{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.235 visninger | Oprettet:

Lavere registreringsafgift {{forumTopicSubject}}

Der har været nogle rygter på det sidste om at registreringsafgiften igen skal sættes ned, da ingen partier er imod forslaget fra Liberal Alliance.

Nu sættes der en smule mere kød på de rygter, da FDM nu går ud og anbefaler at man skal vente med at købe ny bil til efter årsskiftet.

det bliver spændende at se hvad der sker.

http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-11-14-billigere-biler-kan-vaere-paa-vej-vent-med-at-koebe-siger-fdm


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lavere registreringsafgift
  • Jonathan S
    Jonathan S Tilmeldt:
    maj 2016

    Emner: 9 Svar: 40
    #1   14. nov 2016 Det kunne gå hen og blive rigtig lækkert

  • #3   14. nov 2016 Burde der ikke komme en form for kompensation for folk der har købt fabriksny bil inden de seneste6 måneder?:)

  • #4   14. nov 2016 Det gjorde der ikke sidst, så hvorfor nu, hvis det lykkes at få den længere ned.

  • #5   14. nov 2016 Så må det også snart begynde at presse brugtmarkedet hvilket passer mig helt fint! smiley

  • #6   14. nov 2016 I må meget undskylde, men jeg synes Hr. Samuelsen er en skræmmende politiker. Og det er skræmmende at hans parti kan få så meget støtte med den politik de fører.
    Når hans konklusioner bliver skudt ned, så svarer han bare med et "æv bæv, jeres ide er også dum! Så vi leger bare at min ide er bedst!"


  • #7   14. nov 2016 Nu er Liberal Alliance efterhånden dem der kaster allermindst med mudder af alle - eller også læser vi godt nok tingene forkert. De fik et flot valg, især fordi vælgerne var trætte af at se de andre partier bruge mere tid på at svine konkurrentens politik til - end at præsentere sine egne mål.

    Men hvad er problemet Lilledan? At vi endelig begynder at kunne nærme os vores nabolandes retfærdige priser? Det er biler for helved, der skal ikke være en afgift. Der skal heller ikke være afgift på nødder eller andet pjat. Hvorfor finder folk sig i det? "Amen det fordi vi har det så godt" - gu har vi da ej. Vi bliver gjort til grin for vores egne skattepenge.

    Selv folkeskolen er niveauer under fordoms tid, vores politi har mere travlt med at tjekke fart og afstand end de har med at 4 grimme rumænere tømmer 19 villaer på en weekend.

    Andre lande er ikke gået konkurs fordi de ikke har afgifter på biler, så det gør vi nok heller ikke. Til gengæld kan vi da spare på de 150-200 millioner kr. der årligt bliver brugt til indkøb af kunst til det offentlige hvor det ligner et stykke stort papir en pædofil har skidt på.



  • #8   14. nov 2016 Claus-m: Der er andre økonomer der har den modsatte opfattelse. Jeg tror ikke man kan forudse det før det bliver gennemført. Der kan jo teoretisk set lige så godt være en masse der vælter ud og købe nye biler - hvilet kan få indtægten til at stige i forhold til nu.

    Thomas M: Tror desværre ikke at der kommer til at være den store forskel. i hvert fald ikke i de mindre biler. Større let brugte biler (mindre end 2-3) vil man nok kunne se det på.


  • #9   14. nov 2016 Ja, Hr. Samuelsen ved ikke hvad fakta er.

    De sjove er at 2% af dem der vil stemme på LA vil få noget ud af deres politik. De sidste 4-5% fatter ikke at han tager røven for hårdt på dem.


  • #10   14. nov 2016 Pengene kommer jo af sig selv. Bilsalget er aldrig gået bedre og det giver flere penge i statskassen. Så det er endelig blevet bevist efter jeg har deltaget i den debat i 20 år at en nedsættelse af afgiften giver flere penge i kassen.

    Så det skal ikke finansieres af ældrepleje eller andet.

    Jeg er enig med Thomas M og er i øvrigt stolt ved at stå ved at jeg stemte på dem sidste gang. Deres alt eller intet politik kan man mene om hvad de vil i forhold til topskattelettelserne. Det er jo bare et spil for galleriet for at rasle med de store sabler ikke andet. Kan man ikke se det så forstår man ikke politik.

    Jeg syntes Liberal Alliance er et frisk parti der gør alt hvad de kan for at få deres politik igennem. Det tror jeg desværre de andre partier har glemt at det faktisk er det som det handler om. De har i stedet travlt med at skrive bøger der handler om at mænd der bruger ludere er nogle svin...


  • #11   14. nov 2016 Bagermesteren, har du læst LA´s partiprogram ? Hvis du har et lønnet job så får du noget ud af det hvis de kommer igennem med hele partiprogrammet. Er du på kontanthjælp så nej så får du ikke en skid ud af det, og det skal du heller ikke smiley

  • #12   14. nov 2016 RUH

    Kan LA tælle til 90 ? De får jo aldrig alt gennemført!
    De har en masse rigtige pointer, men så længe partiet styres af de tosser, så får de aldrig min stemme.

    Deres prioritet er ikke de lavtlønnede først. Så de får intet.
    Det er begrænset hvor meget topskatten hæmmer væksten. Men det er der de vil satse butikken desværre.



  • #13   14. nov 2016 Bagermesteren for fanden se det nu som det er. Det har ikke noget at gøre med om de kan tælle til 90. Det er rent jantelov det der.

    Det er da pisseligegyldigt hvordan de gør for at få deres politik igennem. Det viser hvor deres fokus ligger. LA´s fokus ligger 100% i at få så meget af deres politik igennem med alle tænkelige midler.

    Noget af det vil lykkedes, andet vil ikke. Selvfølgelig vælter de ikke regeringen, det ville jo være et gigantselvmål som tingene ser ud lige nu. Hvis der blev valg i morgen ville rød blok vinde, og LA ville være helt ude af nogen som helst former for indflydelse da rød blok HADER LA.

    Så lad nu være med at tage det så bogstaveligt, se det som god underholdning i stedet smiley


  • #14   14. nov 2016 Lige præcis gør du som alle andre LA tosser, råber op omkring jantelov og misundelse. Det er der partiet fejler.

  • Lasse K
    Lasse K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 53
    #15   14. nov 2016 Haha hold da kæft "bagermesteren" du lyder som et lille barn det er da helt vildt.. smiley

  • #16   14. nov 2016 Thomas M

    Problemet (eller i hvert fald mit problem med LA) er at de er uhyggeligt utroværdige. De hiver forslag ud af den blå luft, oftest uden at få alle detaljer med og sælger ideen til danskeren på gulvet som æder det råt.
    Når man går ud og siger at man vil fjerne afgiften på biler, så lyder det jo dejligt for os almindelige lønmodtagere. Men hvad med konsekvensen? Det er sjælendt noget de følger op på og når de gør det, så bliver deres konklusioner pillet fra hinanden, hvilket de så ikke rigtig vil kommentere på.
    JBO siger at de vil afskaffe registreringsafgift og gøre det gratis at køre over Storebælt. Mine tanker er så, hvad med vedligeholdelsen af broen? Eller det danske vejnet i det hele taget? Eller etablering af nye veje og udvidelse af de eksisterende? Hvilket jo må være ret relevant, eftersom deres afgiftspolitik vil sætte ekstra gang i bilsalget? Det er ting som de flyver ret let hen over, efter min mening.
    Mette Bocks BaneDK-stunt i sommers er alle tiders eksempel på hvordan LA fører deres politik. Man forsøger at fange og "købe" sine vælgere på et grundlag som viser sig ikke at have alle aspekter med sig.


  • #17   14. nov 2016 Nu må vi se hvor meget Mr Trump får regeringen på andre tanker, der kommer en større udskrivelse til forsvaret og politiet, og så er der nogle der ikke får deres ønsker opfyldt.

    LA's top, burde få et ordenligt sælgerkursus, så de ville fremstå troværdige.


  • #18   14. nov 2016 Når du bringer sådanne postulater så må du også dokumentere det. Hvilket ide har Samuelsen solgt som ikke passer? Der er nogle hypotetiske ting som man kun får svar på at prøve det af - det kan vi blive enige i, men ellers så må du stå frem med det du har.

