{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

peter L
peter L
Tilmeldt:
20. nov 2019
Emner: 1 Svar: 5

bassen skruer ned når man skruer op for lyden på radioen {{forumTopicSubject}}

Hej ved ikke om i måske kunne give mig en svar ?? men har et problem med en bil jeg har sat anlæg i, nu mere du skruer op for lyden på radioen så skruer den ned for bassen bag i. Er det fordi den ikke for strøm nok og det evt skal en kondensator på eller er det måske noget andet ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bassen skruer ned når man skruer op for lyden på radioen
  • #1   2. dec 2019 Har du aktiveret loudness på radioen? Den kan godt give den effekt.

  • peter L
    peter L Tilmeldt:
    nov 2019

    Emner: 1 Svar: 5
    #2   2. dec 2019 nej det har jeg ikke men det er en mulighed jeg vil prøve smiley

  • #3   3. dec 2019 Der kan også være noget filter eller limiter der går ind og cutter et sted. Alt efter peak og område det er indstillet til.

    Men er du sikker på at bassen ligefrem skruer ned - eller kan det være at den blot ikke bliver højere sammen med toplyden?


  • peter L
    peter L Tilmeldt:
    nov 2019

    Emner: 1 Svar: 5
    #4   3. dec 2019 bassen slår som den skal de først 10 sec derefter skruer den bassen ned som man ikke kan høre den slår eller er bass

  • #5   3. dec 2019 er der tale om eftermonteret anlæg? Eller standard anlæg? Har du subwoofer i?

    Dog hvis den spiller fint de første sekunder... Så kan det tyde på at forstærker skruer ned, evt. grundet kortslutning ved sub, eller på højttalerkabler... Eller der kan være tale om en termisk sikring... altså skal vi vide hvad anlægget består af og hvordan du har tilsluttet det hele...


  • peter L
    peter L Tilmeldt:
    nov 2019

    Emner: 1 Svar: 5
    #6   3. dec 2019 det er et eftermonteret anlæg hvor der er sat en forstærker til med en subwoofer i bagagerummet. plus fra batteriet og stel fra skruen til seleholderen. jeg har været tvunget til og tage en ledning fra rem. til plus i forstærkeren selv om der køre en ledning fra radio til forstærkeren men hvis jeg ikke sætter en ledning fra rem, til plus ville forstærkeren ikke tænde når radioen tændte

  • #7   3. dec 2019 Det lyder som om noget er koblet forkert sammen... remote fra radio skal kunne tænde forstærker, så tænker den er sat til et forkert sted, oppe bag radioen.

    Mht. at den bassen skruer ned, kan der være en del årsager til, som Cody skriver, hvad har du præcist monteret? hvor store er kablerne? hvordan har du lavet din stel, er der slebet helt ned til bar metal?


  • peter L
    peter L Tilmeldt:
    nov 2019

    Emner: 1 Svar: 5
    #8   3. dec 2019 den sidder som den skal bag radioen og nu har jeg prøvet og slibe det sted jeg tager stel fra men lige så bassen skal spille står lyset og blinker på forstærkeren og derved spiller bassen ikke højt "ligesom" den skruer ned

  • peter L
    peter L Tilmeldt:
    nov 2019

    Emner: 1 Svar: 5
    #9   3. dec 2019 plus der er sat en større kabel på til stel

  • #10   4. dec 2019 en typisk ting, er at strømmen er for dårlig. altså kablet er for lille, eller ikke monteret rigtigt. det ville gøre at, når modtagen blir højere. end forbindelsen til strømmen tillader, så ville forstærkeren. gå i protect mode, og dermed ville din bas. enten forsvinde eller blive lavere.

    men mit råd, ville være at få en sagkyndig til at se på det. så kan personen hurtigt sige, om det er strøm forbindelsen eller andet;-)


  • #11   4. dec 2019 Tror du skal lytte til enrst og tage forbi en professionel.

    Vi kan sidde her og skyde i blinde i timevis.

    Det lyder mest af alt som om installationen ikke er lavet helt rigtigt og/eller nogen komponenter ikke fungerer korrekt


  • Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 113
    #12   14. dec 2019 Hvad med fase forhold ? hvis noget er i modfase så forsvinder bassen.


  • #13   14. dec 2019 Orginal radio eller en efter monteret?
    Nogle anlæg skruer ned for bass level for at Skåne orginal højtalerne


Kommentér på:
bassen skruer ned når man skruer op for lyden på radioen

Annonce