{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Aries
Aries
Tilmeldt:
20. dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.240

T-Line kabinet | Ikke nok plads {{forumTopicSubject}}

Jeg har lavet alle udregningerne.
Porten skal være 95.52" lang, 8" høj og 3.91" bred.

Subwooferens monterings dybde er så bare 5.75" (14.60cm) og så kommer jeg jo i karambolage bag bredden, da den er 3.91" (9.93cm).

Jeg vil bruge 19mm MDF og hvis jeg skal nogensinde skal have den subwoofer i kabinettet uden at den skal støde imod inde bagved, så skal jeg jo mindst bruge 3 / 4 x 19mm (5.7cm - 7.6cm) front lag for at den kan være der.

Med 3 lag er der 17.53cm fra bund til front.
Med 4 lag er der 19.43cm fra bund til front.
Så kan kan der godt være en 14.60cm dyb subwoofer

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Hvis man gør sådan så kan subwooferen jo sagtens være der, men er jeg helt ude at skide hvis man skal sætte 3 / 4 ektra lag på fronten før der er plads nok?


Har også bare et simplet portet kabinet i tankerne, men vil lige forsøge mig på et T-line først.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  T-Line kabinet | Ikke nok plads
  • #1   18. jan 2018 Over 2,5 meter lang port virker vildt, men har også kun rodet med højtalere i fysik på gym smiley

  • #2   18. jan 2018 Det er et T-line kabinet. Det er bare en lang port smiley

    Længen, bredden og højde af porten afhænger af din enhed og kassen bliver kæmpe stor i forhold til en lukket eller portet kasse med samme enhed.

    Men tror bare jeg regner mig frem til en portet kasse.


  • #3   18. jan 2018 Men vi skulle altid trække portens volumen fra kassens og derfor vil du jo få en kæmpe kasse smiley

  • #4   18. jan 2018 kasper J
    Et T-line kabinet Eller Quarterwave Transmission line kabinet, er i realiteten bare 1 lang port... Det er faktisk bare et rør med samme areal som subwooferens membran areal... Som så skal være super lang for at tune dybt... Det er normalt et meget vellydende kabinet da det tunes til enhedens FS... Det er ikke super godt egnet til SPL... Men det er heller ikke meningen...


  • #5   18. jan 2018 Så meget er jeg ikke inde i det, men det giver god mening, tak for en god beskrivelse smiley Det er jo en hel videnskab med kabinetter smiley

  • #6   18. jan 2018 Nu hvor du er her Cody.

    Er det overhovedet muligt at smække 3 ektra 19mm MDF plader på fronten for at få plads til enheden?
    At det kommer til at se tosset ud er en ting, men hvis det slet ikke hører nogle steder hjemme så vil jeg ikke kaste mig ud i projektet.




  • #7   18. jan 2018 Du kan jo reelt smide alle de plader på du vil... Så hvis der er plads i bilen til det er det jo muligt... Det vil se underligt ud ja... Du gør sådan set bare "portlængden" det længere som pladerne er tykke..

  • #8   18. jan 2018 Det jeg havde i tankerne var noget i den her retning.

    Den trælse del er bare at få tegnet selve kassen..


    profilbillede
  • #9   19. jan 2018 Fik præsteret at tegne kassens indvendige mål. Mangler bare en sidste tegning hvor der tages hensyn til MDF pladens tykkelse.

    Det var faktisk ret nemt at designe sådan en T-Line.


Kommentér på:
T-Line kabinet | Ikke nok plads

Annonce