder og gasser op så man skal give den gas ?? Det var Sjovt i starten men ikke mere, har sat nogle af de smarte på plads med deres Brian biler og golf vr6 ikke at det er en dårlig bil slet ikke men de tror det er en Formel 1 bil de har :) og en del BMW"er" som os tror de har verdens hurtigste bil, og dem er der altså mange af :) min er heller ikke verdens hurtigste bil og tror det heller ikke, og er da os blevet sat på plads et par gange, har os vundet over nogle med flere HK end mig men kun fordi personen ikke har kunne finde ud af og køre bilen og fordi det kun går op i røg, sidst var det en m3 der blev skuffet over hans bil ikke kunne klare en fwd men den trækker altså os en del med over 300hk og over 440nm vil skyde på min har ca 340/350hk og tæt på de 500nm hvis ikke mere :) men er ikke meget for og pine den og køre ikke race, da jeg køre i den hver dag og bliver brugt som en familiebil, men selfølgelig får den noget og leve af men ikke tæsk ALDRIG elsker sku den bil :). sjovt legetøj..... Har sku haft nogle sjove ture sammen med min bedste ven/my bro Jesper katholm fucking love you mate og selvfølgelig høst min mate som har en lækker BMW 540i 4,.4 V8 vi har kørt sammen i en del år nu og har haft nogle fede ture sammen.... 2016 17 feb er der købt en ny og bedre indsugningsmanifold fra pumaspeed giver 6 % mere flow så mon ikke den får en del mere power :) er blevet smidt på :) BILEN ER SOLGT DEN 8 okt 2016 :( ny bil købt en lækker BMW 550i 4.8l V8. den ligner en m5 og shit det er en møg lækker bil står super flot og den ser bare fræk ud
Bemærkninger:
Virkelig den sjoveste og bedste køreoplevelse jeg nogensinde har prøvet, er en utrolig alsidig bil, som kan bruges til hverdag og sjov, håber i tager rigtigt godt imod den.
Annonce