{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
434 visninger | Oprettet:

Denstoltemor
Denstoltemor
Tilmeldt:
23. aug 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

dæk {{forumTopicSubject}}

Hejsa Jeg er nogenlunde ny på området med dæk.

Mit dæk nummer hedder 195/55R15 og under den er der os en der hedder 195/50R16 der står de begge passer til for og bag. Så går udfra at begge typer passer til min bil. Er det korrekt ?

Det store spørgsmål er så hvad er fordelene og ulemperne ved at jeg finder dæk der fx hedder 165/55 og køber dem? Mvh Melissa


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dæk
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   13. jul 2017 De 2 første du nævner passer.
    Ulempen ved at smide 165/55 dæk på, er at det er ulovligt, og at speedometer ikke vil vise korrekt mere smiley


  • #3   13. jul 2017 Du kan bruge begge typer. Ingen problem.... smiley

    Men husk den ene er 15" , og den anden 16"


  • #4   13. jul 2017 Jeg skal ud og have fælge og dæk. Og selvfølgelig den ene er 16 tommer og den anden er 15. Har nemlig snakket med 2 såkaldte mekanikere der siger målene er lige meget så længde det er en 15 eller 16 tommer smiley så er helt på bar bund med hvad det rigtige er. Den ene har tilbudt 185/65 dæk men den går så altså ikke ? smiley

  • #5   13. jul 2017 Squ godt du kaldte dem såkaldte mekanikere smiley

    Hold dig til de størrelser der står på bilen.. så er du ikk helt på glat is smiley


  • #6   13. jul 2017 Fantastisk ! Tusind tak.

    Er det så lige meget om det er til en mazda bare målene er rigtige ??


  • #7   13. jul 2017 Nej, du skal have fælge med den rigtige boltdiameter og ET.



  • #9   13. jul 2017 Det var fordi jeg ville finde nogen hos en ophugger smiley

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.903
    #10   13. jul 2017 så finde fælg der passer med din bil,
    og dæk, der passer til fælg,

    evt dlå din bil op på thansen, og se hvad der passer til din bil


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #11   13. jul 2017 Personligt ville jeg aldrig købe fælge hos en hugger..
    Det er ikke alle der tjekker om deres salgsfælge er lige, de tjekker ikke alderen på dækkene, og de koster tit markant mere end hvad man kan købe fælge for privat smiley


  • #12   14. jul 2017 Arrrgh, man KAN nu godt finde et sæt fine fælge ved en hugger. smiley ...... kræver lige man kikker sig for. ( stål eller alu. )

    Alt andet lige, så foretrækker jeg originalfælge frem for Thansen fælge.

    Selvfølgelig kan man finde fine aftermarket fælge også, men typisk er man oppe i et prisniveau, som jeg kan fornemme trådstarteren ikke er indstillet på. smiley

    Selv købte jeg da er sæt Classic 16" fælge til vores Up ved en hugger ...De var perfekte ( helt lige, og med næsten nye Pirelli dæk ) smiley


Kommentér på:
dæk

Annonce