    Broen skal betales af de højre afgifter vi i forvejen betaler for at benytte vores biler i årlige afgifter.

    Er du i øvrigt klar over hvor meget papirnusseri og bureaukrati der foregår offentligt? Selv min mor på 65, tidligere sygeplejerske gik fra at være rød til blå for længst sammen med flere kolleger fordi de var trætte af at se på kaffedrikkende kolleger bag en PC-skærm uden egentlig at lave andet end at "rapportere" sager.

    Min seneste oplevelse var også skræmmende. Vi havde besøg af arbejdstilsynet. De kom efter at have ringet for at melde deres ankomst. Hvorfor melde sin ankomst? Hvorfor ikke bare møde op?
    -Nå men nu til det der pissede mig af, men egentlig ikke overraskede mig. Der kom en mand og snakkede med mig som leder og jeg skulle fortælle om vores arbejdsplads var sikker. Jeg sagde der var intet at komme efter her, vi har det godt og ingen alarm på det. Han sagde det lød bare godt, han ville ikke engang kigge sig omkring. Han ville dog gerne have en kop kaffe hvorefter han satte sig i vores lounge for at skrive rapport om hans besøg på 5 min´s samtale. Det tog ca. 2 timer for ham at krydse af i felter osv.

    Flabet som jeg er siger jeg inden han går at "det kan da ikke være mange steder du når med så meget skrivearbejde for 5 min´s besøg". Hans svar: "Nej, det gør heller ikke noget - så kommer man lidt tidligere hjem og dagen er overstået.

    Hvorfor tror du at mennesker som mig stemmer på alt der vil afskaffe det lort?


  • #19   14. nov 2016 Thomas M

    Jeg tænker på ting som afgiftsnedsættelsen på de 30%. Det lød super fedt, men reelt gav det jo intet for størstedelen af de danske bilkøbere. Det har kun kunne mærkes på biler i den dyre ende og det synes jeg bare aldrig man har hørt LA nævne ret meget om.

    Men jeg er helt enig med dig i at bureaukratiet bør minimeres. Ingen tvivl om at der findes alt alt for mange sorte huller i den danske offentlige sektor, hvor penge bare forsvinder. Og det er selvfølgelig ikke iorden. Men istedet for at minimere den offentlige sektor, mener jeg bare at der skal være klarhed over udgifterne og der skal effektiviseres kraftigt indenfor administration.
    Et velfærdssamfund er et dyrt samfund og man kan ikke spare sig til et velfærdssamfund.

    Når du bliver udsat for folk som ham fra arbejdstilsynet, er det jo klart at du bliver tiltrukket af LA's politik og deres udmeldinger. Men jeg så bare gerne at folk tænker et hak eller to længere frem. Hvor og hvad er konsekvensen hvis man gør sådan og sådan.
    Det er ikke umuligt at jeg tager fejl, men for mig ser det ud som om at LA gerne så et samfund som minder om USA. Altså med minimale skatter og maksimale brugerbetalinger. Og eftersom jeg har set sådanne samfund fra den kedelige ende, skræmmer det mig at folk vil den vej, for at få en lav afgift på en bil.


  • #20   15. nov 2016 Altså afgiftsnedsættelsen kom ikke de helt nederste i samfundet til gode - men ærligt talt, så mangler de heller ikke hjælp i mine øjne. Men der findes da familier da har nydt godt af besparelserne på bilen alligevel, og som måske valgte at købe en bil et år eller to før de egentlig ville. Altså der kom skub i tingene hvilket er positivt.

    Men der skal være grænser for hvad et velfærdssamfund er. For mig betyder velfærd at alle har mulighed for at komme til lægen og på sygehuset når man skal. Man skal IKKE betale for at komme til lægen, men til gengæld skal der indføres et bødesystem for de som bestiller tid og ikke møder op og dermed spiller samfundets tid og tager pladsen fra andre.
    Velfærd er at man kan tage sig en uddannelse uden at skulle betale for det. Samtidig skal det være ordentlige skoler der tilbydes og effektiv undervisning som er efter tidens foreskrifter. Det vil sige at børn ikke skal i skole fra 8 til 16 mandag til fredag når de er 6 år gamle.

    Derudover skal man kunne få hjælp når man har brug for det - også økonomisk. Dog indenfor rimelighedens grænser, og det betyder ikke at man kan blive boende i de dyre postnumre, eller centrale storbyer.

    Væk med boligsikring. Aldrig har jeg hørt om noget så dumt. Boligsikring burde være noget man kan ansøge om en måned hvor man er rent ud sagt på røven og kan dokumentere at det var uforudsette udgifter der var skyld i det.

    Til gengæld er velfærd ikke at der hænger kunst på sygehuset for halve milliarder. Jeg tør vædde med at man sagtens kan få fine billeder for 1% af de penge som har samme effekt. Kræftpatienten tror jeg ikke bemærker om det er et billede af Van Gogh eller Bodil fra Løgstør som maler i fritiden.
    Velfærd er heller ikke at arbejdsløse Gitte fra Ishøj har den store Viasat pakke, en Ihpone 7 og ryger 30 cigaretter om dagen eftersom hun ikke har været på jobmarkedet i 10 år. Det er heller ikke velfærd at hendes børn med forskellige fædre skal have en ny Ipad fordi det er moderne.

    Velfærd er heller ikke at de ældre behandles som om de aldrig har haft en betydning for landet. Det svineri det som foregår for tiden.

    LA vil ikke ligne USA til fulde - det tør jeg godt love. Jeg tror drømmescenariet er et samfund hvor der kan skabes vækst uden at de som skaber den skal plukkes fra start. Kig på den danske vækst de sidste mange år. Det er et skræmmende billede der tegner sig og det kan ingen benægte. Mange tør ikke gå den anden vej - men de burde heller ikke turde lade være.


  • #21   15. nov 2016 Problemet for LA er at der ikke er råd til deres forslag, regningen skal betales før eller siden. Typisk for deres politik er at den ikke er finansieret, og så burde LA lige lære at tælle til 90, og de burde smide kugleklovnen af helvede til han er ganske enkel for pinlig.
    Fint nok de vil sænke skatten og gøre alting billigere men det hele skal betales med mindre vi nedlægger velfærds samfundet som vi kender det, der er ikke råd til begge dele


  • #23   15. nov 2016 Lilledan - For hver 100 kroner der bruges i danmark på vejnettet (inklusiv broerne) betaler billister 354.- kroner.

    Så i min optik er der fint råd til at at skrue lidt ned for nogle ting. Det kan ikke passe det er billisterne der skal betale for kontanthjælp eller folkeskoler. Skal du betale som billist for noget, så skal det have noget med vejnettet, eller andet bilrelateret at gøre.

    Det samme gælder elregningen.

    Og Morten D jeg kan ikke være mere enig. Fedt post dit sidste. For ja, det handler nemlig om at folk der ikke har formået at skabe sig det liv de går rundt og drømmer om enten fordi de er for dovne eller ikke gider ligge kræfterne i det bare er pissemisundelige på dem der lever deres drøm.

    Hvad angår LA så er de et forholdsvist ungt parti, og jeg glæder mig til at kopisten med silibabafront fra Nye Borgerlige kommer ind så de kan blive stemplet som "tosserne". Når man er den nye dreng i klassen er man jo det indtil der kommer en ny, og jeg tror at mange elsker at hade LA netop af den årsag.


  • #25   15. nov 2016 At biler under 100.000kr ikke bliver billigere er da godt det samme, for så bliver brugtmarkedet ikke kørt helt i sænk, ligesom da UP kom på markedet til under 100.000.
    Desuden er en UP jo kun beregnet til bykørsel, den forurener alt for meget på motorvej og er mere udsat i uheld mv. hvorimod Volvo V70 (som er den LA altid har slået på tromme for) vil blive billigere= man bliver præmieret for at købe den, som man er lidt mere sikker på at ku gå fra en ulykke, og som holdes kørende noget længere tid end en brug og smid væk UP, så der bliver holdt gang i værkstederner med at holde liv i Volvoen, fremfor UPen bliver smidt ud, bare den får en bule i bagskærmen..


