{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Hvorfor flexleasing {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste som nærmest kun ser ulemper ved det her flexleasing af brugte biler

Fordele
- der skal ikke her og nu betales fuld pris for bilen

Ulemper
- efter 3-4 års leasing har du betalt bilens fulde pris inkl afgift.
- du står for alt vedligehold
- du står for forsikring
- du indestår for scrapværdi
- hvis bilen totalskades, står du med den regning der måske er tilbage i forhold til scrapværdi osv
- hvis leasing selskabet går konkurs mister du bilen

De fleste biler der flexleases er biler fra 500.000 kr og op. Men en 3-4 år gammel Audi, BMW, Mercedes med en markedsværdi på 500.000 kr mister vel ikke dens værdi på 3 år??

Hvorfor har du flexleaset, eller kan du fortælle hvad jeg overser af fordele som gør det til den absolut smarteste måde og købe dyrere brugte biler

Kommentarer på:  Hvorfor flexleasing
  • #1   6. jan Du kan få råd til en bil som ellers er udenfor din økonomiske rækkevidde.
    Forsikringen er billigere fordi værdien du forsikrer er lavere.
    Flexleasing kan være mange ting, og der er flere ordninger som ikke koster bilens afgiftværdi på 3 år.

Men det var sidste år alle de her ting galdt - i år er afgiftsystemet lavet lidt om, så det er ikke så attraktivt mere.

• #2   6. jan Sajmon-->>
    Kiggede for sjov på flexleasing af en Audi a6

Modellerne som pt står til omkring 500.000 kr i handels værdi

Pris for flexleasing 150.000 kr for 12 mdr

Hvis du ikke har "råd" til en a6'er til 500.000 kr

Hvordan har du så 150.000 kr til og flexlease den i 12 mdr??

Taber sådan en 500.000 kr's a6'er virkelig 12.000 kr om mdr i værdi. Så det er mere attraktivt og lease??

• #3   6. jan jeg kan heller ikke lige set meningen i at Flexleasing. vis jeg hade 150.000kr til bil om året,ville der jo intet problemet været i at låne og købe en dyr bil og så ejer man bilen. vil aldrig betale på en bil andre ejer. som de selskaber jo teknisk gør.

• #4   6. jan Husk lige at udgifterne bliver mindre for hvert år man leaser. Hvis du leaser i 3 år, så bliver år 2 jo billigere end det første år og år 3 endnu billigere end år 2.

• #5   6. jan Man kan ligeså godt bruge de penge til udbetaling og finanser bilen og så det din. Så skal man heller ikke bekymre sig om firmaet går konkurs. Så står man heller ikke med en restværdi eller skal til at finde en ny leasingtager til bilen.
    Flexleasing er no-go i min verden

• #7   6. jan Freeeway-->>
    Ja de 150.000 kr er vel og mærke kun for leasing

Alt andet som forsikring, ejerafgift, service og vedligehold kommer oveni

En BMW f11 520d der står til salg til 399.000 kr, kan flexleases for 120.000 kr i 12 mdr inkl moms. Det synes jeg lyder som en voldsom afskrivning.

De 20.000-25.000 kr er afgift til staten, mens de 95.000-100.000 kr er lige ned i leasingselskabets kasse

T.S.-->>
    Hvor meget billigere bliver en flexleasing aftale 2 og 3 år??

Paco-->>
    Jeg ser personligt heller ingen ide i det her. Man skal virkelig være klar over sine behov langt ud i fremtiden

Der er jo en der allerede har lavet et indlæg fordi kørsels km i hans aftale ikke er nok, hans bil er ikke en gang leveret endnu

• #8   6. jan Sorry, sov lidt i timen da jeg skrev den kommentar haha. Mener hvis man fornyer en 1-årig leasingkontrakt, så falder priserne.

• #9   6. jan Hvor meget falder den??

Hvis du giver 120.000 kr for første år, hvad skal du så forvente for år 2 og 3??

• #10   6. jan Så er det vel 100 år 2 og 80 år 3. Noget i den stil, men kommer jo an på hvor man leaser og hvilken bil det er.

• #11   6. jan Okay, så har den angivne bil 520d f11 også kostet 300.000 kr efter 3 år

Havde du købt den, ville dens værdi efter min vurdering være en del over 100.000 kr

Der er da få 2011 BMW 520d med 250.000 km på klokken til 100.000 kr lige i øjeblikket

• #12   6. jan Har da ikke sagt det er en billig løsning? Til gengæld mener jeg også først det rigtigt kan betale sig at flexlease, når man er oppe inde helt dyre biler

• #13   6. jan Hvor dyre skal de være før det er billigere??

