{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki Cappuccino SX306/EA11R

Begge er sølvfarvede convertibles, men så ophører al lighed også :)

Ford Mustang GT

Jeg skal da vinde fordi 8 cylinder lyder bedre end 3 cylindre. 😁
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
1994
Årgang:
1999
Motor:
F6A 3 cylindre 12 ventiler DOHC Tandremstrukne knastaksler 657 kubik centimeter Boring 65 mm x Slaglængde 66 mm Kompression 8,3:1 Turbo & Intercooler 5 trins gearkasse Serviceinterval 5000 km el. 6 mdr.
Motor:
4,6 L / V8
Hestekræfter:
64 Hk ved 6500 O/min 85 Nm ved 4000 O/min Omdrejningsbegrænser ved 9.300 O/min Acceleration 0-100: 11,3 sekunder Topfart: 140 Km/t elektronisk begrænset
Hestekræfter:
260 +
Fælge:
5x14 originale aluminiumsfælge
Fælge:
ROVOS wheels 9,5 x 18" 10,5 x 18
Dæk:
165/65R14 78H Good-Year Eagle Touring Dæktryk: 23 psi for & bag
Dæk:
285 - 35 - 18" Ekstra sæt fælge med dæk til en " lege dag " Hi Hi Hi 305 - 35 - 18" Mickey Thomsen dæk !!
Undervogn:
Dobbelt wishbones med skruefjedre og teleskopdæmpere for & bag Krængningsstabilisator for & bag Skivebremser for & bag, ventilerede foran
Undervogn:
Bilstein
Bilstereo:
Clarion FZ102E
Bilstereo:
2Din Pioneer med navi.
Styling:
Masser af japansk keijidosha charme :D Mercury silver metallic 1VN Indfarvede kofangere Indfarvede sidespejle Indfarvede dørhåndtag Blanksort forruderamme Mørkegråt metallic tag D57 Hvide forreste blinklys Luftudtag i forskærme "Cappuccino" emblemer foran baghjulene 7 egers aluminiumsfælge med polerede kanter Original rørhale
Styling:
Cobra baglygter, frontspoiler & hækspoiler
Interiør:
Originalt: Sportssæder i kunstlæder Sports instrumentering m. centralt placeret omdrejningstæller Elektronisk speedometer m. triptæller Benzin & Temperaturmåler Højde & længde justerbart rat Sportspedaler & fodhviler Opbevaringsrum i midterarmlæn Aflåseligt handskerum Hattehylde bag sæderne Askebæger & cigartænder Kørelys relæ Tågebaglygte Kabinelys Aircondition Elbagrude Elruder Original rød mappe til instruktionsbog/servicehæfte Originale poser til tagpladerne Reservehjul & donkraft Værktøjssæt
Interiør:
Komplet læderkabine
Ekstra tilbehør:
Cappuccino emblem over handskerum Original nøglering i rødt læder Originale bundmåtter Original UK brochure Diverse historik over bilen
Ekstra tilbehør:
Nakkestøtter i bag
Bemærkninger:
Han bliver kaldt "Freddie" :D Se flere billeder i album: http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse-bil/179741-1994_suzuki_cappuccino_ea11r Vi kørte til Holland for at se på bilen lørdag d. 20. maj 2017. Ugen efter kørte vi tilbage for at hente den, kristihimmelfartsdag d. 26. maj 2017. Lørdag d. 27. maj blev bilen told & registrerings synet. Vi fik afgiftsberegningen fredag d. 23. juni 2017, men der skulle endnu et forsøg til, før den blev rigtig. Ny beregning kom d. 28. juni 2017 og nummerpladerne fik vi d. 30. juni 2017. Mål & vægt: Længde: 329,5 cm Bredde: 139,5 cm Højde: 118,5 cm Akselafstand: 206 cm Sporvidde: 121 cm for & bag Fri højde: 13,5 cm Egenvægt: 700 kg Totalvægt: 895 kg Tank indhold: 30 liter Benzin økonomi: 15,4 km/l Lidt historie: Bilen er konstrueret efter det japanske Kei reglement, dvs. bilen må maksimalt være 330 cm lang, 140 cm bred og motoren må maksimalt være 660 kubik centimeter og yde 64 Hk. Reglementet blev oprindeligt indført i 1949 og er løbende tilpasset tiden og denne bil er skabt efter ændringen fra 1990 som stadig gælder i dag. Suzuki begyndte at udvikle idéen i 1987 og to år senere stod konceptbilen klar på Tokyo Motor Show i 1989. Produktionen begyndte i okt. 1991 på Kosai fabrikken i Japan og 28.010 biler nåede at rulle af samlebåndet inden produktionen stoppede i 1997. Suzuki UK forhandlede efter introduktionen om at få bilen tilpasset europæiske regler, så man kunne importere dem til England. Suzuki lavede 23 ændringer og aftalte at lave 1500 biler til eksport, men i 1995 stoppede eksporten efter kun 1.182 biler, pga. en ny K6A motor i EA21R modellen, som Suzuki vurderede var for dyr at tilpasse Europa for så få biler. De 1.110 af dem endte i England og de resterende 72 blev fordelt til Tyskland, Frankrig, Holland og Sverige. Der var kun to farver at vælge imellem, rød eller sølv i forholdet 80/20. Der var i 1994 tale om der kunne være kommet nogle til Danmark til en pris på 150.000 Kr, men det blev aldrig til noget. Der var de tre Kei sportsvognes ABC på den tid, Autozam (Mazda) AZ1, Honda Beat og Suzuki Cappuccino. Mazda'en havde centermotor (de købte motoren af Suzuki) og mågevingedøre. Honda'en havde også centermotor og stofkaleche. Suzuki Cappuccino har langsliggende front/center motor, da den ligger bag forakslen og trækker på baghjulene. Hele tagkonstruktionen er udført i aluminium, samt frontklap og nedre forskærme, for at holde vægten nede. Med to personer i bilen skulle vægtfordelingen være 50/50 mellem for og bagaksel. Taget kan enten være helt lukket, eller T-tag med mellemstykket monteret og bagruden oppe, eller i targa konfiguration, eller helt åben når bagruden lægges ned bag sæderne. Tagpladerne lægges i de dertil hørende poser og passer i bagagerummet. EA21R modellen der blev introduceret i 1995, fik en ny K6A motor med kædetrukne knastaksler samt ændret boring & slaglængde der gav den fik 18 Nm mere. Desuden fik den elektronisk fartafhængig servostyring og ABS bremser. Den kunne også fås med førerairbag og elektriske sidespejle. For at kompensere for al den ekstra vægt blev bærearmene i stål byttet ud med nogle i aluminium og den fik nye lettere seks egerede fælge. Som med alle biler af denne type, handler det om køreglæde. Smag og behag er forskellig, men for os er det den helt rigtige bil og hver en køretur giver smil på læben. Medlem af Suzuki Klub Danmark
Bemærkninger:
Super fed sommer bil ...