  • #26   15. nov 2016 Morten D jeg er helt enig, og det er desværre blevet den mentalitet Danskere ligger for dagen. Vi er med andre ord som folkefærd blevet uintelligente.

    For noget tid siden skrev jeg herinde (vel vidende at det var dybt provokerende, men det var faktisk ment som at være noget der skulle sætte tankerne i gang først og fremmest) at jeg syntes man skulle tage stemmeretten fra dem der er på overførselsindkomst.

    På den måde kan du vende billedet, og den politiske dagsorden ville i stedet blive trukket i en anden retning, fordi Dansk politik i dag er blevet en popularitetskonkurrence kun overgået af Robinson ekspeditionen og Paradise Hotel.

    Når politik er en popularitetskonkurrence vil partierne gøre hvad de kan for at please og lefle for den største vælgerskare der findes. Og når den består af kontanthjælpsmodtagere og studerende på SU, ja så er det i den retning tingene går. Består den største vælgerflade af racister, ja så går det i den retning.

    Men jeg må sige det gav bagslag, folk blev direkte sure på mig over at jeg skrev at det var min personlige holdning at kontanthjælpsmodtagere ikke bør have ret til at stemme. smiley smiley smiley

    Anyways det er præcist sådan det står til med Liberal Alliance, det er flertallet (fordi flertallet består af arbejdsløse og studerende) der står og buer af LA når de foreslår skattelettelser og afgiftsnedsættelser.

    Faktum er at pengene arbejder meget bedre ude i virksomhederne og blandt den del af befolkningen der tjener mest.

    Giver du en bistandsklient 1000.- kroner mere om måneden køber han bare Prince smøger i stedet for Skjold, eller han køber guldbajere i stedet for pilsnere.

    Giver du en der betaler topskat 1000.- kroner mere om måneden vil de blive brugt på ting, ombygning, investering, det skaber jobs og omsætning.

    Det samme gælder selskabs og udbytteskat. Fjern nu det pis og lad virksomhederne investere de penge i nye maskiner, bedre produktionslinjer, investere i dygtige medarbejdere osv.



  • #27   15. nov 2016 R U H
    De tal har du fra JBO's blog på TV2, ikke? Den blog hvor han i samme indlæg, få sætninger længere nede skriver at LA arbejder for at afskaffe registreringsafgift og gøre det gratis at køre over Storebælt.
    Han skriver jo at der bruges penge på vejnettet, men samtidig skriver han at LA vil fjerne en stor del af den indtægt som bliver brugt på vejnettet.

    Helt personligt har jeg, som jeg altid har sagt, intet imod at betale en afgift. Jeg vil bare gerne vide hvad mine penge går til og det er dét jeg mener med at der skal klarhed over udgifterne. Jeg er nemlig heller ikke tilfreds med tingene som de er nu.
    Okay, vi betaler "for meget" i diverse bilafgifter. Men hvad bliver pengene brugt på? Hvis jeg vidste at pengene gik til bedre sygehuse, skoler eller ældrepleje, så ville det være fint med mig.


  • #28   15. nov 2016 Jeg synes nogle af LA initiativer er rigtig fine.. og jeg kan godt lide den måde de fører politik på, altså siger tingene ligeud, uden at svine andre til.

    Men jeg kan ikke lide når de lyver, og laver åndsvage kampagner som den med sms'en og vinduespudseren.. det er lodret løgn, og det er trist at folk æder det råt...


    profilbillede
  • #29   15. nov 2016 LilleDan - nej det var vist fra en artikel i Motor jeg fandt det tal.

    Men du kan selv regne det ud. Vi betaler i 2016 48,5mia kroner som billister mod et statsbudget på det samlede vejnet på 17,9mia i 2014.

    Dvs at billister betaler 270% i forhold til den faktuelle udgift. Spørgsmålet er hvor resten af pengene forsvinder hen ? Der er vel ikke rimelighed i at billister skal betale for et eller andet som resten ikke skal være med til at betale, om det er politikerlønninger, dagpleje eller whatever, så er det jo noget som alle i samfundet skal være med til at betale.


  • #30   15. nov 2016 Mirza det er jo ikke helt ved siden af det med den sms er det ?

  • #31   15. nov 2016 Det er da lodret løgn.

    1. man tjener ikke kun 227kr hvis man betaler topskat.
    2. vinduespudseren betaler med sikkerhed heller ikke topskat hvis han kun tager 100kr/timen for at pudse vinduer..

    Til slut kan man ikke bare opsummere flere led i lønkæden, med det formål at fortælle hvor mange at staten får 84% for et udført arbejde..

    Der er 35kr tilbage, hvis vinduespudseren bruger de 35kr på at købe en pizza slice.. så har skatteyderen Allan betalt staten 227kr for at vinduespudseren kan få sin pizza...

    haha kan i ikke se det... det er liberal propaganda...


  • #32   15. nov 2016 Mirza du kan jo bare sætte en 0 bagefter de tal så passer det da fint. Regnestykket fejler da ikke noget så vidt jeg kan se.

    Faktum er at skattetrykket i DK i virkeligheden er over 80%

    Prøv at se nedenstående billede. Af de 226.000 kr du har udbetalt på en årsløn på 450.000 kr lander 20% i momskassen. Så er der 180.000 tilbage.

    Af de 180.000 betaler du ejendomsskat, licens, afgift på strøm som er højere end det egentlige forbrug af strøm (70% af din elregning er afgifter), afgift på sukker, på chokolade, på nødder, på kaffe og the, du betaler vægtafgift, afgift på brændstof (reel pris på 1 liter benzin er omkring 4,50.- resten er afgifter og moms).

    Når alt kommer til alt så forsvinder ca halvdelen af de 180.000 kroner på en eller anden måde også ned i lommerne på skattefar / staten.

    90.000 kr ud af 450.000 kr er bare for lidt.



  • #33   15. nov 2016

    profilbillede
  • #34   15. nov 2016 Fedt fedt smiley Jeg skal ned og hente ny bil om en time. xD

  • #35   15. nov 2016 Jo men det klæder IKKE politikere at lyve for at fremme deres sag, formålet med at skrive tal som ikke passer, er for at henvende sig til pøblen, men deres politik henvender sig ikke til pøblen, men kun til eliten.

    og for det andet så kan man IKKE opsummere 2 forskellige lønindtægter, for at give et sandt billede af hvor meget skat der betales.. vi betaler for pokker ikke 84% skat..


  • #36   15. nov 2016 #33 igen et misvisende billede, hvad med fradrag osv. ?

    Da jeg for år tilbage tjente 450k før skat, så havde jeg 275k udbetalt, og jeg havde et MEGET lille fradrag, havde ingen lån dengang...

    Det eneste jeg ser her, er forskruede verdensbilleder.. men kom endelig med flere eksempler smiley


  • #37   15. nov 2016 Er der ikke noget med at Spanien og Portugal er økonomisk på røven?

    Jeg skal ikke kunne sige om R U H's regnestykke er korrekt eller ej, men jeg synes at problemet med at stille sådan et regnestykke op, er at der mangler overblik over hvad skattekronerne bliver brugt på. Som R U H formulerer det, så er pengene bare væk. Forsvundet ned i skattefars lomme, som han skriver...
    Pengene er jo ikke bare væk. De bliver brugt på et eller andet... Og LA er rigtig gode til at formulere deres politik på samme måde. At penge bare forsvinder op i den blå luft.


  • #38   15. nov 2016 Jeg tror hver tredje spanioler mangler arbejde smiley Det skal vi også!

  • #39   15. nov 2016 Mirza - det er korrekt og det du kalder løgn er det politikere kalder retorik.

    LA kunne være så godt, desværre er det bemandet af skolelærere og karriere politikere.. Det er en skam for med de rigtige folk bag styrepinden og fremme i medierne kunne det blive så meget bedre.

    Den lønning du skriver om svarer til 39% i skat, det er temmelig lavt. Det du så ikke tager med i det regnestykke er betaling til fagforening, afgifter, moms osv. Hvis du lægger det oveni så ender du med at have haft omkring 120.000 kr reelt.