En Lamborghini til 360.000 kr for 12 mdrs leasing med 6 mdrs kørsel og 6 mdrs stilstand

Pris 1.799.000 kr

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/lamborghini/gallardo/52-lp-560-4-e-gear/3460748

Men det ændrer jo ikke ved, at når du i 5 sæsoner har leaset en sådan slags bil har du faktisk betalt en bils fulde pris. Og efter 5 år er den vel ikke værdiløs

Du står jo også for alt vedligehold, service og den slags selvom det er en leaset bil

Men kan godt se, at 1,8 mio er urealistisk for mange, mens 360.000 kr for 6 mdr i en Lamborghini er meget mere opnåeligt for almindelige mennesker

• #14   6. jan En ny udbetaling for hver fornyelse af kontrakten og det bliver billigere men det er virkelig penge ud af vinduet - min mening. Og så står man stadig med en bil uden afgift efter man har lagt så mange penge i det :|

• #15   6. jan Der er jo heller ikke nogen der leaser sådan en bil i 5 år... Hvis det er en bil man vil have i lang tid, så køber man den jo. Hvis man til gengæld vil prøve nogen nyt hver sæson, så er leasing jo mest aktuelt.

• #16   6. jan Jeg forstår overhovedet ikke at leasing er fornuftigt for nogen. Jo hvis det bruges til erhverv, men ikke ved privat.
    Jeg må tilstå at jeg ikke har sat mig grundigt ind i det, men feks hvis du køber en bil pen købekontrakt, så står du ikke med håret i postkassen, hvis ens økonomiske situation ændrer sig drastisk til at man ikke har råd til bilen. Jf kreditaftaleloven kan bilen tilbageleveres, hvis den skønnes at have været vedligeholdt og i en forventet stand, i forhold til alder og kørte km.
    Den mulighed har man vist ikke ved flexleasing? Eller ved privatleasing?

Og det må da trods alt være sjovere at have noget for de penge man betaler, som man jo har når man ejer, kontra lejer.

• #17   6. jan Det er jo det samme med et hus? Der er det da også sjovere at betale det kontant end at betale banken for at få lov til at bo i det?

• #18   6. jan T S-->>

Nej det skal jo gerne være vildere hvert år

Så du har da sikkert ret i, at hvis vi snakker biler i 2mio kr og op som skiftes efter 12 mdr. Så er flexleasing måske billigere

Det ændre bare ikke ved, at efter 4 sæsoner med en Lamborghini har du betalt en tilsvarende bil

Har du 5 mio kr til nyt legetøj til en sommer, så købte jeg nok en super bil frem for og lease

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/porsche/918-spyder/46/3419562

• #19   6. jan Der er jo nok en grund til st leasingperioderne på superbiler maks er 12 måneder.. Det er nok fordi folk skifter bilen frem for at lease den igen

• #20   6. jan Der er da stor forskel på at låne penge til et hus, kontra flexlease en super bil

Hvad planer har du for at skifte din kommende r8'er?

Går jo også ud fra den kun skal leases 1 sæson

Jeg kan godt forstå man har drømme om dyre super biler. Men forstår altså stadigt ikke dem som ofrer alt for en sæson i sådan en

Det er noget fladt og komme tilbage til sin 407'er efter 6 mdr i en super bil

• #21   6. jan Tror i bund og grund bare du er misundelig over at du ikke selv har muligheden. Du laver jo ikke andet end at brokke dig over folk der bruger mange penge på biler.

Lad da folk bruge deres penge som de vil. Og jeg bruger nok ikke alt hvad jeg ejer på én sæson. Jeg er jo ikke dum og bare fordi jeg er 19, så tænker du sikkert at jeg er en af dem, der ikke tænker to gange før jeg gør noget. Og ikke mindst tænker du at jeg er en af dem der snakker løs uden at jeg har noget at have det i. Hvilket er utroligt efter du ikke kender mig.

Og selvfølgelig, mere vil have mere. Har man råd, så må man opgradere. Ens firma kan også få en nedtur, og så må man måske nedgradere lidt. Det kan ingen forudse.

• Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 4 Emner: 7 Svar: 156
    #22   6. jan Den største fordel ved flexleasing, er at du ikke skal lægge så mange penge kontant. Hvis du f.eks. vil købe en bil til 2 mill. og har alle pengene kontant, er det mere fornuftigt for nogen, at betale et leasing firma 300.000-400.000 kr. over 12 mdr. Og så investere resten af pengene. Og nej, det er ikke ret nemt og få så stort et afkast med kun 2 mill. men de kunne være en brik i et meget større puslespil, som måske ikke kunne lykkes uden dem.

• #23   6. jan T S-->>
    Jeg spørger ind til flexleasing fordi alle snakker om det jo er så billigt og leje de her biler på den måde. Og alle biler over 3 år er det nærmest en fordel og lave flexleasing

Jeg kunne måske en dag godt finde på, at købe en dyrere familiebil, men har svært ved og se ideen og besparelsen i det

Ud fra tråden her, virker det jo også som om flexleasing er for de som skifter bilerne til 2+ mio kr ud efter 12 mdr

Fint du har råd til og bruge 200.000 kr om året på en flexleasing som 21 årig, det er da kun skønt når nogle lever deres drømme ud. Og folk der arbejder for deres penge har da altid min respekt

Det ændrer jo ikke ved, at efter 4 år med flexleasede biler til den pris, har du faktisk betalt det du skulle have givet for den første bil

