{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.909 visninger | Oprettet:

Mikkel B
Mikkel B
Tilmeldt:
24. jun 2016
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 11

7/13 pol stik {{forumTopicSubject}}

Er det 7 polerede stik udgået som standart monteret på biler med krog? Eller burde det være muligt at få sat på en Ford Fiesta fra 13/14?

Og er der nogle som kan fortælle mig forskellen på de to stik (andet end pol antal)?

Er det muligt selv at skifte stikket på bilen, eller kræver det en automek.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  7/13 pol stik
  • #1   6. dec 2017 Jeg har en adapter liggende i min bil, min bil har det gamle stik så den gør at jeg kan køre med nye trailere, men den kan vendes og bruges til nyere biler med ældre trailere smiley

  • #2   6. dec 2017 når man bestillet stik til bilen,
    kan man selv vælge om, man vil have 7 eller 13 polet stik

    og man kan få adaptor så man kan køre med det andet stik, hvis det er


  • #3   6. dec 2017 de fleste nyere biler får man jo et træk i dag samme med ledning net til bil mærket. og det er normal jo 13 pol stik, da det bliver samlet med stik .og nogen gange også en styrring box bag i også plus nogen skal også kodes . så hvad jeg kan se er der næsten kun 13pol stik der blevet sat på nyere biler nu om dage . selv på min gamle passat fra 00 har 13 pol stik. der har jeg så en adapter til at sætte i mellem der laver det om til 7 og det samme med min Peugeot.

  • #5   6. dec 2017 Vores fra henholdsvis 12 og 16 har begge 7 polet, men kan bedre lide 13 polet grundet man drejer den fast smiley
    Der er konstant strøm og tændingsstrøm i et 13 polet og udgang til tågelys samt baklys hvilket der ikke er i et 7 polet, men hvis din trailer ikke har 13 polet kan du ligeså godt nøjes med 7 pol det er oftes nogle tusinde billigere smiley


Kommentér på:
7/13 pol stik

Annonce