    Selvfølgelig har du haft mere, for du har haft 275.000.- kroner, men faktum er at 80% af din løn før skat på en eller anden måde er landet i statskassen. Og det mener jeg er forkert.

    Statskassen er der penge tager hen for at dø, de arbejder ikke videre og de skaber da bestemt ikke jobs. Kig bare på jobcentrene. Det er en årlig udgift på 16 mia kroner og hvis de genererer 1 mia i skatteindtægter fra mennesker de får i arbejde så er det kraftedme højt sat..

    Det er den slags pis jeg ikke mener vi som danskere skal finde os i. Når vi betaler SÅ meget så har vi også ret til at bestemme kvaliteten. Det kan vi ikke, og så er vi sgu nødt til at bakke op om dem der så siger, jamen hvis ikke vi kan få verdens højeste kvalitet for verdens højeste pris, så skal vi ganske enkelt ikke betale så meget for det..

    Det svarer til at betale for en Ferrari men få en Lada2105...



  • #40   15. nov 2016 #3
    Hvorfor?
    Personer der har købt ny bil. Har accepteret prisen og valgt at købe den.
    Om den bliver billigere senere er derfor ligemeget.
    Ja de stå med et tab men købte du hus til 3mio og det 6 måneder efter var faldet til 2mio så bliver du ikke kompenceret så bliver man boende til der er råd til at sælge. Samme med en bil. Så må man jo beholde den2-3 år mere end beregnet til gengæld er deres næste bil billigere


  • #41   15. nov 2016 "fagforening, afgifter, moms osv. Hvis du lægger det oveni så ender du med at have haft omkring 120.000 kr reelt."

    Øh har de ikke moms, afgifter og fagforeninger i andre lande..

    jeg forholder mig KUN til tal, og du skriver at man med 450k før skat kun har 227k udbetalt.. og det passer ikke...


  • #42   15. nov 2016 Mirza det er gennemsnit fra Dansk Statistik. At du har stået i en bedre situation er jo ikke representativt for befolkningen.

    Jo de har moms og skatter og afgifter i andre lande, men ikke noget der er tilnærmelsesvist så højt som i DK og de har ikke afgifter på nødder og The..

    Omvendt, hvis du er tilfreds med at betale for en Ferrari men få en Lada leveret er det vel ok smiley


  • #43   15. nov 2016 Undskyld, men kan ikke lade være med at komme med et lille useriøst sidestik...

    Har man ikke et alvorligt stort forbrug af nødder og the, hvis afgiften på dette er et problem? smiley

    Jeg mener, hvor meget Medova og mandeltærte skal man køre indenbords før man føler sig ruineret af staten?


  • #44   15. nov 2016 RUH, der er noget der ikke stemmer..

    ALLE som har fyldt 18år har et fradrag på 44.000kr i 2016.

    Dvs. der skal betales 0% i skat af de først 44.000kr

    Så skal der "kun" betales skat af 406.000kr og her har vi 38% + AM-bidrag på 8% dvs man får udbetalt 220.000kr + de 44.000kr det giver 263.000kr..

    Du må gerne vise mig et andet eksempel.. indtil du gør, så kalder jeg dit bluff smiley


  • #45   15. nov 2016 LilleDan - jeg syntes da det er problematisk når børn kan købe 100gr slik for 8 kroner og 100gr ristede Cashew nødder koster 23,95 på tilbud. smiley



  • #46   15. nov 2016 Mirza beklager, det er min fejl. Eksemplet med de 450.000 er fra 2010 og der betalte man 15% i strafskat som topskat på 450.000.- kroner.

    My bad.

    Prøv at lave regnestykket på 500.000.- kr i stedet smiley




  • #47   15. nov 2016 Ja... men du betalte kun 15% strafskat på det du tjente OVER 450k.

    Så fra de sidste 50.000kr får du kun 14.500 udbetalt... så ved 500k får du minimum 280k udbetalt, og det ser heller ikke så ringe ud som du prøver at fremlægge det...


  • #49   15. nov 2016 Anders C:
    Mener engang at have hørt at hver 3. bliver betalt af de 2 førstes skattekroner, så det er næsten ikke helt galt, men sådan er det jo med den største offentlige sektor og vores kontant"hjælp" mv. smiley

    Mirza og RUH, for min skyld måtte alt med fradrag for dit og dat og boligunderstøttelse og børnepenge og alt muligt andet, gerne fjernes helt, da det gør hele skattebilletten noget så uigennemskuelig.
    Vi blev kaldt ind for at få tjekket skatten igennem for 2014 og der kunne de sagtens finde ud af at vi ikke måtte trække momsen fra på annoncering på facebook og så trække det tilbage, men at vi havde glemt at putte byttepenge tilbage på den rette konto og bare havde ladet dem stå inde på hovedkontoen, fremfor at levere dem tilbage til banken, pga. en regnefejl, det ku vi IKKE ændre på og få tilbage i skat?! smiley
    Så vi endte lige med at sku betale fuld hyre for facebook annoncerne og fik et skattesmæk på "fortjeneste" af BYTTEPENGE fordi de ikke var leveret tilbage på den rette måde og derfor stod som et overskud smiley


  • #50   15. nov 2016 Jeg forstår i øvrigt ikke det store had til kuglestøderen - men det er også svært som regel at elske en der i 99 ud af 100 tilfælde har læst op på facts og reelle tal.

    Han bliver lagt til had fordi han siger sin mening, og den bliver sagt uden at han har været igennem skolesystemet for at lære at tale pædagogisk til folk. Yderst forfriskende i mine ører. Vi behøver ikke altid at stryge folk med hårene.


  • #51   15. nov 2016 Mirza det flytter bare ikke ved at faktum er at 80-90% af de penge du tjener før skat på en eller anden måde finder vej ind til statskassen.

  • #52   15. nov 2016 Men det ubetinget mest ulækre i landet er da at du først betaler 40-60% af din løn til staten, hvor du så kan gå ud af købe en bil med 150% i afgift OG 25 Moms. Det jo der filmen knækker. Men det er en smart cirkel for det offentlige. De kan ikke snydes..

  • #53   15. nov 2016 Thomas M sådan er det jo med mange ting. Tag noget så kedeligt som din elregning. Der bliver lagt gebyrer i for ca dobbelt af det din elregning egentlig lyder på, og SÅ lægger de moms ovenpå. Så 70% af momsen på din elregning er i virkeligheden moms af gebyrer til staten...

  • #54   15. nov 2016 RUH.. det ændrer ikke på det faktum at alle de tal du har fremlagt har jeg skudt i sænk..

    ja selvfølgelig går nogle af udgifterne til staten, endda størstedelen.. men jeg har ikke noget imod at betale meget skat af MANGE penge.. hellere det end at betale lidt skat af meget få penge..


  • #55   15. nov 2016 Mirza de tal jeg har lagt frem var en realitet i 2010 så det er jo ikke helt ud i hampen. Så det er måske ikke en hel fair udlægning. Topskatteloftet er blevet hævet og i øvrigt lavet om.

    Jeg har heller ikke noget problem med at betale 80% af min indtægt før skat til staten hvis bare det så var tydeligt at pengene blev brugt ordentligt. At bruge 1,2 mia om året bare på administration af kontanthjælp f.eks er ikke i tråd med min ide om at bruge pengene ordentligt.

    De sidste 50 år har skiftende regeringer lagt på og lagt på i administration og bureaukrati så det efterhånden koster mere at administrere regningerne end regningerne egentlig lyder på. Og det er på tide der bliver gjort op med noget af alt det.

    Og på den front mener jeg vi har brug for et parti som LA der gider at tage skeen i den anden hånd og som rent faktisk gør op med noget af den 80´er tankegang der stadig råder på Christiansborg.


  • #56   15. nov 2016 Mirza slutteligt kan du tage de 263.000 du nåede frem til og sætte ind på listen, så ligger vi 2. dårligst på den liste stadigvæk..

