{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Toyota Corolla XLi S H/B

BMW E36 Coupé

Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
1996
Årgang:
1995
Motor:
4E-FE 1.332 ccm EFI motor med 16 ventiler 4-cylindret rækkemotor placeret på tværs Tophastighed: 180 km/t Acceleration 0-60 km/t: 4,7 sek. Acceleration 0-100 km/t: 12,8 sek. Mellemacceleration 80-120 km/t i 3. gear: 8,5 sek.
Motor:
320i Vanos Manual Gear.
Hestekræfter:
Ydelse: 75 HK (55 KW) ved 5.400 o/min. Moment: 115 Nm ved 4.100 o/min. Opgivet til 15 km/l. HELL YEAHHHHH
Hestekræfter:
150 HK
Fælge:
Sommer: 15" Zender Vinter: 14" stålfælge
Fælge:
Kopi ///M Fælge Planer om guld fælge.
Dæk:
Sommer: Michelin Pilot Exalto 195/50-15 Vinter: Goodyear 175/65-14
Dæk:
Undervogn:
Standard - kun en lille sænkning på 10-20 mm på baghjulene når Mutter er med som bagsædepassager :-) Hjulophæng: McPherson
Undervogn:
Standard. Planer om gevindundervogn
Bilstereo:
JVC Headunit !
Bilstereo:
Standard Planer om Cerwin Vega
Styling:
-
Styling:
///M Styling (Det eneste rigtige for denne bil) Nogle utrolig grimme tonede baglygter der skal kastes langt væk ;P
Interiør:
Standard
Interiør:
Standard velour indtræk i god stand. Planen er at rykke alt ud og putte to fede Recaro sæder i, samt bur.
Ekstra tilbehør:
- ABS - Centrallås - Servostyring - To kasser hof i bagagerummet. Altid rart hvis man bliver tørstig, men giver også en bedre stabilitet.
Ekstra tilbehør:
Bilen har det meste udstyr. Bl.a soltag og automatisk klima.
Bemærkninger:
Motorsangen er på én gang gudesmuk og nådesløst brutal.... Har intet med min bil at gøre, men læste om en Aston Martin Vanquish i Bilrevyen hvor det stod, og kunne ikke helt stå for den beskrivelse. Lidt historie: En solrig sommerdag i august 1963 læssede et fragtskib en gnistrerne sort Toyota Crown Super Saloon af på kajen i Frihavnen. Det var den første af 190 biler, der ikke bare markerede Toyota's ankomst til Danmark men til hele Europa. For netop Danmark blev det første land i vores del af verden, hvor man stiftede bekendtskab med det nye mærke. Importøren hed dengang Erla Auto Import A/S og havde hovedkontor på Frederiksberg Rådhusplads, hvor to store Toyota-neonskilte strålede om kap med Rialto-teatret i stueetagen. På det tidspunkt var bilsalget i Danmark domineret af Ford, VW, GM og British Leyland. Der var nu stadig mindre importører, som prøvede at få en bid af markedet, og Erla var en af dem. Gennem årene havde man prøvet forskellige mærker som Skoda, Neckar, Borgward og Alfa Romeo, Desværre var det som om Erla altid fik de rigtige mærker på det forkerte tidspunkt. Ironisk var det, at det eneste Erla manglede var et mærke, som kunne sælges (og ikke gik konkurs midt i det hele som tyske Borgward), for gennem årene havde man fået opbygget et stærkt net af forhandlere. Det kom i 1963, da Erla fik importen af Toyota både i Danmark, Sverige og Norge. Ganske vist havde både pressen og publikum sine forbehold overfor japanske biler, som man jo af naturlige årsager ikke havde det store kendskab til. I dag er Toyota's succes tydelig for enhver, for ikke bare er det en af verdens største bilfabrikanter, men også et af de mærker, der kører flest af i Danmark. Af de omkring 1.000.000 biler der udgør den danske bilpark er næsten 300.000 Toyota'er, hvilket ikke er tilfældigt. Det handler om dygtige forhandlere, men i et land med høj registreringsafgift som den danske, handler det mere end noget andet om at have den rigtige vare til den rigtige pris. Det har Toyota altid haft, og ikke mindst var det Corolla som for alvor fik danskernes øjne på for det nye mærke fra den opgående sols land. Her var en bil, der kunne det hele, til en attraktiv pris og en hidtil uset kvalitet. Sådan er det åbenbart stadigvæk. For Toyota kan i dag bryste sig af, at være det mærke med de mest tilfredse og loyale kunder.
Bemærkninger:
Har lige købt bilen, og har lavet intet ved den. Har planer om at lave den klar til Nürburgring, og så skal den også være min hverdagsbil om sommeren. Den skal sættes op til race, men det ydre skal stadig holdes rimelig "clean". Der vil komme mange flere billeder og mere tekst hen af vejen! Men skal jo lige igang med projektet. Du kan ihvertfald følge med her!
Annonce