{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skift til sommerhjul
  • #1   27. jan 2015 Hvis du er helt sikker på at du kan undvære bilen når der er sne på vejene så kan du roligt montere sommerdæk...

  • vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

    Emner: 9 Svar: 141
    #2   27. jan 2015 Jamen er stadig vinter, du risikere at køre i sne med sommerhjul på

  • #3   27. jan 2015 Jeg har ikke kørt med vinterdæk endnu, så skift du bare.

  • #4   27. jan 2015 Så køber du selvfølgelig et sæt friske vinterdæk og smider på, eventuelt nogle brugte fine nogen. Det er sgu da fuldstændig fucking hul i skallen at køre på sommerhjul i det her vejr. Daniel H fy for fanden mand ! Tag dig dog sammen. Det er sådan en som dig der kommer drønende op i røven på mig fordi du ikke kan bremse en skid..



  • #5   27. jan 2015 Årh hold nu kæft. Jeg er sikker på jeg bremser 150 meter tidligere end normalt i forhold til hvad du gør. Har måske kørt 250km i alt mens der har lagt sne.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #6   27. jan 2015 Du kan bare skifte, men der er ingen garanti for, at det ikke vælter ned med sne indenfor de næste par mdr..
    Selve sommerdækker bremser ikke helt lige så godt som vinterdæk nu, men det er ikke livsfarligt, det er først når sneen kommer ind i billedet, at sommerdæk er ubrugelige..


  • #7   27. jan 2015 Hvis det hjælper på din hjerneblødning kan jeg fortælle dig at der sidder helt nye vinterdæk på vognen nu.

  • #8   27. jan 2015 daniel h jeg kan ikke forstå at du rådgiver andre med udgangspunkt i dit eget kørselsbehov der jo så åbenbart er temmelig lavt.. ? Giver sgu da ingen mening..

  • #9   27. jan 2015 Jeg har bare ikke haft noget at køre for? Jeg har i hvert fald overhovedet ikke haft problemer med at bremse. Jeg ved at jeg er sommerdæk på ja, jeg ved at de er væsentlige mere glatte end vinter ja = jeg bremser MEGET tidligere end alle andre + at jeg køre langt fra det tilladte antal km/t, selvfølgelig på den lovlige side.

  • #10   27. jan 2015 Jeg har tilgengæld kørt 120km om dagen med en anden, i hans bil smiley

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #11   27. jan 2015 Tja jeg havde problemer i lørdags med at stå fast på vinterdæk vel og mærke, så hvis vi får sådan en omgang mere hvilket det kan tyde på i følge dmi så jeg vil nok se om ikke man kan finde nogen brugte vinterdæk

  • #13   27. jan 2015 "Men simpelthen pga at sommerdæk mister deres evne til at bide i asfalten når temperaturen er under 7 grader"

    Det må være den ældste tommelfinger regel i bogen..


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #14   27. jan 2015 https://lotusproactive.files.wordpress.com/2012/11/stopping.jpg?w=436&h=600
    Skal vi ikke bare lukke den med det billede..
    Siger vel det hele?


  • #15   27. jan 2015 ja ifgl det er sommerdæk ca ligeså gode som vinterdæk medmindre der er sne/is uanset temperatur

  • #16   27. jan 2015 På knas tør vej ja, og det skyldes at friktionen varmer dækkene op.

    På alle andre underlag styrer vinterdækkene, og så kan i jo begynde at tælle sammen på hvor mange dage vi har haft de sidste 2 måneder med 5°C og våde veje, og hvor mange dage vi har haft de sidste 2 måneder med 5°C og knastørre veje. Her hvor jeg bor må jeg indrømme at jeg slet ikke kan huske en dag de sidste 2 måneder hvor vejene var helt tørre.... Men kan jo se anderledes ud andre steder i landet smiley


  • #17   27. jan 2015 Ruben ja ifølge bilæedet så er sommerdækket bedre end vinterdækket på tør vej i 5 grader kulde, og det har samme lille fordel som vinterdækket har på våd vej i 5 grader kulde, så det vil jeg mene er ligeså godt..

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #18   27. jan 2015 Ja forskellen er så lille på våd og tørvejr med den gummiblanding dæk har idag, hvis man havde set på dem for 10-15år siden, så ville der være større forskel, men idag, er det stortset kun is og sneklædte veje, hvor vinterdækket rigtig slår igennem..

  • vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

    Emner: 9 Svar: 141
    #19   27. jan 2015 Vi får ikke mange dage med sne men stadigvæk du ved ikke hvornår vejr skifte. Gyldig også hvis man køre i Tyskland og kommer sne hvor vinterdæk er lovpligtig

  • #20   27. jan 2015 vladmury, jep vi er omringet af lande hvor det er lovpligtigt at køre med vinterdæk. Det burde også være lovpligtigt i DK.

Kommentér på:
skift til sommerhjul

Annonce