{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.675 visninger | Oprettet:

Toyota Yaris bruger meget brændstof! {{forumTopicSubject}}

Hej bg! Jeg har for en måned siden købt en Yaris fra 07 diesel! Før jeg købte den forventede jeg at den vil minimun køre 20 km/pr liter. Den kører kun 16.5 pr liter. Jeg kører motorvej med 110 km/t.
Nogen der ved om det er normalt, eller hvad man evt skal kigge efter som gør at den bruger mere end forventet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota Yaris bruger meget brændstof!
  • #1   9. nov 2017 Det lyder af meget, vores 13 Avensis løber 20-22 med den hastighed og det er ko en noget større bil med 2,0 motoren
    Hvilken diesel ligger der i Yaris? smiley


  • #3   9. nov 2017 Tænkte også den nok skulle køre mere end det. Men nogen der har nogle ideer? Evt hvor der kan være fejl?

  • #4   9. nov 2017 prøv at starte med at få sat en tester på den . der kan evt lægge en fejlkode eller to . uden motorlampen lyser . men ellers giv den et servic med olie oliefilter dieselfilter luftfilter. og tjek alle trykslanger er helt tætte .det kan jo også været en træt lmm (luftmængdemåler )tjek også at den ikke hænger i en bremscaliber for, eller i bagbremsern .vis den gør det kan det også være grunden til den bruger mere brændstof end normal.

  • #5   9. nov 2017 Den har nemlig lige været til service. Brændstoffilter fik jeg at vide ikke skulle skiftes før den er lukket helt til og bilen ikke kan tænde mere?

  • #7   9. nov 2017 Mærkeligt de fortæller mig det. De sagde nemlig at den ligger inde i tanken, og derfor ikje skal skiftes

  • #9   9. nov 2017 Et filter holder efter min mening ikke mere end 30000 km. Man skal helst ikke kunne mærke forskel på hk efter skiftet.

  • #10   9. nov 2017 dieselfilteret skulle gerne side i motorrummet . og det skal skiftet inden det stopper helt .det kan skade motoren/pumpen vis det gør det.

  • #11   9. nov 2017 Kan brændstoffilteret forhøje forbruget så meget?

  • #13   9. nov 2017 Jeg har nenlig købt filteret, kan jeg selv skufte det?

  • #14   9. nov 2017 nej men det kan luftfilteret vis det er halvstoppet, og dieselfilteret er bare altid en god ide at skiftet. vis man ikke ved hvad det har kørt .

  • #16   9. nov 2017 Jeg har lige skiftet luftfilteret

  • Simonpd
    Simonpd Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 44
    #17   9. nov 2017 Interval er 60.000 km for brændstoffilter på d4d, og filteret sidder bagved batteriet ind mod brandvæggen.
    Du burde snild ku køre 20kml.
    Det lyder som et lidt suspekt sted du har fået lavet service hehe, men kan være mange ting der spiller ind, dæktryk, dæk, bremser der hænger, tæt luftfilter, osv..
    Ville være sikker på de ting jeg lige nævnte først var iorden, derefter nok gi den en dyserens sådan en du hælder i tanken, måske også en indsugningsrens.


  • #18   9. nov 2017 Jeg havde en 1.4d som firmavogn, kørte ikke pænt, gik 20 km/L i snit..

  • #19   9. nov 2017 Simon er sikker på at bremsen bagved hænger en lille smule. Tror det også er noget er det som skal ordnes. Den får lige noget service igen

  • #20   9. nov 2017 Kunne også være noget med din kørsel

  • #21   9. nov 2017 Kørslen er som min farfars:)

  • #23   9. nov 2017 Bruger den meget brændstof hvis bremser hænger?

  • #24   9. nov 2017 Naturligvis. Den skal gå over 20. Dog er den ret lavgearet din bil. Jweg køre 20+ km/l med 241 hk.

  • #25   9. nov 2017 Tak alle sammen jeg kigger på det snart

  • #26   10. nov 2017 Vi har haft en fra 05, den kørte 22-25kml.
    Din kørestil betyder enormt meget. Lær at læse trafikken så du ikke skal op og ned i fart hele tiden.
    Hvis dine bagbremser hænger kan det give et voldsomt overforbrug.
    Hvis den er med partikelfilter, og det har svært ved at regenerere har du også et stort brændstofforbrug.
    Og ja, det vil være en god idé at få tjekket om der er fejl i motorstyringen smiley


  • #27   10. nov 2017 Yaris, er det ikke en sygdom?
    Ville have købt en VAG 1.9 TDI, de er skudsikre og kører altid langt på literen, har selv en Octavia, meget tilfreds med den på trods at jeg gav hele 7.500 for den.


