{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
499 visninger | Oprettet:

omsyn / nyt syn {{forumTopicSubject}}

spørgsmål har en bil som skal synes senest 23 januar.

Kørte den til syn 2 december desværre var der 4 fejl på bilen. bla. 2 stenslag i forruden hvis nu ikke de kan laves, når jeg ikke omsyn inden 2 januar.

Hvad sker der så... har jeg stadig til 23 januar at få den synes, selvfølgelig med nyt syn

Kommentarer på:  omsyn / nyt syn
  • #1   22. dec 2017 nej, og du må slet ikke køre i bilen før de ting er lavet og godkendt. Du må KUN køre til og fra værksted og synshal

• #3   22. dec 2017 den kommer en og laver stenslagene imellem jul og nytår. men hvis de nu ikke kan laves...

• #4   22. dec 2017 De fleste der tager ud og laver stenslag kan også skifte hele ruden hvis den ikke kan repareres...!!
    Det tager en times tid og bliver lavet hjemme i din indkørsel

• #5   22. dec 2017 den skal vel have ruden hjemme...

• #6   22. dec 2017 sidste synsfrist er stadig 23 januar,

men da du har været til syn, den 2, så har du ind til den 2 januar og få den omsynet,
    når du ikke det, så skal den til nyt syn,

men stadig være nysymet inden den 23 januar, efter den dato,
    kam politiet tager plader,
    og overskriver du 23 januar med mere end 10 uge få du en bøde for manglende syn.

hvad var de andre fejl,

som andre skriver, så kan stenslag laves rimlig hurtigt,

hvis nan har udstyr til det

• #7   22. dec 2017 1. uoriginal rat - ( dog er den blevet synet med det før - har skaffet et original )
    2. 2 stenslag i forruden
    3. nr. plade lys defekt ( er rettet )
    4. udstødning mangler e-mærket - ( sætter original på igen... kør til syn og sætter det andet på igen 3" rustfri )

• #8   22. dec 2017 du må se om der ikke er en dansk bilglas eller lingende i din nærhed, som kan lave de 2 stenslag.

det tager mellem 30 og 60 minutte at lave et stenslag,

jeg har selv udstyr til rep af stenslag

• #9   22. dec 2017 jeg er måske lidt små skeptisk ved udskiftning af forrude i folks indkørsler

det er jo nemt man får det gjort hvor man bor, specielt hvis det rammer en solskinsdag

men har de noget med til at dække bilen ned med, så det ikke sner eller regner ind af forruden mens den er ude

hvad med limen, vil den godt hærde ordenligt op i frostvejr??

jeg har aldrig anvendt dansk bilglas, ringede en gang og ville have en pris på en rude, det kunne de ikke give mig, men de kunne sende en mand dagen efter som kunne skifte den og så fik jeg regningen og prisen

• #10   22. dec 2017 hvorfor ikke bare få lavet de ting og få synet den inden du skal til et helt nyt syn ?og plejer de flest mekaniker værkersteder ikke hurtig kunne lave de stenslag.

• #11   22. dec 2017 Jeg mener da slet ikke ruder må skiftes indenfor, med hensyn til limen...

• #12   22. dec 2017 De skifter kun ruder i indkørslen i sommerperioden.. Det er alt for koldt nu til limen kan hærde ordentligt..

• #13   22. dec 2017 2k lim som alle med respekt for faget bruger kan sagtens hærde selvom det er koldt... men alm rudelim hærder først over 16grader

• #14   23. dec 2017 Tak for svaret

De par gange jeg har fået skiftet rude har de bedt om at have bilen en hel arbejdsdag

Så er ruden skiftet fra morgenstunden og limen fået lov og hærde før jeg kører i bilen

Om det så er af hensyn til rystelser eller temperatur ved jeg dog ikke

Kommentér på:
omsyn / nyt syn