  • #57   15. nov 2016 Ja bag nogle rigtig økonomisk stærke lande som spanien, portugal, italien haha..vi ligger side om side med norge, vi har det så svært smiley

  • #58   15. nov 2016 #50

    Thomas, det er jo ikke som sådan fordi han siger sin mening at folk ikke bryder sig om ham. Det er fordi han har de holdninger og meninger han nu engang har.
    Manden er arbejdsmarkedsordfører og har aldrig selv været på arbejdsmarkedet. Han har selv levet på støtte fra Team Danmark og kommer så med nogle, lad os bare være ærlige, temmelig hårde kommentarer til andre der er på offentlig støtte.
    Han er altså lidt selv skyld i at han er så upopulær.


  • #59   16. nov 2016 Det er direkte løgn, undskyld udtrykket, at sige han ikke har været på arbejdsmarkedet. Jovist, han har måske ikke kørt med aviser eller serveret mad på en restaurant. Til gengæld har han lavet et arbejde med at skabe netværk, sponsorater og sparring. Det er for nogle ikke et arbejde, men det kræver nu alligvel sit udover at holde kroppen i form til den sport man dyrker.

    Hans meninger deler lidt vandene - men det er jo især måden han frembringer dem på der egentlig er the "trigger". Jeg kan godt sætte mig i den anden stol og se at det han siger kan virke hårdt og uden filter, men mit indre elsker den slags typer - så længe de kan bakke deres postulater op af tal og billeder. Vi behøver jo ikke engang tage "Cekic fra SF Vs. JBO fra LA" før at vi har den første sag han vandt stort med "stakkels" Carina.

    Det er det samme med Morten Messerschmidt - om han så har dummet sig eller ej. Han var hadet af mange, til dels grundet sin lidt arrogante fremtoning - men manden havde styr på sine facts og derfor kunne man ikke argumentere ham ned af stolen, istedet måtte man svine ham til. Det er lidt det samme som med Inger Støjberg. De som larmer for meget efter danske normer bliver som regel hadet mest samtidig.

    Hvilke holdninger er det som f.eks. du mener at JBO har der skal være til grund for at man ikke kan lide ham?


  • #60   16. nov 2016 Jeg kan nu heller ikke se at kuglestøderen skulle være mindre kompetent som politikere end alle de andre politikere som ikke har arbejdet før...

    Man kommer sgu heller ikke sovende til det han har opnået i sporten, og hvis det ikke var noget der tjente landets interesser, så støttede man ikke sporten, se bare hvad Kevin Mag har gjort for Jac & Jones..

    Og selvom jeg er uenig med meget af det Messerschmidt siger, så er han meget faktuel, og yderst intelligent...

    Men Inger Støjbjerg, hun er sgu en dum ko, hun er ikke en skid faktuel, hun driver udelukkende populistisk politik, smykkeloven mig i røven, al den debat, alle de initiativer, og så er der kun 4 personer indtil videre som bliver berørt af det.. det er en joke, men det giver stemmer


  • #61   16. nov 2016 Mirza nu må du lige korrigere mig hvis jeg tager fejl. Men det er jo dig der siger du går en masse op i tal så det kan være du bedre kan forklare mig det smiley

    Danmark har et af de højeste BNP i verden pr indbygger.

    Vi betaler så meget i skat at vi ifølge dit regnestykke på den liste jeg lagde in ligger på 2 sidste pladsen.

    Tager man verdensbankens statistik ligger alle lande undtagen Norge lavere end os på BNP pr indbygger.

    Det hænger jo ikke sammen. Vi har et mega højt BNP pr indbygger og et mega højt skattetryk.

    Og det er derfor jeg siger at vi ikke får det ud af de penge som vi kunne eller burde.



    profilbillede
  • #62   16. nov 2016 RUH, nu er de 4 nederste lande SÅ tætte.. at hvis vi finregner og har 266k i stedet for 263k så ender vi på en 4. sidste plads..

    Og så lige en sidste ting, jeg synes ALTID man skal forsøge at få mest muligt ud af sine penge, og jeg har flere gange kritiseret bistanden, og mener at der er for lidt forskel på at arbejde for en minimumsløn og slet ikke at arbejde.. det er ikke godt nok, boligstøtten er også til grin, den giver anledning til at folk bliver skilt, eller ikke vælger at blive gift så har de 2 forskellige adresser, og nasser på systemet, det skal man til bunds i, det skal straffes..!

    men når det er sagt, så har jeg været i over 30 forskellige lande fordelt på 5 kontinenter.. og jeg er overbevist om at Danmark ligger i toppen over de lande i verden hvor det er bedst at bo medmindre man sigter at være milliardær...

    Hvis man er utilfreds med det danske system, og synes at nogle af de andre 199 lande gør det bedre, så er en flybillet ikke dyr...

    men det vil efter min mening være dumt at ændre Danmark til Spanien eller USA.. ikke dermed sagt at Danmark ikke kan forbedres..


  • #63   16. nov 2016 Hvis man er utilfreds med det danske system, og synes at nogle af de andre 199 lande gør det bedre, så er en flybillet ikke dyr...

    Det koster gratis at stemme på LA og så komme lidt længere hen af vejen mod det man ønsker sig smiley

    Den der danskermentalitet med at hvis man ikke kan lide lugten i bageriet kan man fise af skal bare dø. Det er hele grunden til at vi har sofavælgermentaliteten. Gør nu noget i stedet for. Hvis bageriet stinker så er der da ikke nogen der siger man ikke kan åbne et vindue eller vaske gulvet. Det kræver bare man tænker på en anden måde.

    Og når man tænker på en anden måde i Danmark, ja så kommer Jante-Jantelov lige og banker en tilbage på plads..

    Hvad det angår er jeg ikke specielt stolt af Danmark..

    Og præcist derfor jeg holder på at LA kan få Danmark et stykke væk fra den "sædvanlige" tankegang, det er dejligt, det er et frisk pust.

    Om de så digter SMS´er selv med tvivlsomme data præsenteret som fakta, eller at de står og stamper i gulvet og VIL have topskattelettelser, pis da være med det.. Det er set før, og der er set det der er værre..

    Så en reklame i går for jyske bank der var lavet så det lignede en tro kopi af tv2 nyhederne.. Og vi har vel ikke allerede glemt Løkkes underbukser, Messerschmidt der har kastet om sig med EU penge osv. Når alt kommer til alt er der ingen partier der er lige så rene som en præsts lagen alligevel.


  • #64   16. nov 2016 Og det er super fint at gøre brug af den metode..

    jeg tager hatten af for den måde de fører politik på, ifht at de siger deres mening, uden at svine andre til.. jeg synes også om mange af deres forslag, men jeg kan bare ikke klare propaganda hvor man lyver ligesom den med sms'en.. det er SÅ nemt at se at det er skræddersyet så folk skal æde den råt, og hvis bare tallene passede, men sms'en var fun, men tallene går jo ikke op..!!

    det er ligesom de venstreorienterede som tuder og siger at der er mange fattige i Danmark, og så prøver de at finde nogle fattige, og iscenesætter nogle scenarier uden at tage børnebidrag, boligstøtte mm med i beregningerne, og så lyver de og siger at der er nogle der ikke har penge til mad... Det giver jeg heller ikke meget for..


  • #65   16. nov 2016 Helt enig, men det er så der der for alvor går politik i den.. Og det er ekstra dårligt i forhold til LA for der findes eksemplerne jo netop, ligesom fattigkarina. LA mener jo det modsatte nemlig at der ikke er fattige osv. Så lidt fesent de skal ty til den slags midler.

  • #66   16. nov 2016 Nu kan sms'en jo være reel nok, men Allan blot selv har digtet lidt.
    For der er jo ingen der siger vindiespudseren ikke har et andet firma ved siden af mm. smiley
    De kunne dog ligeså godt have brugt denne historie, selvom den nok ikke virker så fængende som sms'en, så er den et perfekt eksempel på den danske mentalitet med "smut hvis det ikke behager herren, så vi kan nyde vores øl (velfærd) i fred" ??


    Et lille fif til at forstå hvordan det danske skattesystem er opbygget.

    Lad os forestille os, at hver dag mødes 10 venner for at drikke en øl, og at det beløb, der skulle betales, er på 100 Kr.
    Ja, jeg ved godt, at det ikke passer, men det er for at forenkle beregningen.