  • #28   10. nov 2017 Hvad kan han bruge den kommentar til?
    Du kan godt lide VW? Jeg synes det er noget skrammel. Så har han 2 komplet ligegyldige kommentarer nu. Glad?


  • #29   10. nov 2017 VAG diesel, ikke generelt VW, synes de er for dyre som ny, lige nu kigger vi på Picanto til konen, pga den lave miljøafgift, 2 Octavia er 11.000 om året i afgift, og Kia kun fordi de har 7 års garanti, ellers var der andet mere interessant.

  • #30   10. nov 2017 ville aldrig eje en kia . . men det jo smag og behag så heller toyota og vag bmw og for den sag også Honda mercedes og fransk biler. så jeg er ikke til et enkel bilmærker .

  • #31   10. nov 2017 Jeg er mekaniker, og må sige at jeg generelt ikke er til hverken Toyotas eller volkswagens dieselmotorer, men lige præcis den lille 1,4 i yaris er en rigtig fin lille motor.

  • #32   10. nov 2017 Så fortæl ham hvad der er galt med den når den bruger så meget diesel.

    Freeway:
    Hvilken bil til 100.000 ville du så købe? (den her er med alt der findes i extras 2018 model)


  • #33   10. nov 2017 Hvis du nu læser svarene igennem vil du se jeg har givet ham et svar.

    Og vil du have svar på hvilken bil du skal købe til 100.000, så lav et forum-indlæg. Ingen grund til at spamme dette emne med det smiley


  • #34   10. nov 2017 nu jeg ikke til mini biler. har haft en og solgte den igen efter få km. kunne ikke med pladsen bag . men som jeg siger det jo smag og behag. og skulle jeg ud og have en idag, hade jeg nok kikke på noget nissan mikro de lidt dyre ca 30 mere men kan godt lige hvordan de ser ud . men det jo hvad man syns om. men alt skal jo prøvekøres først man kan aldrig sige det 100% uden det

  • #35   11. nov 2017 Toyota 2,0 motorer er da også ret skudsikre, har da ikke hørt noget dårligt om dem endnu udover de ikke er den mest sofistikeret og rolige motor smiley

    Angående en bil i 100K klassen ville en ny 108 med alt i udstyr også være en mulighed, med nøglefribetjening osv smiley


  • #36   11. nov 2017 Jeg spammer ikke forum, svarer blot på et spørgsmål og stiller et spørgsmål tilbage.

  • #37   14. nov 2017 @#29. Pas på med Picanto 1,2/86Hk. Vores fra 9/2015 kører 9,8 km/l i by og 12,6 km/l blandet, - målt over 9800 km. Langt fra de 23,3 km/l den er opgivet til. Så er i advaret.

  • #38   14. nov 2017 Ahmad, hvis du er i tvivl om din kaliber hænger, så skal du trykke på din bremsepedal indtil den bliver hård så din bremseforstærker kommer på arbejde.

    så går du ud og ser om hjulende kan dreje let rundt og hvis ikke de kan det har du en eller flere kaliber der hænger.

    Og bagkaliberne på sådan en Yaris, er ikke verdens bedste i forhold til gliderne og mancheterne hvor gliderne sider i, har det med at irer inde bag gummierne, hvis ikke det bliver renset kan du risikerer at bilen bremser skævt og at bilen hænger i bremsen pga gliderne ikke kan trække sig tilbage.
    Hilsen en Toyota mekaniker ;D


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 38
    #40   14. nov 2017 Slå dog op på spritmonitor.de. Her er 56 stk. med et gennemsnit på 19,3, og det højeste forbrug er 14,9.
    Små motorer kræver meget brændstof for højere hastigheder. Havde en 1,2 der gik 8 km/l ved 180.


  • #41   14. nov 2017 Vores Avensis kører 11 med 200-210... smiley

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #42   14. nov 2017 Jeg har en Corolla med samme motor (stationcar, større, tungere og med flere hk - og +350k på tælleren). Den kan jeg simpelthen ikke presse ned på 16,5 km/l i Danmark...kun en enkelt tank er det "lykkedes" at komme lige under 16 km/l - det var med fuldt ferielæs og stor tagboks...og 632 kilometer på fire timer rent ;-).

    Der er helt sikkert noget galt - bremser er bedste bud...


Kommentér på:
Toyota Yaris bruger meget brændstof!

Annonce