{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
490 visninger | Oprettet:

God mobilholder (helst m/stabilisering) {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget en del på mobilholdere, og synes ikke rigtigt at jeg kan finde nogle der har indbygget stabilisering, eks. baseret på gyroskop eller lign, som mange håndholdte mobilholdere har.

Nogen der har gode erfaringer med mobilholdere som ikke giver et rystet billede nå man optager under kørsel? Mobilen skal kunne se ud af forruden.

Jeg har en app til bilen som kan analysere kørslen, og lægge grafik over video, med rat, speeder og bremse input, samt g-påvirkning og meget andet. Så er interesseret i at video-delen bliver så god som muligt.

Min mobil er en iPhone X, dvs. en magnetisk holder virker ikke.

Kommentarer på:  God mobilholder (helst m/stabilisering)
  • #1   1. maj Hvilken app bruger du?

• #2   1. maj Jeg bruger Porsche Track Precision, den fungerer sammen med skærmen i bilen.

• Carlo Jensen™ Letmetal
    Carlo Jensen™ Letmetal Online Tilmeldt:
    apr 2004

Følgere: 20 Biler: 9 Svar: 2.878
    #3   1. maj Gyro er vist også ude i overdrevet med mindre du vil lave hop og saldoer med lækre optagelser.
    Ud over telefonen jo skal sidde fast så er billedestabiliseringen nøglen til succes, det er noget at Go Pro kameraer har været ret unikke på. På iPhone kommer der først fra ip 11 en rimelig god stabilisering. Indtil da bliver det nemt noget rystet / hakkende noget.
    Det mest stabile til optagelse er noget monteret på forruden, måske noget Brodit suction mount, men de er jo så ikke designet til at kamera er frit forud nødvendigvis.
    Så tænker at noget Ram Universal X-Grip car mount til sugekop montering er en ok løsning. Har selv med samme brugt det på motorcyklen. Netop herfra ved jeg hvor stor forskel der faktisk er fra en X til 11-13 osv.

• #4   1. maj Min lillebror har rigtig gode erfaringer med quadlock, ikke just billigt og holder skærmen i ro.

• #5   1. maj Carlo, jeg har før haft GoPro og syntes også at video kunne blive noget rystet med det. Men der er nok sket en del med software stabilisering i mobiler og action cams siden jeg havde et.

Grunden til at jeg tænkte på gyro er de videoer mange YouTubere laver hvor de eks. går rundt, hvor billedet bare er super stabilt. Det er ikke engang sikkert det eksisterer til eks. sugekopmontering. Det var bare en tanke, jeg kender meget lidt til det her.

Måske den bedste løsning ville være at købe en fornuftig holder og så en ny iPhone. Nordjyden i mig hader bare at købe ny mobil så længe den jeg har ellers fungerer fint smiley

• #6   2. maj Hvis man bruger original kamera app, så synes jeg ikke billedet/video ryster overhovedet. Det er først når man hopper til en 3.parts app den begynder med at ryste meget synes jeg smiley ved ikke om det er det samme med iphone. Jeg bruger en android tlf

• #7   2. maj Jeg tror at jeg er kommet frem til den konklusion, at en del af løsningen er at få en ny mobil, da min knap 4 år gamle iPhone nok ikke har helt så avanceret billedstabilisering som nye har. Venter dog nok til at iPhone 14 kommer til september.

• Carlo Jensen™ Letmetal
    Carlo Jensen™ Letmetal Online Tilmeldt:
    apr 2004

Følgere: 20 Biler: 9 Svar: 2.878
    #8   2. maj Ellers har DJI også lavet https://www.ubuy.co.in/product/2BKGW77O-dji-car-mount-for-osmo-handheld-4k-gimbal-camera-accessories så kan en Osmo Handheld sættes på eller i bil med gyro osv.
    Men med mindre det er offroad så burde gyro være ret overflødig.

• #9   2. maj Jeg tror at du har ret i at gyro er overflødig. Jeg har set lidt YouTube videoer som viser iPhone 13 Pro's videostabilisering og det er sgu ret imponerende. Det er ihverfald helt fint til mit brug (kun for sjov til eget brug).

https://www.youtube.com/watch?v=grN_aUuwKyE

Kommentér på:
God mobilholder (helst m/stabilisering)

x