{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.769 visninger | Oprettet:

Mitsubishi space Star CVT vs andre små økonomiske biler med Aut. Gear? {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg har kigget lidt på den nye Mitsubishi space Star med CVT gear, er faktisk rigtig meget positiv overrasket over den, selvom man lige skal vænne sig til at det ikke er en alm automat gear.
Synes mange kristisere den for den køreegenskaber med manuelt gear, men hvordan er folks erfaringer med den med CVT gear ?

Jeg står og skal have en bil som
Køre mindst 20km/L og synes ikke rigtig nogle andre små biler kan måle sig prismæssigt med den?

Er der nogle ulemper ved CVT gear ?
Hvilke erfaringer har folk ellers med denne bil i forhold til andre nye små biler ?

Skal køre knap 150 km pr dag, på landeveje, så fartpilot aircondition /klima er et must..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mitsubishi space Star CVT vs andre små økonomiske biler med Aut. Gear?
  • #1   4. aug 2015 Et andet meget vigtig krav til den nye bil er at den skal have automat gear eller ligende ikke manuelt gear..

  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 18 Svar: 213
    #2   4. aug 2015 En Space Star er en ganske fin minibil, og den er især god på landevej. Jeg arbejder selv hos Mitsubishi, så jeg kører jævnligt i dem. En stor del af anmelderne mener, at den ikke er super spændende at køre i, og jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår dem. Den er ikke sporty på nogen måde, men til daglig pendling, er den helt klart sin opgave voksen.

    På lange lige stræk, kan den sagtens køre 20 km/l. Man skal vænne sig til CVT-gearet, men alt i alt, er der masser af udstyr og motorkraft til pengene.

    Jeg er stadig overbevist om, at det er det bedste tilbud lige nu.


  • #3   4. aug 2015 Jeg har prøvet den både med cvt og med manuel. og synes klart at cvt er at foretrække..
    Men jeg kan i det hele taget rigtig godt lide cvt gearkasser, fordi der ikke er de 'ryk' som der ofte kommer ved alm aut gearkasser..

    Men vil også sige, at med lige spacestar, så kan det godt betale sig at købe det sænkningssæt til den, til 5000,- mener jeg det koster.. Ikke for at få sænket bilen, men simpelthen fordi den er ret 'levende' når du kører..

    Prøv om du kan finde en demobil der har det monteret, og så sammenlign med en uden, så kan du se hvad jeg mener..
    Det er ihvertfald min oplevelse at den kører MEGET bedre med det..

    Og til prisen tror jeg ikke du finder en NY bil som er bedre til dit behov..


  • #4   4. aug 2015 Jeg er lige nu vant til at køre i en lupo, og den skal man også lige kende for at kunne køre i den, mht både gear og bedst økonomi kørsel.. Men den kan man godt få presset over de 33 km/L som den er opgivet til.. Men hvad med space staren, Kan den også komme over det den er opgivet til hvis man køre rigtig økonomisk? Nu kan lupoen trille utrolig langt efter man har sluppet foden fra speederen, kan space staren også det?

    Sænkningssæt? er det er originalt eller? Har ikke hørt om det ved den forhandler jeg har snakket med..


  • #5   4. aug 2015 Der må jeg være dig svar skyldig.. Jeg har kun kørt sådanne forhandler prøveture.. Fordi jeg kedede mig en søndag.. smiley

  • #6   4. aug 2015 Sænkningssæt? er det er originalt eller? Har ikke hørt om det ved den forhandler jeg har snakket med.. Hvor har du prøvet en som er sænket ?

  • #7   4. aug 2015 Ja, det er ihvertfald noget forhandleren havde monteret.. Tror bare det er sænkningsfjedre, men hvis de monterer det, så går det jo ikke ud over garantien tænker jeg.. smiley

    Det var dengang bilen udkom, sidste år engang.. Oppe i Hillerød havde de en som de havde puttet ALT på.. Skørter, tonede ruder, fælge, sænkning osv..

    Men den har de nok solgt nu.. smiley Han prøvede ihvertfald at sælge den til mig..


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 18 Svar: 213
    #8   4. aug 2015 Jeg sælger selv Mitsubishi og jeg har ikke hørt om det sænkningssæt, så det er nok noget uoriginalt de har smækket på den. Jeg ville ikke ofre penge på sænkning, når behovet er, at den skal køre lange ture på landevej. Det er den ganske fin til som den er.

    Du skal ikke regne med at køre længere på literen end den er opgivet til, men det gælder for alle nye mini- og mikrobiler. De er ganske enkelt alt for optimistiske med hensyn til forbrugstal. Hvis jeg var dig, ville jeg kalkulere med 20 km/l, såfremt det primært er landevejsture.

    Gør dig selv den tjeneste at få monteret inderskærme sammen med en rustbeskyttelse. Rustbeskyttelsen fra fabrikken er lidt klejn i det, og inderskærmene tager en del af støjen.


  • #9   4. aug 2015 Arbejder selv ved Mitsubishi, og synes det er en fin bil til pengene.
    Kunderne ude ved os kan ikke få dem til at gå over de 20 km/L, så du skal ikke regne med mere end det den er opgivet til. smiley


  • #10   4. aug 2015 Stefan o: hvor meget får jeres kunder dem til at køre i gennemsnit ?

  • #11   4. aug 2015 Mange tak Nicolaj.. Vi har også snakket om den skulle have en god omgang dinitrol undervogns behandling hvis vi køber den.. Ved du hvad sådan nogle inderskærme koster ?

  • #12   4. aug 2015 Nææh, det ka jeg da godt se, at der ikk er et sænkning på tilbehørslisten..

    Men det gjorde køreoplevelsen MEGET bedre..


  • #13   2. sep 2015 Vil bare lige sige - jeg købte en med manuel gear for et halvt år side ( en demo bil) Og jeg er utrolig glad for den! Den er rimelig levende på vejen, så et sænknings sæt vil kun gøre godt, bare for at stabiliserer den på vejen!... Jeg køre tit fra Randers til Esbjerg (da jeg går i skole i Esbjerg engang imellem) og jeg kan får den op og køre 4.2 / 100 ( altså omkring de 23-24km/l - Ca. 60-70kr en vej) Men det er hvis jeg køre ad landevejen der ned, og køre meget økonomisk! (:
    Utrolig lækker bil, med masser udstyr!


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 18 Svar: 213
    #14   2. sep 2015 Jeg har solgt 3 til familien, og de er hamrende glade for dem, så jeg kan sagtens følge dig smiley

  • #15   4. sep 2015 Har selv købt en nu, og er mega glad For den!! Efter man har vænnet sig til den i forhold til alm automat gear, så kan jeg kun sige KÆFT JEG ER GLAD FOR DEN! Den med cvt kører ikke så langt som manuel gear, men jeg har fået den til at køre med 1/3 på motorvej 1/3 by og 1/3 landevej kørte den alligevel 18 km/L selvom den var sprit ny og ny hentet fra forhandler.. På landevej kører den ca 19-20 km/L så er spændt på når den er kørt til ??

  • #16   4. sep 2015 Nice! Stort tillykke med vognen!! smiley

  • #17   6. okt 2015 Tillykke smiley Har lige monteret sænkningsfjedre på sådan en, og det kan klart anbefales :)??

Kommentér på:
Mitsubishi space Star CVT vs andre små økonomiske biler med Aut. Gear?

Annonce