{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
359 visninger | Oprettet:

Påfylde bremsevæske ifb. med service {{forumTopicSubject}}

Hej

Har lavet en del service arbejde på biler, og har den forbindelse oplevet at bremsevæsken løber ud af beholderen når man skifter bremser, så mit spørgsmål er:

Hvorfor står der i serviceplanen at efterfylde bremsevæskebeholderen?

For i min verden betyder det at hvis den mangler væske, så er det fordi bremserne er slidte eller at den er utæt, og er derfor begyndt at tappe af før rensning/udskiftning. Er der andre der undrer sig over dette punkt i serviceplanen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Påfylde bremsevæske ifb. med service
  • #1   3. maj 2015 Hvis folk køre lortet helt ned og der er et rør der er utæt så er det jo ikke så smart der ikke er mere at tage af

  • #2   3. maj 2015 m sørensen..
    man kører ikke rundt med slidte bremser..

    og man kører ikke rundt velvidende at systemet er utæt.

    man får en advarsel om at systemet er utæt, så kører man ind til siden, ringer til vejhjælp og får bilen lavet.

    længere er den ikke.

    man efterfylder ikke bremsevæske! man skifter bremsevæske!


  • #3   3. maj 2015 I min bog er der intet der hedder efterfyldning af bremsevæske!

    Det enten udskiftning af væsken, eller ved udluftning efter man har skiftet en kaliber eller lignende smiley


  • #4   3. maj 2015 Får en advarsel nej det er ikke alle som ligger mærke til at pedalen går længere ned. Slidte bremser: jeg har haft en del kunder som næsten køre ned til det er jern mod jern fordi der ikke er penge til at køre med noget det er nyt eller er der nogle som køre i gammel lort hvor det ikke kan gå og skifte da nogle vudere de godt kan holde til skrot. Der kom en dag en udlænding ind som var ny kunde. Han skulle have kikket på sine bremser fordi at pedalen gik i bund. Vi turde ikke køre bilen ind nærmest fordi hverken håndbremse eller driftsbremse virkede total ned slidte klodser og skiver

  • #5   3. maj 2015 m sørensen..
    du er vist ikke så skarp i mekanik må jeg antage..

    alle bliver advaret inden et bremsesvigt.
    derfor de fine lamper er tilstede.

    og som man lærte da man tog kørekortet.

    røde lamper betyder stop.


  • #6   4. maj 2015 Kommer sgu stadig an på hvor gammel bilen er

Kommentér på:
Påfylde bremsevæske ifb. med service

Annonce