{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.035 visninger | Oprettet:

Jesper M
Jesper M
Tilmeldt:
20. jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvad skal jeg købe? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have mig en ny bil. Budgettet er ca 100.000 - 140.000 Kontant. Skal man købe diesel eller benzin? Er nok mest stemt for diesel da jeg 3-4 dage om ugen skal kører 80-100 km. Men er det en rigtig antagelse at diesel er bedst og mest økonomisk på de mellemlange ture?
Jeg vakler også imellem ny minibil eller brugt støre bil- sikkerheden bliver vel aldrig lige så god i en minibil som i fx. En Ford Mondeo?
Hvor skal jeg starte? Har I nogle gode bud. Jeg har tænkt lidt på Fiat Punto, Kia Rio og i den stil som ny bil. På det brugte er jeg mere i tvivl?? Brændstoføkonomi og vægtafgift er en prioritet!
Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg købe?
  • #1   20. jul 2014 Nu ved jeg godt at jeg sikkert får høvl men kig på en hyundai.
    Vores i10 har rundet 165000 km uden problemer.



  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #3   21. jul 2014 Køb en diesel med dit behov, men vælg en bil som kan sælges igen. Også vil du elske diesel-motorens bundtræk smiley

  • #4   21. jul 2014 Går ud fra du ikke skal ud at låne til bilen, men har pengene kontant og så er det jo bare at sætte dine søgekriterier op.

    F.eks
    max. pris kr. 100.000,-
    min. 25 km/l
    4 døre
    Træk
    nysynet
    diesel
    osv.

    og så se hvad du kan få for pengene af brugte nyere biler. Vælg evt. nogle af de geografisk nærmeste at køre ud at se på og evt. prøvekøre for ligesom at se hvordan konen reagerer på de forskellige modeller og farvevalg, om du sidder godt bag rattet, om der kan være en barnevogn i bagagerummet osv. - så du/I efterhånden kan indsnævre jeres valg.


  • #5   21. jul 2014 Det der er jo ikke nok kriterier til at spørge efter hjælp ud fra...

    For du er nødt til at fortælle direkte om penge til brændstof ikke er et problem eller om det er altafgørende om den render langt på literen...

    Personligt kører jeg Mondeo mk3 V6 og er himmelhenrykt over den, jeg skal selv til at køre 85 km om dagen for at komme til og fra job, men sådan er det, til gengæld har jeg en bil som kan klare overhalinger hurtigere end de to Fiestaer der er anbefalet her kan nå at sige nedgearing og jeg har en fænomenal komfort, som du IKKE finder i en bette bil... Selvom en Fiesta vist ikke helt kan kaldes en bette bil mere..

    Men hvordan ser det ud? Er dte kun dig eller er vi ude i far, mor 2 forkælede hvalpe og en skt. Bernhards hund?

    Det jeg vil frem til er, kan en gulplade være en mulighed?

    Var det mig, i det prisleje, så ville jeg enten kikke på noget nedvejet Touran UDEN DSG-gear eller måske lægge 10.000 mere i puljen og gå efter en som denne:
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/25-20v-turbo-titanium/2181577

    Ellers kan jeg VARMT anbefale præcis denne bil, det er min fars gamle, han har lige solgt den til forhandleren, han hentede den selv i Tyskland for et par år siden og den er passet og plejet i hoved og røv...:
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/30-204-ghia-x/2174434


    En minibil er ikke en dårlig idé, men er man vant til lidt komfort, så ksal man sgu passe på, min svoger og svigeruinde har en VW Up!, og bevares, den kører da fantastisk... i byen... lige så snart det er lang fart, så bløder mine øre, den larmer, den bumler og ryster så jeg tænker tilbage på min første bil, en Opel Kadett D fra 1982, men til almindelig bykørsel er den da fantastisk og nok bedre end min 6-benet... men kan man lide at bil, ja elsker man det sågar, så er det ikek en bil man skal have, uanset hvor driftsikker en i10 er, så yder den bare aldrig det samme i komfort og køreglæde som en større bil...
    Jeg har som skrevet selv en mk3 Mondeo, op i røven med motoren, men da jeg spurgte på et fora som kun er for Ford Mondeo ( www.ford-mondeo.dk) hvad jeg skulle være på udkik efter, var svaret at det var, hvilken slags olie den var fodret med og rust i bunden af dørene... det er en bil på 12 år jeg har købt...

    Og til sidst, husk på at en diesel sikkert kan være billedere i brændstof, men til gengæld er den langt dyrere i stumper og generel service...
    De sidste gange jeg har kikket på bil har jeg også kikket på diesel, men af en eller anden årsag er jeg altid endt i en benzinbil igen...

