{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.593 visninger | Oprettet:

Er det almindeligt på kold motor, BMW 530d E60? {{forumTopicSubject}}

Hej venner!

Jeg har de seneste par dage haft lidt problemer med at tænde min BMW.
Problemet forekommer når jeg skal starte bilen, så kan man høre at starteren drejer rundt - og først efter en 5-10 sekunder med nøglen drejet, tænder den så. (Normalt tænder den efter 1-2 sekunder som alle andre biler gør)
Bilen bliver ofte brugt til korte ture - men kommer ugenligt også ud på en længere tur.
Dette problem er kun noget jeg har oplevet to gange, men spredt på to uger. Den har fået nyt batteri og den har fint med strøm, så det er helt sikkert ikke problemet.

Mange tak på forhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det almindeligt på kold motor, BMW 530d E60?
  • Rasmus  S
    Rasmus S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #1   20. nov 2017 Min VW Bora gjorde det samme for et par måneder siden. Jeg brugte så dyserens, og siden da har den ikke brokket sig. Ved ikke om det kan have noget med det at gøre, men var i hvert fald væk efter smiley

  • #2   20. nov 2017 Okay - nu er jeg lidt en nybegynder på den her motor - hvordan skal jeg gøre det? Tak på forhånd for hjælpen smiley

  • #3   20. nov 2017 Det kan også være dine gløderør der trænger til at blive skiftet. Er problemet opstået efter at vejret er blevet køligere?

  • Rasmus  S
    Rasmus S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #4   20. nov 2017 Da min Bora er en benziner, købte jeg selvfølgelig dyserens til benzin. Jeg fik så 4 flasker dyserens - 2 ens og hele flasker der skulle hældes ned i tanken og derefter var der 2 andre ens flasker, hvor der skulle fyldes ligeså mange ml i, som der blev fyldt L af benzin på bilen. Når disse flasker er brugt op, har du lavet dyserens. Derfor tager det ikke bare 5 minutter, men ofte over et par uger. Der er sikkert også andre former for dyserens, dog var dette det jeg skulle gøre med min smiley

  • #5   20. nov 2017 #3
    Ja- det er kommet samtidigt med at det er blevet frostgrader. Hvordan kan jeg sikre mig at det måske er gløderørene?
    #4
    Jeg har godt nok noget diesel additive - måske skulle jeg prøve at hælde det i tanken. smiley tak for hjælpen.


  • #6   20. nov 2017 Du bør nok køre den på værksted smiley sådan nogle gløderør kan sidde pokkers godt fast.

  • #7   20. nov 2017 Husker du at vente med at starte til gløderør lampen er slukket? Hvor længe lyser den, før den slukker?

  • #8   23. nov 2017 Jeg venter altid 3-5 sekunder med at starte helt, indtil alle lamper slukker. Jeg bliver faktisk lidt i tvivl, jeg tror slet ikke at den har gløderør faktisk?

  • #9   23. nov 2017 Så er det ikke en 530D smiley

    Det er sådan to cirkler lignende ting der lyser når du sætter tænding på. (Google gløderørs lampe)
    Den går ud når gløderørne er varme nok.
    Er den længe om at slukke, så trænger de til udskiftning. Slukker den slet ikke, så er et af dem defekt.


  • #10   23. nov 2017 *UPDATE*
    Michael, det er en E60 530d smiley
    I morges kunne den slet ikke tænde.
    Det lyder meget som om at den ikke har strøm fordi starteren kun kan lave en omdrejning eller 3.
    Vi prøvede med startkabler men den gnistede ikke engang da vi sattede kablerne på batteriet.
    Radio, lys og aircon virker som om den stadig har strøm.
    Jeg sender den på værksted i morgen, så må vi se hvad den fejler. Tak til alle for hjælpen! smiley


Kommentér på:
Er det almindeligt på kold motor, BMW 530d E60?

Annonce