    Det vil så sige, at hver person skal betale 10 Kr.

    Men de 10 venner blev enige om at betale regningen på samme måde, som man... betaler skat. Det gav dette resultat:

    - De 4 første, de fattigste, betalte ingenting.
    - Den 5. betalte 1 Kr.
    - Den 6. betalte 3 Kr.
    - Den 7. betalte 7 Kr.
    - Den 8. betalte 12 Kr.
    - Den 9. betalte 18 Kr.
    - Den sidste (den rigeste) betalte 59 Kr.

    De ti mænd mødtes hver dag for at drikke deres øl, og de var glade for deres lille arrangement.

    Indtil den dag hvor ejeren blev enig om at give dem rabat:

    - Eftersom I er gode kunder, bestemte jeg mig for at give jer en rabat på 20 Kr. på fakturaen. I skal nu betale 80 Kr. for jeres øl i stedet for 100 Kr.

    De ti venner bestemte sig for, i første omgang, at betale regningen på samme måde, som de betalte skat.

    De fire første blev ved med at drikke gratis.

    Men hvordan vil de 6 andre (de betalende kunder) dele de 20 kroners rabat imellem sig på retfærdig vis?

    De fandt ud af, at 20 kr. divideret med 6 blev til 3,3333 kr.

    Og i så fald skulle den 5. og 6. fyr blive betalt for at drikke deres øl.

    Ejeren mente, at det ville være mere retfærdigt at reducere den enkeltes regning procentvis.

    Man gik igen til regnemaskinen og fandt på følgende:

    - Den 5. mand skulle nu heller ikke betale noget mere (endnu en fattig var født).
    - Den 6. skulle betale 2 Kr. i stedet for 3 Kr. (33 % rabat).
    - Den 7. skulle betale 5 Kr. i stedet for 7 Kr. (28 % rabat).
    - Den 8. skulle betale 9 Kr. i stedet for 12 Kr. (25 % rabat).
    - Den 9. skulle betale 14 Kr. i stedet for 18 Kr. (22 % rabat).
    - Den 10. skulle betale 50 Kr. i stedet for 59 Kr. (16 % rabat).

    Hver af de seks "betalende" skulle betale mindre end før (og der var endda kommet en gratist mere til) og de fire første ville fortsætte med at drikke gratis.

    Men, da de var kommet ud af baren, begyndte de 10 venner at sammenligne deres økonomi.

    - Jeg fik kun 1 Kr. rabat ud af det, sagde nr. 6. Og idet han pegede på nr. 10, tilføjede han: Men ham dér, han fik 9 Kr. rabat!

    - Ja! Sagde nr. 5. Jeg fik også kun 1 Kr. ud af det.

    - I har ret, sagde nr. 7, hvorfor skulle nr. 10 have 9 Kr. rabat, når jeg kun fik 2 Kr.? Det er uretfærdigt, at den rigeste får den største rabat!

    - Vent lige lidt, råbte den 1. mand: Vi 4 fik nul og niks ud af det! Dette system udnytter de fattigste!

    De ni mænd omringede den 10. og fornærmede ham så meget, at dagen efter gik han ikke med dem ud for at drikke øl.

    De ni venner satte sig ned og drak deres øl uden ham.

    Men da tidspunktet til at betale kom, fandt de ud af noget vigtigt: De havde ikke penge nok til at betale så meget som det halve af regningen.

    Dette er den nøjagtige omfortælling af skattesystemet: De, der betaler mest i skat, får mere ud af en skatterabat,
    men de, som kun betaler lidt (eller intet), føler sig snydt.

    Brandbeskat de stærkeste, anklag dem for at være rige svin, og de risikerer ikke at vise sig længere og at drikke deres øl andetsteds.

    Moralen:
    - For dem, der har forstået den, ingen forklaring er nødvendig.
    - For dem, der ikke har forstået den, ingen forklaring er mulig.


  • #67   16. nov 2016 Mirza
    Inger Støjberg har fået en ordre på at være benhård og kontant af partiet Venstre. Så de på den måde kan stjæle lidt DF vælgere ved næste valg. Intet andet smiley
    Ligesom DF kræver grænse kontrol. Det gør ingen væsenligt forskel. En rumænsk varevogn fyldt med motorcykler få lov at køre igennem og er der 1 af dem der er stjålet bliver den ene pågældende motorcykel taget fra og så kan de ellers fortsætte.

    Det populisme da politikerne tror det er det der skal til. Fordi de ikke har føling med befolkningen


  • #68   16. nov 2016 Cawdy den er hermed kopieret, den er satme god smiley

  • #69   16. nov 2016 Nu ved jeg godt det ikke er det tråden handler om men fy for helvede hvor er det klamt det her. Det har du og jeg betalt for... !

    http://www.dagens.dk/tv/danske-stina-er-startet-paa-23-uddannelser-faa-su-har-ikke-gennemfoert-en-eneste-af-dem


  • #70   16. nov 2016 Ja den fede ko har fået suget godt på statspatten.. Hun er blot en af rigtig mange.. Men vi andre skal bare holde kæft ellers er vi nogle nærrige svin.

    Vi skal forstå at det som Stina gør kaldes velfærd.


  • #71   16. nov 2016 Hun skulle have et los i røven skulle hun..

  • #72   17. nov 2016 Ruh, meget fin beskrivelse, så selv socialister kan forstå hvor velfærden kommer fra smiley
    Du kan også bruge den her når de hyler op med deres evindelige "Jamen hvordan skal vi få råd til bedre velfærd med skatte lettelser?!"


    profilbillede
  • #74   18. nov 2016 Martin P : vil du lige opdatere os herinde på hvor meget det blev ændret til ?

  • #75   18. nov 2016 Lavere registreringsafgift. Skalaknækket hæves til 106.600 kr.

  • #76   18. nov 2016 Direktøren for Renault Danmark har udtalt at der hvor man får den største besparelse, er på biler til 200.000kr. Her er besparelsen på 10.700kr. På hver sin side af det vil besparelsen være procentvis mindre.

  • #77   18. nov 2016 Er det bare mig eller giver det absolut ingenting (eller ekstremt tæt på ingenting!?)

    profilbillede
  • #78   18. nov 2016 Max 10700kr øv øv

  • #79   18. nov 2016 Synes det er fint. - Det skal ske over mange år. - Det koster RIGTIG mange penge for bilforhandlerne bare de 30%.

  • #80   18. nov 2016 Anders hvordan kan det koste mere for bilforhandlerne at bilerne bliver sat ned i afgift. Om noget stiger deres salg da ?

  • #81   18. nov 2016 44#
    Bare lige en rettelse, du betaler altså AM bidrag før fradraget, der ud over kommer det jo også an på hvilke kommune man er bosat i samt om man er med i folkekirken.


  • #83   18. nov 2016 RUH tror der er en fejl i regnestykke 1
    Da det resultat ikke kan være det samme

    100.000 før (82600kr knæk)
    105% = 86730kr
    150% = 26100kr
    Reg.Afgift 112.830kr
    Pris ialt 212.830kr

    100.000kr efter (106.000kr knæk)
    105% = 105.000kr
    150% = 0kr
    Reg.afgift 105.000kr
    Pris Ialt 205.000kr

    Besparelse 7830kr

    Ret mig hvis mkn matematik er off


  • #84   18. nov 2016 150.000kr før (82600kr knæk)
    105% = 86730kr
    150% = 101.100kr
    Reg.Afgift 187.830kr
    Pris ialt 337.830kr

    150.000kr efter (106.000kr knæk)
    105% = 112.360kr
    150% = 66.000kr
    Reg.afgift 178.360kr
    Pris Ialt 328.360kr

    Besparelse 9470kr

    200.000kr før (82600kr knæk)
    105% = 86730kr
    150% = 176100kr
    Reg.Afgift 262.830kr
    Pris ialt 462.830kr

    200.000kr efter (106.000kr knæk)
    105% = 112.360kr
    150% = 141.000kr
    Reg.afgift 253.360kr
    Pris Ialt 453.360kr

    Besparelse 9470kr


  • #86   18. nov 2016 #85
    Bah selv
    DF er jo ligeglad dmed ældre.og svage. Bare min leverandør af pizza. Vandpibe tobak. Pakkeforsendelse og lækre grønsager og specialister. Sikker fragt med bil eller bus bliver smidt ud af landet for ikke at tale om de dygtige folk der sørger for bygninger ikke styrter sammen og jeg bliver behandlet korrekt nå jeg gå istykker



  • #87   18. nov 2016 Jeg syntes DF skal skifte navn til Konservative for det er om noget da det deres politik er... smiley

    En skam for Anders og Co at de ikke fik presset mere igennem, men det kan jo være at de har lavet en underhåndsaftale om at få styr på topskatten.


