{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.688 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af bil, god komfort, køre langt på literen og være driftsikker? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have skiftet min bil ud til noget andet men er i tvivl om hvad jeg skal vælge..
Skal lige siges at jeg køre ca 60.000 km om året og de fleste af dem er på motorvej.

Mine krav er følgende:

Plads til hund
Mere end 20 på literen og gerne mere
Skal kunne bruge anhængertræk
Bagsæder ikke en nødvendighed men ville være et plus
Relativ billig i driftsomkostninger
Den skal være holdbar
Service ikke under 30.000 km
God komfort

Der er ikke de store begrænsninger økonomisk så lidt frit valg
Jeg har kigget på både gulpladebiler og stc som var relativ nye.
Kigget på polo Van, golf van, seat Leon Van men også på Ford Focus stc, golf stc og Opel insignia stc.
Jeg har forelsket mig en del i Opel insignia 2.0 cdti 160 cosmo fra 2012 men ved bare ikke om det kan betale sig når jeg køre så mange km.. Hmm

Elsker Audi men Den billigste Audi A4 2,0 TDI jeg kan finde koster ca 210.000 kr er fra 2011 og har kørt ca 180.000 km hmm
Syntes bare det er mange km og ved at Audi er temmelig dyr i driftsomkostninger.

Har også tænkt Mercedes, men syntes bare ikke de køre særlig langt på literen smiley

Og Skoda er også overvejet men syntes ikke rigtig man får så meget udstyr med i bilen og ja ved ikke rigtig hvad jeg syntes om bilen generelt.

Håber i kan hjælpe i mit valg..


Kommentarer på:  Hjælp til valg af bil, god komfort, køre langt på literen og være driftsikker?
  • #1   2. mar 2015 Hvad med Volvo v60/ v70 180 diesel hk masser af udstyr og komfort og 26km literen

  • #2   2. mar 2015 Er de ikke dyre i reparationer?
    Kender ikke så meget til Volvo smiley


  • #3   2. mar 2015 altså alle nyere biler er dyre når de går istykker men forskellen ligger i at volvoen jo først skal gå istykker hehe vil mene det er en ret solid bil smiley

  • #4   2. mar 2015 Så du har haft Volvo selv? smiley

  • #5   2. mar 2015 ja jeg er volvo mand/nørd hehe dog er mest til de ældre benzinslugende men rigtige volvoer har en s70 t5 250 hk dog chippet til 350 smiley lækker solid bil dog går den kun 10 hvis det er morfar stil

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #6   2. mar 2015 Du må ud og prøve lidt af dem.
    Du skriver du vild med Insignia'en og knap så vild med Skoda.
    I så fald ville jeg allerede der råde dig til at tage ud og prøve biler.

    Jeg har kørt en Octavia TDI 20.000 km fra ny og lige efter fik jeg lov at køre 5.000 km i en Insignia.
    Der var en verden til forskel og Skodaen var så meget mere lækker at køre i smiley
    Det selvfølgeligt en smagssag. Synes Insignia har et kanon flot udvendigt design men derefter har jeg intet positivt at sige om den hverken sedan eller stationcar modellen. Elendig plads på bagsæder og bagagerum. Leve de styretøj og virkelig nogen sløve ponyer.
    Har altid haft lidt fordomme omkring Skoda, men de er gjort til skamme nu smiley

    Men har du virkeligt ingen økonomisk grænse? For så burde det da ikke bekymre dig med driftsomkostninger på en Audi f.eks. Så dyre er de nu ikk at holde kørende smiley


  • #7   2. mar 2015 Jeg høre også mere og mere negativt om Opel insignia desværre smiley

    Og jo selvfølgelig har jeg en økonomisk grænse men i forhold til Audi så syntes jeg bare ikke de køre langt nok på literen og når jeg køre 60.000 km om året så ville jeg helst gerne have en der kørte lidt længere end de 20,4 en A4 står til og derudover så er det heller ikke den største bil indvendig som du skriver om insigniaen smiley


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #8   2. mar 2015 Du må selv ud og prøve og bedømme. Jeg savnede ihvertfald Octavia'en meget da jeg fik Insigia'en. Synes Skodaen var så meget bedre. Mere komfort og meget bedre trækkraft. Men igen er det jo en smagssag. Kan sagtens forstå man kan lide en Insignia hvis man kun har set den på billeder smiley
    Men du mø jo have en maks pris også. Ellers findes der jo et enormt udvalg smiley


Kommentér på:
Hjælp til valg af bil, god komfort, køre langt på literen og være driftsikker?

Annonce