{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

V
V
Tilmeldt:
28. aug 2011
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.212

Kw stemmer ikke overens med officielle fabrikstal {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har lagt mærke til at når jeg slår min nummerplade op på tjekbil appen og nummerplade.net så siger den at bilen har 230 kw (313hk) men jeg ved og det stensikkert at min bil kun har 195kw (265hk)

Det er en CLS 218 350 cd i

Betyder det noget eller hvordan med hensyn til afgift o.l.

Hvordan ændre man det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kw stemmer ikke overens med officielle fabrikstal
  • #1   2. jan 2018 Det er da fint, så kan du med fordel lægge en større motor i (313HK+20%) og skal ikke svare ekstra skat og heller ikke få godkendt konstruktive ændringer. Det betyder du kan gå knap 42% op i effekt :-).

  • V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.212
    #2   3. jan 2018 Det var ellers en god idé men ikke noget jeg kan bruge til noget. Tænker bare det mærkeligt at der står det uden at der er hold i det

  • #3   3. jan 2018 Kan være en fejl, kan også være fordi den er lavet med 313 HK. Kan i hvert fald læse mig til at Brabus har lavet en udgave af din bil med netop 313 HK.

    Men det er hverken første eller sidste tilfælde med disse fejl. Har set flere BMW´er som også stod til højere KW end opgivet fra fabrik - tallene passede dog altid med større modeller/motorer i samme serie.


  • #4   3. jan 2018 Står der ikke en reference til en typegodkendelse i det opslag?

  • #5   3. jan 2018 den gang de blev digitalt har skat lavet fejl.

    kender flere hvor de har skrevet tallet med hk in som kw,
    så få bilen lige pludselig mere power på papir

    eks en bil med 250hk hvor det skrives som kw
    så skal man gange med 1,3 for og få hk
    så rammer man 325 hk
    som er 75 hk mere end det bilen har

    og i sær ældre biler, er der lavet fejl ved


  • #6   3. jan 2018 Man skal ikke regne med noget af der CMR og SKAT ved om ens bil. Min vens famle bobbel havde 4x4, ABS og bagrude visker ifølge deres system. Det har en gammel 1303'er altså ikke

  • #7   3. jan 2018 ja jeg hade en golf2 1.6 gtder. hvor de ændret til 1.9 gtder dengang. så ja de lavet fejl da de lavet det om til data.

  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 82
    #8   3. jan 2018 #5 Den korrekte formel er nu at gange kw med 1,359 for at få hk. I dit tilfælde rammer 250 kw så 339,75 hk smiley

  • #10   3. jan 2018 Så skal jeg sgu være glad for mit projekt smiley :D smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Kw stemmer ikke overens med officielle fabrikstal

Annonce