  • #88   18. nov 2016 Han går med i regeringen. Så må vi se hvor meget han får igennem

  • #90   19. nov 2016 Nå, så var LA's principper alligevel ikke mere vigtige end at de kunne købes til at synes noget andet.

  • #91   19. nov 2016 Hvad havde du forventet? Ingen er rene i dansk politik

    Derfor vil jeg lave "Befolkningens parti" ! smiley


  • #92   19. nov 2016 Man kan jo kun håbe at folk husker det til næste valg. Desværre viser historien at folk har meget dårlig hukommelse når det kommer til politik.

  • #94   19. nov 2016 Hehe ja, tror også at hele systemet skal ændres, nu kan du jo se at Samuelsen, lige skal udnytte, at han kan få varig ministerpension og andre goder, inden der kommer ny regering, personlige interesser er større end det de får penge for.

    Derfor vil jeg lave et parti hvor befolkningens penge og ønsker respekteres og få fjernet alle de misbrugte "nepotist" lignende goder og ordninger.


  • #96   19. nov 2016 Ja, det mente du vel også om Trump? smiley

    Alt kan lade sig gøre hehe smiley


  • #97   20. nov 2016 Deniz intet i den retning kan lade sig gøre da det enten er grundlovsstridigt eller som minimum kræver en afstemning med 3 behandlinger i folketinget. Problemet er at folketinget som jo netop skulle være folkets røst / stemme er besat af de samme luddovne halvfede politikere du kæmper imod, og det betyder at det er umuligt (ja sådan helt rigtigt umuligt) at få stemt sådan noget ind som lov..

    Og ærligt talt så tror jeg ikke det er pga ministerpensionen at de gør det de gør. Jeg gad ikke arbejde 12-14 timer i døgnet alle 7 dag i ugen, stille op i fjernsynet klokken halv 6 om morgenen, og igen halv 12 om aftenen, stå til offentlig skue, få mit privatliv rodet igennem af nysgerrige pressefolk, og forsøge at få et familieliv til at ligne noget funktionelt ved siden af i 8 år for sølle 318.000 i årlig ministerpension når jeg rammer folkepensionsalderen.

    Politikernes lønninger er til grin, et folketingsmedlems løn er 54.000 om måneden før skat hvilket på ingen måder er noget at råbe hurra for.

    En ministerløn er på 1,1 mio årligt. Eksempelvis skatteministerens løn.

    Hvem i det private erhvervsliv ville tage den tjans med danmarks største dysfunktionelle maskineri for sølle 1,1 om året. Det kan du jo ikke engang hyre en direktør for i en mellemstor produktionsvirksomhed..



  • #98   20. nov 2016 Det eneste jeg stille kan konstater er at Anders(Audi Anders) stille er på vej ned fra det træ han kravlede op i i foråret, de der ultimative krav er blevet en hel del mindre ultimative, den her afgift nedsættelse er heller ikke meget værd og vel nærmest et lille plaster på såret så han ikke bliver totalt ydmyget, men alt det er nok kun tilfældigheder og ikke noget med en ministerbil at gøre.


  • #99   20. nov 2016 Vent nu lige med at slagte ham, vent til regeringsgrundlaget er klar. Så kan i se om han har solgt ud.

    Men uanset hvad de finder på og får skrevet ind i grundlaget, så bliver det svært at få overbevist DF om at få gennemført noget omkring skattelettelser.


  • #100   21. nov 2016 http://www.bt.dk/politik/et-stort-flertal-af-vaelgerne-har-gennemskuet-at-man-kan-stemme-sig-til-andre-folk

    Præcis denne artikel/interview med Rasmus Jarlov rammer hovedet på sømmet 400% når folk stiller sig sure overfor at Venstre, Konservative og LA ikke kan komme igennem med deres borgerlige politik. DF er socialister, har altid været det - de vil bare kun have at det sociale tilfalder etniske indbyggere hårdt sagt.

    Hvis DF pegede på en rød statsminister ville de miste mange stemmer - men til gengæld kunne man være sikker på at den næste blå minister ikke fandtes de næste 16-20 år..


  • #101   21. nov 2016 Ha ha ha hold nu kæft sådan en gang Jantelovsrytteri man kan være vidne til.

    De stiller et ultimativt krav, folk buher af dem og står og råber om at Anders ikke kan tælle til 90 blablabla..

    Så går han i gang med ministerforhandlinger og så buher folk igen at nu har han solgt ud blablabla..

    Så det er ikke ok når man stiller ultimative krav og det er ikke ok når man lader være... Hvordan kan manden så vinde ?


  • #102   21. nov 2016 RUH
    Det kan man aldrig. men man gøre det man.føler er rigtigt og forhåbenligt bevis at man tør handle.
    Nu tør han tage ansvaret i en regering og viser der ved mere nosser end DF nogle sinde har kunne møstre


  • #103   21. nov 2016 Det er mere princippet i, at han har LOVET vælgerne 5 procent eller valg, det gjorde at mange stemte på ham, fordi at NU troede de, at man havde en politiker der stod fast ved sine ting og var ligeglad med det andet pjat.

    Men hvad gjorde manden, brød det løfte, som en masse havde forventninger til og nu bidrager det blot til endnu mere politikerlede end vi har i forvejen.

    DERFOR, STEM BEFOLKNINGENS PARTI!


  • #104   21. nov 2016 Det her handler om at han har over flere omgange har truet med valg hvis ikke han fik 5% på topskatten, det ser nu ud til ikke at være så nødvendigt når minister bilen lure om hjørnet, så jo lige pt sælger Anders kraftigt ud på de ting han har underholdt med det sidste årstid. Forstå ikke helt hvorfor man er så sure på DF over at de ikke vil i regering, de har før valget sagt at de vil være der hvor de får mest indflydelse og får mest af DERES politik igennem, de har på intet tidspunkt sagt de vil i regering, og det skal de da heller ikke for enhver pris.

  • #105   21. nov 2016 Deniz
    Nå man har forstået politik så forstår man hvad han siger.
    Han tager et del af ansvaret ved at være danne regering med konservative og venstre.
    Det gør at regeringsgrundlaget skal forhandles og ændres og han nu stå.yil ansvar for at de kommer så tæt på nået sol muligt.
    Er det så 5% op til 2.000.000kr eller 3% hele vejen der er mulig at føre igennem så det sådan.
    Men som jarlov siger i artiklen så det svært at føre liberal borgerlig politik nå et socialistisk parti kalder sig borgerlig og har så mange stemmer.
    Med Nye Borgerlige og et LA samt Konservative fer tør vise ansvarsbevidsthed er der en reel chance for at få mast DF ud og derfor få reel borgerlig regering



  • #106   21. nov 2016 Bjørn.
    Det du beskriver
    Er at en arbejdsmand forventer indflydelse som en direktør eller ledelsen men ansvaret som en lærling.

    Hvis man få så mange stemmer så har man et ansvar og så må man påtage sig ansvaret og få det bedste ud af det selvom man helst var fri for det.
    Det jo meget lettere at side i sin skurvogn og beklager sig over hvor elendigt ledelsen styre biksen end at skride ind og forsøge at styre den bedre.


  • #107   21. nov 2016 Sø propel - Jeg tror godt mange er klar over, at han prøver at få det bedste ud af situationen.
    Men, han ville få så meget mere respekt og flere stemmer/mandater, hvis han holdte fast på 5 procent, fordi så var der ENDELIG en politiker, der turde at gøre det han siger, det er ligesom det befolkningen vil se og have!


