{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.843 visninger | Oprettet:

Michael F
Michael F
Tilmeldt:
3. maj 2015
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 42

Vask, bilvask, ridser m.m. {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Mit første indlæg herinde.

Jeg havde min nye bil i bilvask, og det endte "måske" med en mindre rids...hvordan står man juridisk i sådan en situation ?
Og kan sådan en rids laves for små penge ?

I går jo meget op i jeres biler, men vasker I så selv jeres bil ? så får man vel ikke undervognen med, men det er måske lige meget ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vask, bilvask, ridser m.m.
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   3. maj 2015 Tror du ville være den første der vandt en sag omkring en vaskeridse i vaskehal..
    Men alt efter hvor slem ridsen er, så kan det poleres væk.
    Og undervognsvask er faktisk ikke SÅ godt igen, da det kan skubbe salt og andet lort helt ind i de små revner og sprækker i bilen smiley


  • #2   3. maj 2015 Vaskehal er på egen risiko så det hænger du selv på.

    http://politiken.dk/forbrugogliv/biler/ECE802451/svaert-at-faa-ret-efter-skader-i-vaskehallen/


  • #3   3. maj 2015 Jeg fik rykket en vinduesvisker af i hallen, den var også for egen regning. Hvis jeg havde sat en af deres poser på, så havde de måske dækket, som de selv sagde.
    En ridse er svær at bevise.
    Undervognsvask er fint nu, de salter ikke mere. Men du kan da bare spule op under bilen, giver nogenlunde det samme.


  • #4   3. maj 2015 eget ansvar,og den har sikkert fået en del ridser i vaskehal

  • #5   3. maj 2015 Hvis du ikke selv kan polere ridse væk ... kan jeg sikkert gøre det
    for et mindre beløb ..


  • Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 42
    #6   3. maj 2015 Tak for svarene. Jeg går ud fra at I selv vasker jeres bil smiley

    Jeg skal nok få billede på engang ved lejlighed.


  • #7   3. maj 2015 Vaskehal eller håndvask? Ja, det er en diskution som aldrig vil få ende smiley Vil du have dine vaskeridser på langs, så køre du i vaskehal. Vil du derimod hellere have den vaskeridser i cirkler, så vasker du i hånden. Jeg mener ikke (og det er bare min mening) at det ene er bedre end det andet! De fleste klargøringsfolk i mit område, bruger også vaskehallen. Jeg gør det også selv.. Sørg for at have en god lakforsegling og voks på din bil, og giv den en gang voks hvert halve år, så er du godt dækket ind smiley Ridser fra vask, både i hånden og i vaskehallen, kan som regel let poleres væk smiley

  • #8   3. maj 2015 Normalt dækker de ikke hvis du sætter dig ind i bilen før du har snakket med dem om ridsen.
    Undervognsvask er noget de fraråder dig hvis du har fået din bil undervognsbehandlet, hvilket jeg håber du har eftersom du siger, at det er en ny bil.


  • #9   3. maj 2015 Hvis du har betjent maskinen korrekt og der fx har hængt noget fast i børsten, så skal de dække. Det gjorde de engang med mig. Der var ingen tvivl om at det var deres ansvar. Bemærk at et "Ejet ansvar"-skilt ikke gælder helt...

    Men en ekspert kan hurtigt se om ridsen er fra en vaskehal eller fra en nøgle fx.


  • Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 42
    #10   3. maj 2015 Altså der var voks med i de bilvaske jeg har købt på tankstationer.
    Ja, den fik undervognsbehandling da jeg købte den. Det var vel engang i marts.


  • #11   3. maj 2015 Nej det er ikke sådan en voks jeg henviste til smiley En god kanuba voks du polere ind i bilen, og tørre af efter det et størknet - Det var sådan en gang voks jeg tænkte på smiley

  • Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 42
    #12   3. maj 2015 @ Casper B - det kræver vel noget udstyr ?

    Kan man ikke citere indlæg herinde ?


  • #13   3. maj 2015 Det kræver i hvert fald en klud. Jeg giver min en omgang om året cirka. Det bliver helt sikekrt ikke så pænt som en poleremaskine, men det pynter gevaldigt.
    Man citerer med gode gamle copy/paste.


  • #14   3. maj 2015 Jeg kan polere og voks behandle din bil udvendig
    for 1200,- kr.
    Bruger prof. udstyr og produkter ..


  • #15   3. maj 2015 Da du skriver at din bil er ny, ville jeg ikke bruge maskine... Køb en god voks uden slibemiddel, og et par microfiberklude.. Voksen kan købes i alle autoudstyrs butikker, og koster mellem 80,- og 250,- alt efter kvallitet. Kludene kan du købe i fakta for en 20'er smiley

  • #16   3. maj 2015 Skal lige tilføje: Den rids du har fået dig, skal nok behandles med en form for slibemiddel... Men nu tænker jeg fremadrettet mht. til resten af bilen.. Giver du din bil sådan en tur ca. Hvert halve år, er den ikke så modtagelig overfor ridser smiley

  • Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 42
    #17   3. maj 2015 Det er en flammerød Renault Clio.

    Jeg tror helt sikkert at jeg selv vil vaske bilen fremover... der kan jeg jo bare gøre det med let hånd, med mindre at jeg bare plasker den til med vand smiley

    Jeg må lige undersøge nærmere hvor og hvordan jeg får den rids væk.


Kommentér på:
Vask, bilvask, ridser m.m.

Annonce