{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

August J
August J
Tilmeldt:
25. apr 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Fullrange class D forstærker der kan levere 600 watt rms ved 4 ohm {{forumTopicSubject}}

Jeg har to 300 watt rms 8-ohm højtalere som jeg parrallel-kobler for at få dem ned på 4 ohm. Højtaleren vil tilsammen være på 600 watt rms og 800 watt peak.
Jeg har haft rigtig svært ved at finde en fullrange class D forstærker der kan levere nok watt. Nogen der kender nogle class D modeller der kan matche watten ved 4 ohm, OG som ikke koster en formue? De må gerne være mono, så længe de er fullrange. Det er til et festival-anlæg, så lydkvalitetten betyder ikke det store smiley

Køber også gerne brugte forstærkere i kbh og ommegen, hvis de kan levere tilstrækkeligt med watt OG er class D

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fullrange class D forstærker der kan levere 600 watt rms ved 4 ohm
  • August J
    August J Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   25. apr 2018 @Quassimodo Den er desværre ikke fullrange. Det er vigtigt at forstærkeren er fullrange smiley

  • #3   25. apr 2018 Festivalanlæg, og 600watt rms?
    Det hænger altså ikke sammen, langt mindre strømforbrug, højere effektivitet. Det er vejen frem.
    Køb en TA2020, og nogle effektive PA enheder.. 95-100db/w, så du godt kørende..


  • #4   25. apr 2018 Dog kun 92db/w, men langt bedre med sådan et sæt, og en TA2020

    https://www.thomann.de/dk/visaton_bg_208_ohm.htm


  • August J
    August J Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #5   25. apr 2018 @Whazz Har to PA enheder på 96 db/w. De er hver på 300 watt rms. Man kan godt have høj watt og høj sensitivity på samme tid smiley Søger jo netop class D forstærker for at få et lavt strømforbrug i forhold til lydstyrke.

  • August J
    August J Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   25. apr 2018 Det at lave et godt festivalanlæg synes jeg handler om at have et lavt strømforbrug I FORHOLD til lydstyrken. Man kan jo også bare købe et par 10-watts højtalere og så være kørende hele ugen på et 2 AH batteri, men det der jo ik nnoget sjovt i, hvis det ikke kan spille højt smiley Hvis du forstår hvad jeg mener

  • #7   25. apr 2018 Jeg synes et godt festivalanlæg er det anlæg der kan spille højt nok i egen camp, uden at forstyre de andres, samt holde hele festivallen igen.
    Skal det være højt, så går jeg op til hovedscenen smiley

    Men du bør kunne spille rigelig højt, uden 600watt..

    Hvis vi regner på det.

    En enhed med 96db/w.
    Har du to, så er det cirka en følsomhed på 99db/w.

    For at spille 111dB, så kræver det cirka 16watt..

    Med 512watt så spiller det 126dB, hvilket er MEGET.

    Men 512Watt kræver jo mere end 30 gange så meget batterikapacitet for at spille lige så længe.. Ydermere så selvom det er klasse D, så det jo langt fra 100% effektivitet.

    Men, hvis du vil have hvad du ønsker, så levere Taramps, Banda, og SounDigital forstærkere der kan det - men det er dyrt, fordi sådan teknologi er dyr.


  • #8   25. apr 2018 600 watt i en stue forstærker er jo 50 kg vægt.......

  • August J
    August J Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #9   25. apr 2018 Så er det jo heldigt at det er en bilforstærker og ikke en stureforstærker smiley Og nej en 600 watts stueforstærker kan man godt finde ned på omkring de 10 kg. Hvis ikke lavere.

  • #10   26. apr 2018 Hvis du vil have de watt så koster det.
    Jeg vil kraftigt fraråde dig at købe nogle af de brasilianske forstærkere der bliver nævnt til et festival anlæg.
    det kan godt være de er billige men de kræver høj og stabil voldt hele tiden eller er det slut. Og det er næsten umulige at holde over en hel festival uden at have store ladere på hele tiden. Og det ville jo være rigtig ærgerligt kun at have musik den første aften


  • August J
    August J Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   26. apr 2018 Hm ok.. lyder til at jeg må købe mig en strømslugende class AB forstærker så smiley Men tænker stadig at have en mindre class D med til de dage hvor vi vil spille mindre højt

  • #12   26. apr 2018 Du kan sagtens købe klasse D forstærkere bare pas på med de brasilianske da de er bygget op på en helt anden måde

  • August J
    August J Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #13   26. apr 2018 Til fremtidige læsere der søger det samme som mig:
    Har fundet to class d amps, der nogenlunde kan levere det krævede antal watt og som ikke koster en formue:
    Cerwin vega B52 2 channel class D
    SOUNDSTREAM 1000W Stealth Series 2-Channel Class-D Amplifier


  • #14   9. maj 2018 Hvis du vil have 600 Wrms, hvad laver du så lige med den Soundstream der?... Jeg siger bare, at hvis man køber en 12V forstærker med en 30A sikring (360W), så er det en go tommelfingerregel at den nok ikke levere i nærheden af 500 W smiley

    Cervin Vega'en er heller ikke mere værd end det (+ den bruge latterligt meget strøm når den ikke spiller)

    For at være realistisk. Regn med 2 x 50 W, max 2 x 100 W smiley


  • August J
    August J Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #15   9. maj 2018 Jeg bridger dem. Så vidt jeg husker er de rated til omkring 400 RMS ved 4 ohm i bridge mode, hvilket jeg tænker er fint nok.

  • #16   9. maj 2018 Uden at have haft låget af nogen af dem, kan jeg næsten med garanti sige de ikke det. Typisk har man +50% headroom på input sikringen, hvilket betyder det maximale strømforbrug er (30A x 12V) x 66% = 237,6W. Så er der tab i DC/DC'en og tab i forstærkeren, så du har nok ikke mere end 80% total effektivitet. Hvilket er 237,6W x 80% = Max 190 W... smiley Beklager

  • #17   9. maj 2018 Hvis du ikke har købt noget endnu, ville jeg nok gøre følgende:

    Sæt to mindre 12V batterier i serie (24 V), hvorpå du så sætter en 24V forstærker uden strømforsyning. Du slipper for tabet i strømforsyningen samt du har rimelig fin power. 24V forstærkere kan typisk levere 65 Wrms pr kanal i 4 Ohm brokoblet.

    Og til festivalanlæg skal du kun anvende enheder med høj følsomhed. Gerne op mod 100 dB/W hvis muligt.

    Vær opmærksom på nogen fabrikanter opgiver højtalerfølsomhed som dB/2,83V og ikke dB/W


Kommentér på:
Fullrange class D forstærker der kan levere 600 watt rms ved 4 ohm

Annonce