  • #108   21. nov 2016 Deniz nej de 5 procentpoint fik han faktisk forhandlet ind i regeringsgrundlaget. Det betyder at han er blevet lovet det mod at give de øvrige partier andre ting. Så hvis nogen er nogle svin er det venstre og DF der trækker i land igen.

    http://www.dr.dk/nyheder/politik/valg2015/overblik-de-vigtigste-punkter-i-loekkes-regeringsgrundlag

    Anders Samuelsen gør faktisk kun krav på det han blev lovet helt fra starten af, og derfor kan jeg ikke se hvorfor fanden folk de bliver så mopsede på ham når det nu er at han bare gør krav på det der er "hans" ?


  • #109   21. nov 2016 Hvis nu han havde holdt sin kæft angående valg eller 5 procent, så var folk heller ikke blevet mopset, det er dèr lorten ligger! smiley

  • #111   21. nov 2016 Deniz der er jo ikke nogen der ved hvad det nye regeringsgrundlag indeholder.

    Anders gik til stålet fordi han til valget mod sin støtte til blå blok fik lovning på topskattelettelser. Det løfte er alle de andre i blå blok løbet fra, herunder især DF.

    Nu står han i en situation hvor han sammen med Søren P og Lars den Løkkelige kan sætte sig ned og lave et helt nyt regeringsgrundlag hvor der ikke skal tages samme forbehold som tidligere hvor DF også havde en vældig stor finger med i spillet.

    Jeg tror at det nye regeringsgrundlag vil indeholde både de 5 % i topskattelettelser og en masse andet af LA´s politik. Jeg glæder mig til at se det. Uanset om Anders S er en klaphat eller ej har de ret i deres politiske kurs. Derfor er det også den politiske linje jeg forholder mig til fremfor budbringeren..


  • #112   21. nov 2016 RUH: Jeg er ret sikker på at DF aldrig har lovet skattelettelse på topskatten hverken til liberal Alliance eller nogen andre. - det ville være i direkte modstrid med deres politik. DF er i bund og grund socialdemokrater - de ligger bare i blå blok grundet deres udlændingepolitik.

  • #113   21. nov 2016 Lige meget hvad de beslutter sig for i et nyt regerings grundlag så skal de stadig være enige med DF ellers bliver det noget besværligt at finde 90mandater, og mon ikke LA trods alt har lært ikke at kravle alt for højt op fremover.
    Nu kan jeg så se den gode Anders underholder med at han sagtens kan løbe fra hans ultimative krav da det jo er ligesom hvis der havde været valg..... godt forsøgt ellers.


  • #114   21. nov 2016 Deniz: Der er noget du misforstår.. Ja, LA ville vælte regeringen hvis de ikke fik vores 5%. - Resultatet af dette ser du i weekendens aviser. Løkke laver en ny regering. Ergo, den er væltet - men den er væltet på en måde voksne mennesker gør det.

    Du kan være helt sikker på at Pape og Samuelsen godt vidste at Løkke ville annoncere en ny regering ved stormødet, og derfor får Samuelsen nu egentlig ret i hans trusler. Problemet er bare at fattigdoms-danmark vil se blod. De vil se drama hvor LA vælter hele pisset, og de kan ikke tænke sig selv til at det aldrig er relevant når rød blok klarer sig så godt i målingerne som nu.

    LA har spillet deres hånd til en karakter på 7 ud af 10 - og altså godkendt. Som den artikel jeg linker til længere oppe, så kan man IKKE skabe rigtig borgerlig politik med DF ved bordet.


  • #115   21. nov 2016 Thomas M de har vidst de i 3 måneder siden forhandlingerne brød sammen.

  • #116   21. nov 2016 Ser man overordnet på det, så har LA og samuelsen tabt ansigt til DF, også selvom det er det bedste han har fået ud af det, i forhold til at true med 5 procent eller valg.

    DF kan læne sig tilbage og vælge om de vil godkende deres forslag og så evt. drage den fordel, at de kan justere den til deres politik, ergo har DF vundet langt mere på det end LA, klart bagslag for Samuelsen, troværdigheden røg lige et nyk nedad, men selvfølgelig uden at være helt tabt!


  • #117   21. nov 2016 DF har ikke vundet en skid. Og slet ikke i forhold til deres antal mandater. DF er i gang med at begå det største "misbrug" af mandater i nyere tid. Aldrig har et parti været så stort, og samtidig ikke valgt at gøre brug af det overhovedet..

  • #118   21. nov 2016 Deniz det er en måde at se det på. En anden måde at se det på er at det er det ultimativt bedste spin nogensinde i Dansk politik LA har lavet.

    Det er mange år siden så små partier som LA og K har sat i regering. Og Anders S har jo ret, hvem gider spekulere på topskattelettelser hvis de kan få 10 gange så meget af deres politik igennem på denne måde..


  • #119   21. nov 2016 Jeg så også gerne at DF tog mere ansvar, men uanset hvad, så kan de jo vælge og vrage med hele regeringen, så kan LA komme med nok så meget af deres politik, det kommer ikke igennem før DF accepterer det.
    Og ja, selvfølgelig vil noget af det komme igennem, uden tvivl, men DF kommer til at sætte deres præg på det


  • #120   21. nov 2016 DF sidder præcis som de ønsker. De har nu som de eneste, de afgørende mandater.

  • #121   21. nov 2016 DF har ikke flere afgørende mandater end LA eller K for den sags skyld. De kan alle spille på deres strenge om de vil.

    Det var kun i tilfælde af at DF kunne lave aftaler med S og andre røde at det betød noget - men det sker ikke.

    Det ændrer dog ikke på at DF stadig har spillet fallit, og de bliver straffet af deres vælgere. Sammen med Messerschmidt-sagen så kan de få en lussing af så stor karakter at de aldrig kommer til samme magt igen. -Som sagt, en magt de valgte at frasige sig.


  • #122   21. nov 2016 Thomas nu er forskellen så bare at lige så snart LA indtræder i regeringen så er det slut med alle de bombastiske udmeldinger, det er slut med at true med at vælte regeringen, er man i regering er man i en vis grad nød til at rette ind, det kostede feks SF rigtig dyrt da ministerbil blev vigtigere end politisk standpunkt. Og lur mig om ikke også LA vil blive straffet for deres u-vending.
    Igen hvad angår DF, så forhold dig nu til hvad de sagde inden valget, de vil være der hvor de mente de fik mest indflydelse og var det uden for regering så er det sådan og det tror jeg dybest set ikke særlig mange af deres vælgere er uegnige i,


  • #123   22. nov 2016 Bjørn: Vi er helt enige langt hen ad vejen. LA kommer til at skulle være mere politisk korrekte fremover, om det kommer til at koste som ved SF må tiden vise.

    Men jeg forholder mig fint til hvad DF sagde inden valget. Men hvor er deres indflydelse? Jeg ser nogle små punkter de får rettet ind, men der er en grund til at de styrtdykker i nutidige målinger - og det er ikke kun pga. Messerschmidt. Deres vælgere er skuffede, sådan er det bare.

    Jeg er altid lydhører for hvad andre mener - så hvis du vil fortælle mig hvad DF har opnået I FORHOLD til at have 37 mandater, så lytter jeg gerne.


  • #124   22. nov 2016 Det kommer vel helt an på det nye regeringsgrundlag som jeg personligt glæder mig rigtig meget til at se. Anders S sagde i går at det bliver det mest ambitiøse regeringsudspil i danmarkshistorien, og det lyder selvfølgelig flot, men jeg tror også der er noget om sagen.

    Thomas M jeg vil til enhver tid påstå at LA har fået meget mere ud af deres sølle 9 mandater end DF har med deres 37.

    Det betyder også at du som vælger faktisk får mest smæk for skillingen ved at give stemmen til LA fremfor eks DF... Det er tankevækkende.


  • #125   22. nov 2016 Glæder mig også.
    Men er bange for at DF får for meget indflydelse på beslutningerne, for de kan vælge at sige nej til alle forslag, og så får regeringen intet gennemført.

    Men DF kan også købes, men det kan blive meget dyrt på visse områder.


Kommentér på:
Lavere registreringsafgift

Annonce