{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.077 visninger | Oprettet:

For meget dieselolie i motorolien {{forumTopicSubject}}

(ikke sikker på om jeg er i den rigtige kategori)

Hej alle, jeg har en Hyundai i30 CRDI fra 2007 som jeg for en 14 dages tid siden skiftede oliefilter på + olien.
(det skal lige siges jeg er gammel uddannet mekaniker)

Problemet jeg står med er at der kommer diesel olie ind i motorolien, og bilen ryger en smule, røgens farve er helt sort.
(Bilen har gået 262000 Ca.)

Mit spørgsmål til jer er så; Hvad kan dette skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For meget dieselolie i motorolien
  • #1   17. aug 2019 Hvis det er partikelfilter på den, skyldes det oftest problemer med regenereringen af det.

    Er der ikke partikelfilter, kan det være overføding fra dyser, men det er ikke så normalt.

    Det kan også være en utæthed i CR pumpen på de motorer hvor den bliver trukket af enden af knastakslen, men det husker jeg ikke om den gør.


  • #2   17. aug 2019 Hej, tak for feedback.
    Jeg prøver lige at tjekke CR-pumpen imorgen og så vender jeg lige tilbage.
    - Vedrørende overfødning fra dyser, så tænker jeg om det kan være utætte pakninger omkring dyserne?


  • #3   17. aug 2019 Dyser smiley Få dem testet i bænk. Koster ca 3000 for 4 dyser (Odense) inkl af- og i montering.

  • #4   17. aug 2019 #1 Er bare nysgerrig - hvordan kan et partikelfilter gøre at der kommer dieselolie i motorolien?

  • #5   17. aug 2019 #4 hvis den ikke kan regerere og den forsøger så sprøjter mange biler en smule diesel ind ved udstødnings takten og den antændes i katalysator for at hæve tempraturen. Men er der en fejl så kan dieselen presses ned i motoren istedet

Kommentér på:
For meget dieselolie i motorolien

Annonce