{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.547 visninger | Oprettet:

simon k
simon k
Tilmeldt:
11. maj 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61

Picanto kører ikke langt {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige købt en brugt Picanto, den skal kunne køre 20,4 km/l.

Jovist jeg ved det ikke passer, men havde håbet på 17 da, på motorvej 120 km/t.

Men den kører 13,5 og det er da for fucking usselt. Dækkene har det rigtige tryk.

Min bror kørte ved siden af i sin Alto. Den kører over 18 km/l. Jeg er meget imponeret. Det kostede for ham 80 kr mindre for en tur på 2 x 190 km.

Pff tænk at jeg valgte bil pga det, så er det edder skisme skuffende.

Kender I til Picanto økonomi?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Picanto kører ikke langt
  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #3   31. aug 2014 Jeg kørte ved siden af altoén. Kørte stille og roligt, almindeligt.
    Prøv farten ved 10?
    Jeg fyldte tank til max og sørgede for at holde hanen det nøjagtigt samme sted. Hjemme fyldte vi igen til max og min sku så bare ha for 80 kr mere.

    Jo den har lidt lavprofil alu fælge mod altoéns smalle cykelhjul. Men derfor er 13,5 da stadig skidt.

    Jeg må lige få set på den lidt mere.


  • #4   1. sep 2014 Ikke engang min på over to tons og store dæk, kan komme ned på så ussel en km/l. Der må da være noget helt galt.

  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #5   1. sep 2014 tsk typisk når jeg køber brugt, den har vel flænge I motorblokken, men jeg kunne ikke tjekke kølvandet da kia så genialt har lavet et system så det ikke er spor nemt tilgængeligt.



  • #6   1. sep 2014 Prøv og google picanto og læse lidt om andre brugeres oplevelser..

    Dit km/l forbrug er meget normalt for den bil, og den fejler ikke noget, desværre er det en lortekasse, som er blevet solgt på noget som den langt fra kan indfri.

    Mit råd vil være og sælge den, og købe noget som din brors bil.


  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #7   1. sep 2014 Altså alto er virkelig en dåsebil og holder ok hvad den lover. Kia har comfort, anlæg, A/c.
    De begge på lav vægtafgift og er de eneste I den prisklasse som gør det.
    Men puha det er fesent med 13,5


  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #8   1. sep 2014 Men sådan en alto er satme fin bil, den kan anbefales smiley

  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104
    #10   1. sep 2014 Det lyder for meget med 13,5 km/l for sådan en lille bil, prøve og måle flere gange, også ved blandet kørsel i løbet af en måned, hvis der er stadig for meget benzin forbrug må du få en mekaniker til at kigge på den.
    hvor gammel er din picanto, og hvor meget har den ialt kørt?


  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #12   1. sep 2014 Ja ca fra 2005

    Jeg vil selvfølgelig måle flere gange. A/c er selvfølgelig slået fra når jeg tester. Og så vil jeg skrue lidt op for dæktryk.
    På nuværende tidspunkt kører jeg ikke så gevaldigt mange km, så det vigtigste var vægtafgiften. Men derfor er jeg stadig meget skuffet. 16 km/l og jeg var tilfreds, men det her er da helt i hampen.... indtil videre smiley



  • #13   1. sep 2014 Jeg har haft en 2004 og den gik ca 15 på motorvej, så snart den er over 3000 omdr så er den dyr at køre i..! Men på landevej ca 16.5-17. Glæd dig over den billige ejerafg. Plus at der er sjældent noget i vejen med den model der..

Kommentér på:
Picanto kører ikke langt

Annonce