{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.935 visninger | Oprettet:

privatleasing, aflevere bil tilbage før tid ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens..

Mig og kæresten sidder og snakker lidt om den deal Peugeot kører pt, med 208 modellen..

Den koster 7500,- i udbetaling, og mener vi kom frem til 2200,- mdr.. det jo i bund og grund ikke så galt, men hvordan foregår det ?

Skriver man en 2årig kontrakt, og så skal man eje bilen de 2år ?
Eller er det muligt at komme ud af dealen efter f.eks 6-8mdr hvis nu man ikke skal bruge den mere, eller bliver du (undskyld sproget) røvpulet for groft hvis man vil afslutte kontrakten ?

Håber nogle kan svare mig smiley

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  privatleasing, aflevere bil tilbage før tid ?
  • #1   21. nov 2013 Man kan altid komme ud af en aftale,.. - der er en regel der siger hvis man mister muligheden for at kunne betale afdrag, kan man retunere bilen... nogen gange skal man have en advokat ind, men det er sjælden.. de skal bare tage den retur..

    mange leaser, jeg gad ikke... du kan jo finansere den til det samme og så "eje" den om 5-6 år... der kan komme efterregning på bilen efter endt leasing (unormal slid) bliver opgjort


  • #3   21. nov 2013 Bandit : Ja sådan tænker jeg jo også.. men vi har snakket lidt om at skulle ha bil, men uden egentlig ha brug for det.. så ville det jo være smart at lease og købe den senere hen hvis det var en bil man kunne li.. men det ville også være kedeligt at finansere hvis vi så om 6mdr finder ud af vi ikke får brugt den.. så hænger man jo på den, plus der vil være tab mht. salg smiley

  • #4   21. nov 2013 •Aftalen kan opsiges efter 11 måneder med 1 måneds varsel

    Ved ikke om det kun er FDM der har den regel, men ellers er man jo bundet i mindst 12mdr smiley


  • #5   21. nov 2013 hvorfor så overhovedet bruge så mange penge på det... der jo flere ting ved at lease - hvis den er uden serviceaftale, skal i jo sørge for at bilen overholder Aut. Service (ellers) koster det dyrt ved returnering - desuden skal dæk osv være på et minimum der alt sammen står i aftalen, så fordi i leaser den skal den jo stadigvæk betales og vedligeholdes ved siden af..

    nu ved jeg ikke om bilen i har kig på er inkl. dækaftale / serviceaftale, eller om det er ren Leasing vil skyde på en serviceaftale for sådan en bil er omkring 3-600 kr pr. månede


  • #6   21. nov 2013 Kender ikke reglerne for de forskellige selskaber - men har set flere returnere en bil efter 6 mdr og deromkring pga. dårlig økonomi kunne tænke mig man bare skal læse noget af det med småt.. ved bare alle har ret til at levere bilen tilbage og stoppe betalingen

  • #7   21. nov 2013 Prisen hedder noget ala 2200,- som er afdrag og fuld serviceaftale til det antal km man nu vælger.. dog uden forsikring, men igennem dem koster den ca 450,- mdr uanset hvor mange år du har kørt, bare man er over 25 smiley for kasko smiley og det er i mine øjne rimelig billigt smiley

Kommentér på:
privatleasing, aflevere bil tilbage før tid ?

Annonce