    Jeg ved at jeg vil blive sablet end for alt det jeg har skrevet her, men helt ærligt! Jeg er skide ligeglad, for jeg ved at jeg har ret... smiley

    Held og lykke med at finde bilen... Husk ikke kun at tænke med hjernen (og lommeregneren) men også med hjertet og smilet... Der findes intet værre end at eje en bil som kun fragter dig fra A til B, uanset hvor driftsikker den så er... :-.)


  • #6   21. jul 2014 vil helt klart gå efter en KIA rio eller ceed udgifter til en diesel bil er rat høje når skidtet går i stykker. jeg måtte bøde 6800 kr i ejerafgift på min seat altea oven i det kom en dyr forsikring. jeg sparede 7000 kr ved at gå væk fra diesel.

    reservedelene på eks en vw motor er heller ikke helt billige i længden jeg har fået skiftet turbo for 8000 kr og vacum pumpe for 5100 kr og gas spjæld for 4900 kr de sidste 40,000 km og nu er turboen gået igen så jeg fik sku nok og fik den solgt


  • #7   21. jul 2014 Jeg kører Polo Bluemotion 1,2 (TDI), på "papegøjeplader" til 125.000 + billig DK-pakke til 2-3.000 oveni, kører 234 km om dagen, det er den perfekte pendlerbil med næsten alt i udstyr !!, tjek den ud i mit galleri.

  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #9   21. jul 2014 Tusind tak for alle jeres indlæg:-) jeg kan fortælle at vi i forvejen har en Ford Mondeo 2,0 diesel fra 2005 og er super glade for den - Vi har så en anden bil ( gl BMW 3'er benzin fra 93) som vi vil have udskiftet da konen skal til pendle primært fordi den kun kører ca. 10 km/l. Så jeg tænker noget i retning af 20 km på literen, men komfort er også vigtigt - tak for din vurdering af VW Up mr. Nobody- svigermor har også en VW Up og taler kun godt om den. Der er 2 børn der skal fragtes i skole også så gule plader duer vist ikke:-)

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #11   21. jul 2014 Jeg mener ikke, at en vw Up er anvendelig til langture og der går allerede rygter om minibilerne begynder, at være slidt ved 4-5 års alderen.

  • #12   21. jul 2014 Min ven køre hillerd København værd dag i en fiesta 1.0 ecoboost 125hk og den klare lige over 20km/l
    Der fint plads og rimelig komfort, men stadig lidt hård undervogn. Jeg ville selv vælge noget brugt i den langt billigere ende som en E46 320d


  • #13   21. jul 2014 nogen vi kender købte en 3 år gammel toyota avensis den fik skiftet top pakning og turbo og så lige partikel filter på bare 1 år så er diesel komforten ligesom væk

  • #14   21. jul 2014 Min kones kusine har en avensis benziner fra 2010 mener jeg.
    Den har de sidste to år kostet dem omkring 100.000 kr i rep.


  • #16   21. jul 2014 Vi er helt enige Ronni, det behøver ikke være V6, det var bare de to jeg selv lige faldt over indenfor prisen...

    Men er vi i 20 km/l, som skal være realistiske km/l, så tror jeg sgu ikke at 100-150 er nok... Ikke med de kriterier...
    Min svoger og svigerinde taler også kun rosende om deres Up!, men det skal de jo gøre, de skal jo stadig retfærdiggøre 130.000 for en microbil... smiley
    Men uanset hvad, så dur den bare ikke på lange stræk, det synes jeg ihvertfald ikke, den er hård i sæderne, den er hårdt affjedret og sidder man bagi, så er der en direkte tendens til køresyge, til det vil jeg lige knytte at jeg ikke er en novice i det at køre langt da jeg rent erhverv normalt ligger mellem 100.000 og 150.000 km på de danske veje årligt, plus 25-40.000 km i privatbilen... Så køresyge er ikke just noget jeg normalt lider af...

    MEN, tilbage til emnet...

    Kunne man rejse lidt mere kapital, ville denne jo ikek være helt dum:
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/10-scti-100-edition-eco/2047418

    Ellers er der jo et nummer mindre, denne kunne jeg selv overveje:
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/clio-iv/09-tce-90-expression/2012518

    Og så er der selvfølgelig også en Fiesta med en "rigtig" motor smiley
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/fiesta/10-scti-100-titanium/2149826
    Den kunne jeg også godt finde på selv, selvom jeg nok ville ende i den store Mondeo 2,5T som jeg linker til længere oppe... smiley


Kommentér på:
Hvad skal jeg købe?

Annonce