Sebastian-->>
    Jamen det er jo nok rigtigt nok, men igen er vi bare oppe i nogle helt andre priser end det der blev snakket om som grænsen for hvornår flexleasing var en god ide

Uden og kende de forskellige tal, men hvis det kun er en god forretning med sportsvogne til 2 mio kr, hvorfor har flere af de store leasing selskaber så flexleasing af biler til under 500.000 kr

• #24   6. jan Giver dig helt ret i at det måske ikke er den billigste løsning. Men det er den letteste. Og tror bare der er mange der er villige til at betale lidt ekstra for at gøre det lidt lettere for sig selv

• Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 4 Emner: 7 Svar: 156
    #25   6. jan Selv en halv mill. kan lægges mange bedre steder end i en bil. Der er selvf. også mange, hvor det er den eneste måde de kan få råd til sådan en bil, og det er vel også fair nok hvis det er deres drømme.

• #26   6. jan T S-->>
    Hvis man er villig til at acceptere den pris som leasing selskabet kan sælge bilen til, så er det nok nemmere

Når jeg ser folk der selv forsøger og sælge, er der noget der fortæller mig, at flere vælger og sætte scrapværdien for højt og derfor risikerer nogle heftige efter regninger ved salg

Jeg tænker også, når de skal sælges må der vel være en tid på hvor lang tid de vil bruge på og sælge bilerne

Sebastian-->>
    Det kan da godt være du har ret i, at flexleasing er en mulighed for nogle for at få en Ferrari i 6 mdr

Hvis de vil ofre store summer for den drøm, så er det jo nok rigtigt nok det er billigere end og gå ud og købe den

Jeg personligt synes bare ikke der ville være noget fedt i 6 mdr i en Ferrari for bagefter og sætte mig tilbage i min Avensis. Så ville jeg da hellere smide de 400.000 kr i en sommerbil som jeg ejede efterfølgende

Hvis man investerer 2 mio kr og så skal flexlease en bil for 400.000 kr og håbe man tjener en del af pengene på sin investering, så kan man risikere og miste både de 2 mio kr og skulle finde de 400.000 kr efterfølgende

• #27   7. jan Umiddelbart tror jeg, at dem der flexleaser en Ferrari, har råd til at købe den, hvis de ville. Kan man overhovedet blive godkendt til leasing af en Ferrari, uden en dokumenteret indtægt der kan sandsynliggøre at man kan betale de månedlige ydelser?

Så jeg tror ikke at der er folk som fyrer hele opsparingen af i løbet af et år, for at kunne opleve at køre Ferrari, og derefter kører videre i sin Avensis. Det kan måske være nogle der gør det, men jeg tror ikke at det er typiske flexleasing kunder.

Mon ikke også at der er mange virksomheder som står med leasingaftalerne? Jeg ved ihvertfald at der er nogle attraktive skattefordele for virksomheder i US ved leasing ift. køb.

• #28   7. jan De fleste leasing selskaber kræver man har en husstands indkomst over 400.000 kr om året før de overhovedet gider begynde og kigge på økonomi

Så skal man kreditgodkendes, som når man køber en bil på afbetaling

På nogle af de dyrere modeller smider man også tilsynelande en 400.000+ i noget depositum

Hvis man leaser som firma, kan man afskrive her og nu, mens et køb jo skal afskrives over nogle år

Så der kan da godt være det spiller ind, for mange af dem er som du er inde på Carsten nok firmabiler til direktørerne

Det er lidt det samme som mange firmaer en overgang blev kritiseret for at leje strandvejs villaer ud til direktionen for lav pris

Men ud fra trådens udvikling, virker det til flexleasing er en fordel hvis vi snakker meget dyre biler, og man gerne vil skifte årligt

• #29   7. jan 1. Det er nemt
    2. Skifter bil efter 2år
    3.Er træt af at sælge biler, når jeg er færdig med at køre i dem. Da useriøse køber spilder ens tid.
    4. De penge du spare i udbetaling til en ny bil, investere du.

• #30   7. jan Jesus-->>
    Får du selskabet til og sælge bilerne efter brug?? Og hvad er din erfaring med hensyn til at ramme scrapværdi??

Hvor dyre biler flexleaser du??

• #31   7. jan 350 til 400 laver en byte aftale, og sørger for at ydelsen er lidt højere, så scrap værdien er lavere, så får man ikke et shock, hvis man ikke vil lease mere og bilen skal sælges. De kan også sælge den for dig, men nogle leasing selskaber sælger bare til den pris de kan få, så hænger du på resten.
    I år har jeg dog valgt at beholde den jeg har et år mere, da den køre fantastisk.
    Men gik med tanken at købe en brugt Tesla, men det må blive næste gang

• #32   7. jan Kan det overhovedet betale sig at lease en Tesla med deres afgifter?

• #33   7. jan Han skrev at han ville købe en brugt - ikke lease

Men tror ikke det kan betale sig.

• #34   8. jan Nej Tesla kan ikke betale sig at lease

• #35   8. jan Jesus-->>
    Når du skriver bytteaftale, så køber leasing selskabet din bil som ved almindeligt salg af bil til forhandler??

Kommentér på:
Hvorfor flexleasing